jernst Posted 13 juni 2003 Report Share Posted 13 juni 2003 Ik dacht dat na aanschaf van een andere stepup mijn probleem m.b.t. het weg vallen van het re kanaal was opgelost, helaas. Het is weken goedgegaan, vandaar mijn optimisme, tot ik vanavond weer geconfronteerd werd met hetzelfde probleem. Na enig nader speurwerk en frommelen aan de kabelschoentjes van het element was bij de herkansing alles weer goed. Dus.......................? Vuile contacten of misschien draadbreuk? Of toch iets met het element? Als ik van het positieve uitga (contacten), waarmee maak ik die het beste schoon. Ik ben nogal huiverig voor dit gepriegel. Hoe pak ik dit deskundig aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 13 juni 2003 Report Share Posted 13 juni 2003 Contacten kan je op veel manieren reinigen bijvoorbeeld met de in de handel verkrijgbare spray,s De oplossing komt echter noooit uit een spuitbus en je ziet dan ook dikwijls het storende contact weer in herhaling vallen. Goed schoonmaken doe ik met een fiberstift en eventueel de contacten wat meer druk te geven door een betere klemverbinding te realiseren. Ik bewerk de div contacten wel altijd na met wat spray dit ter voorkoming van corrosie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 juni 2003 Report Share Posted 14 juni 2003 Helaas gaat dat niet op bij een PU element Don. Gebruik NOOIT nattigheid in de vorm van sprays o.i.d. bij elementen. Het trekt het element in. Die kontakten kun je het beste heel voorzichtig droog reinigen met zo'n kunstof schuursponsje of kunststof schuurpad van Scotch (3M) . Voorzichtig de aanslag eraf schuren. Maar pas op dat je het zilverlaagje of goudlaagje er niet af schuurt. Zo'n fiberstift kan idd ook goed werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts