WanFie Posted 29 januari Report Share Posted 29 januari Ik zag dat er nog geen topic was om winkelshows te delen. Bij deze dus. Morgen, vrijdag en zaterdag is en bij Orchestral Audio een show met MC luidsprekers. De aankondiging van Orchestral: Quote Donderdag 30 en vrijdag 31 januari en zaterdag 1 februari organiseren we ons eerste audio event: De luidsprekers van MC-systems zullen we gaan demonstreren. De ontwerper van deze prachtige luidsprekers zal dit weekend ook aanwezig zijn en hij kan u alles vertellen van deze audiofiele pareltjes. Zes verschillende luidspreker modellen zullen te horen zijn, aangestuurd door verschillende versterkers. Natuurlijk de MC luidsprekers zoals die in ons aanbod staan en verder twee nieuwe modellen, de 4.1 en de Meastro. Onze eigen 2.1 heeft een significante verbetering gekregen met verbeterde bekabeling en filtering en klinkt nu nog gedetailleerder. Deze dus: https://www.mc-systems.com/products https://www.orchestralaudio.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 januari Author Report Share Posted 29 januari En nou ik toch bezig ben: Er is in het AudioExpert kasteel een show met Riviera Audio. Hier zullen Estelon luidsprekers op Riviera elektronica gedemonstreerd worden: https://www.audioexpert.nl/service/riviera-audio-labs-hifi-show-15-februari-2025/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted 29 januari Report Share Posted 29 januari Leuk initatief Wanfie Soms ontbreekt de tijd om alles te lezen en te volgen wat betreft shows enzo.. Dan kan het zomaar eens zijn dat er in de buurt iets leuks gedaan wordt. Helaas is dit dan weer niet in mijn buurt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 29 januari Report Share Posted 29 januari Die MC MP 2.1 zijn werkelijk prachtig om te zien alleen al, wat een mooi design. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 januari Author Report Share Posted 30 januari Ik ga morgenmiddag naar Wijchen. 6 verschillende modellen. Ik heb tot nu toe alleen de 2.1 gehoord en dan nog zonder de laatste modificatie. Die klonk toen ook al heel erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 januari Author Report Share Posted 31 januari Vanmiddag in Wijchen geweest. Carl was er ook, dus van luisteren komt dan niet veel. Toen Carl weg was, heb ik twee van de drie kamers bezocht en nog even rustig geluisterd. Helaas waren er ook daar problemen met het netwerk waardoor de verbinding tussen Roon en de streamers regelmatig weg viel. Dus nog even gekeken hoe dat op te lossen. In het centrum van Wijchen is er wél een veel drukkere wifi omgeving dan hier. Maar voor de 2.4 kHz band was nog een mooi plekje vrij. En de 5 GHz band was bijna leeg. Ik hoop dat het heeft geholpen. Van CD of plaat spelen kan ook altijd nog. De grootse MC-Systems luidsprekers stonden op een Auralic streamer met SPL versterking. En dat ging toch wel heel erg goed. Zeker wanneer je op het randje van de bank gaat zitten. Staande golven maken de voorste ruimte niet echt perfect. Nils Lofgren, Musica Nuda en Hans Theesink b.v. klonken erg natuurlijk. Naast de grootste MC's stonden ook een paartje goedkopere vloerstaanders, maar daar zijn we niet aan toe gekomen. In de achterste ruimte stonden een paar vloerstaander met gekoppelde woofers. Een aan de achterkant en een aan de voorkant. Daar stond wat rustigere muziek te spelen, maar ook op dat lagere niveau was het prima te volgen. Die achterste ruimte is overigens veruit de fijnste ruimte om naar muziek te luisteren. Mooi ruim en een fijne akoestiek. Ik de tussenruimte stonden de monitoren die hierboven op de foto staan. Daar zaten andere mensen (kennelijk ook MC-Systems eigenaren) te luisteren. Morgen wordt er met dezelfde sets ook nog gedemonstreerd. Het is de moeite! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 februari Report Share Posted 2 februari (edited) Carl kwam net uit een overleg en was daar nog vol van. Daarna gingen we uit eten met vrienden. Dus hij was vlug weg toen ze begonnen te kloten met streamers. PS het eten was trouwens wel heel erg goed. Het was in het stamcafé van sociale geografie en planologie inNijmegen. Dick Schoof zal er vaak hebben gezeten. Edited 2 februari by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 3 februari Members Report Share Posted 3 februari Ik doe er op 1 maart weer 1 (ja, tijdens de carnaaval, die is aan mij toch niet besteed), wat buiten 2 Rhapsody eindversterkers precies weet ik nog niet, maar in ieder geval weer met bbq en dranken. Extra info volgt snel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 februari Report Share Posted 3 februari (edited) Misschien eens een paar elementen tegenover elkaar zetten Marco. Geven we vinyl de prioriteit die het verdient. Altijd die Fuuga wel eens willen horen. Edited 3 februari by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 februari Members Report Share Posted 4 februari Nah, dat hebben we al te vaak gedaan, Penhold is er deze keer ook bij met Lumin, Fine Sounds waarschijnlijk ook (McIntosh en Sumiko), ik wil in mijn bioscoop wat meer met McIntosh gaan doen, aan de zij-lijn daar zelfs de McIntosh ML-1 mkII luidsprekers met MC 275 versterkers, we gaan het allemaal wel zien hoe we het daar invullen. In principe heb ik van Blumenhofer een nieuw model, de Goia 2X270, als die niet op tijd klaar zijn (daar knijp ik hem nog een beetje voor), grijp ik gewoon terug naar mijn grote Classics 1743SE, die doen het altijd goed in de grootste ruimte. Sasa Cokic van Trafomatic is er in ieder geval ook bij, we gebruiken een Rhapsody variant van de Trafomatic Lara voorversterker en 2 stuks Trafomatic Rhapsody stereo eindversterker, dus wederom een horizontale bi-amp opstelling. Draaitafel de Reed Muse 3A, daar zal als 2e arm de nieuwe Auris W-12A op zitten, ik denk dat ik, om dat soort combi's een beetje in evenwicht te houden, er een Sumiko elementje in zet. Als hoofd arm een Reed 1-H met een vdH Crimson element (als ik het op dit moment in moet schatten). Iets dergelijks gaan we in mijn kantoor ook doen (tegenwoordig ook een soort van demoruimte, daar staat een complete set-up van Senna Sound (yep, de zoon van...) een phonotrap, een voorversterker, en ook hier 2 identieke stereo eindversterkers voor een horizontale bi-amping op de Blumenhhofer FS-3. Als draaitafel een Auris, ook hier een Sumiko elementje in, die doen het gewoon wonderbaarlijk goed met Auris. We willen er gewoon weer een leuke, maar toch audiofiele dag van maken, dat serieuze gedoe ben ik al jaren niet meer van... En Cock, die zal er zeer waarschijnlijk ook wel zijn, die zal op zijn eigen manier ongetwijfeld weer wat wijsheden komen ventileren! Altijd goed voor een hoop gezelligheid en er uiteindelijk dan toch nog wat wijzer van worden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 februari Report Share Posted 4 februari Ook leuk Marco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted zondag om 09:59 Author Report Share Posted zondag om 09:59 Gisteren was de laatste demo in het AudioCastle van AudioExpert. Er stonden twee sets Estelon luidsprekers met Riviera audio versterking. In de grote ruimte met Ideon streamer en DAC in de kleinere (maar nog steeds groot) ruimte was de streamer een Aurender. Eigenlijk vond ik de kleinere set mooier dan de grote. In de grote ruimte leek het of de Estelons net wat adem te kort kwamen. Qua ruimtelijkheid wel heel erg mooi, maar ook wat "op afstand". In de iets kleinere ruimte boven klonk het naar mijn mening wat directer en sneller. Ook het middengebied komt wat directer over. Dat maakt dat er meer leven in de muziek zit. Het omschakelen van klasse A naar klasse A-B in de versterker zorgde er voor dat het wat "sneller" ging klinken. De meeste aanwezigen vonden klasse A-B beter. Maar weer wél een gezellige middag in een prachtige omgeving. De nieuwe ruimte in 's-Hertogenbosch is waarschijnlijk pas rond juli klaar. Ondertussen blijft de winkel naast de Sint Jan in de Hinthamerstraat gewoon open. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted maandag om 09:44 Report Share Posted maandag om 09:44 Dat is ook wat ik meestal hoor bij versterkers die tussen klasse-A en AB kunnen schakelen. Het wordt iets "logger" in de klasse A stand. Laag wordt iets minder gecontroleerd lijkt het waardoor het wat warmer gaat klinken, maar ook minder precies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts