carl Posted 14 januari Report Share Posted 14 januari (edited) https://www.analog-forum.de/wbboard/index.php?thread/174726-save-the-date-analog-forum-2025/&postID=2974057#post2974057 Edited 7 april by Beheer Duidelijkere titel Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 februari Author Report Share Posted 19 februari Een tipje van de sluier. https://www.analog-forum.de/wbboard/index.php?thread/180377-vorführanlagen-auf-dem-analogforum-2025/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 februari Author Report Share Posted 21 februari Die subwoofer van MPS https://mps-klangwelten.de/index.php/modelluebersicht/ vind ik dan weer super interessant voor een ESL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 februari Report Share Posted 21 februari (edited) AA ? Anonieme Audiofielen Edited 21 februari by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 februari Author Report Share Posted 21 februari (edited) Analog Audio Forum in Duitsland. Geven jaarlijks ook (gratis) een zeer goede audio show eerst in Krefeld en nu in Moers. De vereniging AAA zorgt dan zelf ook voor lezingen en demo’s met vintage apparatuur. Edited 21 februari by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 februari Report Share Posted 21 februari 2 hours ago, carl said: Analog Audio Forum in Duitsland. Ik weet het @carlzat maar een beetje te plagen. Hier weinig audio wensen na de laatste updates Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 21 februari Report Share Posted 21 februari 5-6 April staat genoteerd in mijn agenda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 april Author Report Share Posted 6 april (edited) We komen net van de AAA show in Moers. Vanuit Nijmegen een heel fijne rit door een mooi landschap en met een laag benzine verbruik. De show begon om 11.00 want dan kunnen de Duitsers tenminste nog even naar de kerk. We waren er om half 11, konden nog goed parkeren en genoeg tijd om koffie te drinken. We kwam eerst in een grote zaal waar live muziek zou worden gespeeld. Ze waren nog aan het inspelen en de cello klonk ongelooflijk luid en krachtig en dat heb ik thuis zeker niet. Bij de tweede strijk hoorde ik gelukkig dat het geluid zeer versterkt werd. Dat laag heb ik verder niet meer op de show gehoord al waren er heel wat demonstratiegevers die het echt probeerden. Daarna kwamen we in de kamer waar gespeeld werd met Manger LS. Klonk best goed maar wel iets te veel in het hoog naar mijn smaak. Dat viel des te meer op omdat de buurman demonstreerde met grote Harbeth LS.die juist heel rustig klonken in deze setting. Dat is wel een beetje het beeld wat ik in mijn gedachte hield. Het geluid was allemaal in het extreme getuned. Gelukkig wel minder hoorns dan vorig jaar. Een paar zeer leuke dingen: - een Ripol subwoofer van www.modalakusik.de Deze sub is eigenlijk een soort open baffle. Hij zou de staande golven van de ruimte zeer weinig aanspreken. Ze worden kennelijk veel verkocht aan bezitters van Magnetostaten en elektrostaten. Ging prima samen. Je kan de sub op zicht krijgen als je de verzendkosten zelf betaalt. Ik zit er sterk over te denken om ze een keer thuis uit te proberen. - www.Rike audio.de dit is een producent van buizen phonotrappen en buizenversterkers met een voor mij onbekende LS. Het klonk heel erg hard maar ook heel erg goed. Zelfs mijn vrouw vond dat en die houdt niet van harde muziek. Volgens mij is er een dealer in Utrecht die het merk verkoopt - absolute aanrader. Wordt vervolgd want ik ga eerst een glas wijn drinken. Edited 6 april by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 april Author Report Share Posted 6 april Ik heb zelf geen foto’s gemaakt maar hier wel een goed verslag met foto’s op het AAA forum: https://www.analog-forum.de/wbboard/index.php?thread/180377-vorführanlagen-auf-dem-analogforum-2025/&pageNo=2 - Hebben jullie ooit wel eens van www. harzsch.com luidsprekers gehoord. Zeker de moeite waard. Hij speelde met een Transcriptor neo draaitafel. Ik kon de Transcriptor van Roger overnemen. Gezien mijn vorderende leeftijd maar niet gedaan. Ik moet mijn kinderen later niet met te veel ellende opschepen. - Ik ben het even kwijt maar in een andere kamer werd gespeeld met een Telefunken draaitafel met Shure 15 element. Kennelijk hen ik iets gemist in mijn jongen jaren want dit was een prima draaitafel. De AMG iets verderop zal vast en zeker beter hebben geklonken. De vraag is wel “hoeveel beter en hoeveel meer geld”. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 april Report Share Posted 6 april 1 hour ago, carl said: - Ik ben het even kwijt maar in een andere kamer werd gespeeld met een Telefunken draaitafel met Shure 15 element. Kennelijk hen ik iets gemist in mijn jongen jaren want dit was een prima draaitafel. De AMG iets verderop zal vast en zeker beter hebben geklonken. De vraag is wel “hoeveel beter en hoeveel meer geld”. Soms deze? http://www.tube-classics.de/TC/MyEquipment/Listening/LivingRoom/Telefunken-S500-S600-Ortofon.htm Daar was @spido ook altijd gek op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 april Author Report Share Posted 6 april Die zwarte zou het goed kunnen zijn Jack. Met een Ortofon arm toch? Roger was altijd zeer negatief over Shure elementen. Vind ik toch wat overdreven. Klonk gewoon erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 april Report Share Posted 6 april Met ik meen, een door @spido zeer geliefde AS 309 arm ? Telefunken S-500 and S-600 The chassis of this two models are absolutely the same, but the S600 has the following features: - black color (I even prefer silver...) - the small diamond light which indicates when the cartridge is on the beginning of 30cm or 17cm record (see this on the video - clicking on the picture left) - the better Shure V15 III cartridge Both models sound great. IMHO the standard Thorens models from these period (TD160 or TD146) are not better! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 april Author Report Share Posted 7 april On 21-2-2025 at 20:36, Vinyl_Fuchs said: 5-6 April staat genoteerd in mijn agenda. Ik heb je gemist Roy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 7 april Report Share Posted 7 april 1 hour ago, carl said: Ik heb je gemist Roy! Klopt. Mijn audiokameraad kon niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts