Jongensdroom Posted vrijdag om 21:55 Report Share Posted vrijdag om 21:55 (edited) Ik weet niet hoe lang de naamsverandering er al is, maar mijn oog viel er plotseling op. Op zich een slim gekozen naam, die een enorme kwaliteit moet suggeren. Twee jaar geleden heb ik de vernieuwde modellen vergeleken met mijn oudere Millon. Maar ik vond ze in kwaliteit achteruit gegaan. Vol trots werd mij verteld, dat ze een groter geluidsbeeld neerzetten en dat was ook zo. Maar .......... de precisie was helemaal verdwenen. Wat heb je dan bereikt? In mijn ogen weinig. Het lijkt heel wat, vooral indrukwekkend, maar wat heb je er aan? Ik heb dan ook vriendelijk bedankt, voor de upgrade die werd aangeboden. Mijn Millon Phantom kostten € 2.500,00. Via Stradivari.com kosten ze nu € 15.000,00. Hoe krijg je dit verzonnen? Een luidspreker zes keer zo duur maken vanwege een naam. Ik zou ze Andre' Rieu genoemd hebben. n.b. Mijn recensies, van destijds, worden op Marktplaats ook nog steeds gebruikt. Edited vrijdag om 22:03 by Jongensdroom Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted zaterdag om 10:23 Report Share Posted zaterdag om 10:23 12 hours ago, Jongensdroom said: Ik weet niet hoe lang de naamsverandering er al is, maar mijn oog viel er plotseling op. Op zich een slim gekozen naam, die een enorme kwaliteit moet suggeren. Twee jaar geleden heb ik de vernieuwde modellen vergeleken met mijn oudere Millon. Maar ik vond ze in kwaliteit achteruit gegaan. Vol trots werd mij verteld, dat ze een groter geluidsbeeld neerzetten en dat was ook zo. Maar .......... de precisie was helemaal verdwenen. Wat heb je dan bereikt? In mijn ogen weinig. Het lijkt heel wat, vooral indrukwekkend, maar wat heb je er aan? Ik heb dan ook vriendelijk bedankt, voor de upgrade die werd aangeboden. Mijn Millon Phantom kostten € 2.500,00. Via Stradivari.com kosten ze nu € 15.000,00. Hoe krijg je dit verzonnen? Een luidspreker zes keer zo duur maken vanwege een naam. Ik zou ze Andre' Rieu genoemd hebben. n.b. Mijn recensies, van destijds, worden op Marktplaats ook nog steeds gebruikt. ik ken Stradivari alleen als naam bij Sonus faber wat een heel ander merk is als Millon, heb je een link die werkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted zaterdag om 11:02 Author Report Share Posted zaterdag om 11:02 (edited) https://www.stradivariaudio.nl/ https://www.stradivariaudio.nl/phantom-s2/ En op Marktplaats kost de Millon Phantom € 2598,00 Er zijn dus drie verschillende prijzen. Afgerond 2600, 5500 en 15.000 voor volgens mij hetzelfde product. Laatst wist iemand te vertellen dat de diverse dure "ingeruilde" andere merken, tweedehands gekocht zijn. Edited zaterdag om 11:12 by Jongensdroom Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted zaterdag om 11:34 Report Share Posted zaterdag om 11:34 30 minutes ago, Jongensdroom said: https://www.stradivariaudio.nl/ https://www.stradivariaudio.nl/phantom-s2/ En op Marktplaats kost de Millon Phantom € 2598,00 Er zijn dus drie verschillende prijzen. Afgerond 2600, 5500 en 15.000 voor volgens mij hetzelfde product. Laatst wist iemand te vertellen dat de diverse dure "ingeruilde" andere merken, tweedehands gekocht zijn. ik zie die 15.000 niet maar heel eerlijk heb ik het altijd een beetje schimmig merk gevonden. Niet één die ik zelf wil proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted zaterdag om 11:36 Report Share Posted zaterdag om 11:36 1 minute ago, SpaceJS said: ik zie die 15.000 niet maar heel eerlijk heb ik het altijd een beetje schimmig merk gevonden. Niet één die ik zelf wil proberen. Ik ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted zaterdag om 11:59 Author Report Share Posted zaterdag om 11:59 https://www.stradivariaudio.com/product/stradivari-magnus/ Het kan altijd nog gekker. Deze waren lange tijd rond de € 3500,00 en nu op bovengenoemde site € 25.000,00 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted zaterdag om 12:47 Report Share Posted zaterdag om 12:47 44 minutes ago, Jongensdroom said: https://www.stradivariaudio.com/product/stradivari-magnus/ Het kan altijd nog gekker. Deze waren lange tijd rond de € 3500,00 en nu op bovengenoemde site € 25.000,00 Er zijn dus 3 verschillende internetsites van Stadivari (voorheen: Millon) in omloop, waarbij de laatste schijnbaar de actueelste is. Dit verklaart de ontstane verwarring. www.millon.nl www.stradivari.nl www.stradivari.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted zaterdag om 13:18 Report Share Posted zaterdag om 13:18 Poe, jee... dat iemand van zulke merken met zulke verhaaltjes ooit luidsprekers zou kopen is best verbazingwekkend. Ik geloof dan ook niet dat er hier ook maar iemand is die daar in zou tuinen, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted zaterdag om 13:40 Author Report Share Posted zaterdag om 13:40 7 minutes ago, thingman said: Poe, jee... dat iemand van zulke merken met zulke verhaaltjes ooit luidsprekers zou kopen is best verbazingwekkend. Ik geloof dan ook niet dat er hier ook maar iemand is die daar in zou tuinen, toch? Ik vond de oude serie verbazingwekkend goed voor het geld. Toen, was het verhaal ook al een beetje raar. Men schreef dat ze eigenlijk € 4500,00 kostten, maar dat er een paar kleuren voor de helft weg mochten. Dat klopte niet, want je kon de kleur kiezen die je wilde. Ik nam witte. Vermoedelijk heeft daar iemand op een verkoopcursus gezeten. Ik heb jaren met plezier naar de Phantom geluisterd. De match met de apparatuur was prima. Verder maakt de naam die het beestje heeft mij niks uit. Al staat er Vendex of Hema op. Ik weet zelf wel, wat ik wil horen. Maar het loopt nu wel een beetje uit de hand, met al die verschillende prijzen. Ik zie het zelfs helemaal mis gaan. Maar dat is niet mijn probleem. N.b. Jij vond ze destijds bij mij ook goed klinken. Jij maakte er zelfs een mooi verslag van. Misschien kan ik het nog wel ergens vinden!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted zaterdag om 20:29 Report Share Posted zaterdag om 20:29 Ik ben er ooit een gaan luisteren, was in Alkmaar (meen ik) in een troosteloos flatje waar de maker woonde. Er stonden allerlei andere luidsprekers, een B&W 803 bijvoorbeeld, maar ook de Sonus Faber Guarneri. Er werd gedemonstreerd met een simpele old school versterker (dacht Sony of Pioneer oid, geen heel bijzonder ding). Via een box met afstandbediening kon er geschakeld worden tussen de diverse luidsprekers. Sommige luidsprekers klonken zo slecht dat ik oprecht twijfelde aan de eerlijkheid van het vergelijk. De Sonus Fabers (zijn erg fraaie luidsprekers) klonken zo slecht, dat klopte echt niet. De Millon (dacht de Phantom) klonken verreweg het beste van alle luidsprekers in de ruimte. Overigens was dat zeker 3 jaar geleden en toen was de naam Stradivari ook al in gebruik. Ik was in elk geval meteen genezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted zaterdag om 20:47 Report Share Posted zaterdag om 20:47 Die Millons klonken bij Jongensdroom prima. Ze pasten prima in de kleine ruimte waar ze hun kunsten mochten vertonen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted zaterdag om 20:53 Report Share Posted zaterdag om 20:53 7 hours ago, Jongensdroom said: Ik vond de oude serie verbazingwekkend goed voor het geld. Toen, was het verhaal ook al een beetje raar. Men schreef dat ze eigenlijk € 4500,00 kostten, maar dat er een paar kleuren voor de helft weg mochten. Dat klopte niet, want je kon de kleur kiezen die je wilde. Ik nam witte. Vermoedelijk heeft daar iemand op een verkoopcursus gezeten. Ik heb jaren met plezier naar de Phantom geluisterd. De match met de apparatuur was prima. Verder maakt de naam die het beestje heeft mij niks uit. Al staat er Vendex of Hema op. Ik weet zelf wel, wat ik wil horen. Maar het loopt nu wel een beetje uit de hand, met al die verschillende prijzen. Ik zie het zelfs helemaal mis gaan. Maar dat is niet mijn probleem. N.b. Jij vond ze destijds bij mij ook goed klinken. Jij maakte er zelfs een mooi verslag van. Misschien kan ik het nog wel ergens vinden!? Dat het toen goed klonk herinner ik me nog wel. Het is meer dat het verhaal erachter, zoals in de links hierboven, me juist zou weerhouden om te gaan luisteren ipv me te interesseren. Zulke werving doet het misschien goed bij argeloze beginners, maar volgens mij niet bij luistervolk met meer ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted zaterdag om 22:15 Author Report Share Posted zaterdag om 22:15 1 hour ago, thingman said: Dat het toen goed klonk herinner ik me nog wel. Het is meer dat het verhaal erachter, zoals in de links hierboven, me juist zou weerhouden om te gaan luisteren ipv me te interesseren. Zulke werving doet het misschien goed bij argeloze beginners, maar volgens mij niet bij luistervolk met meer ervaring. Het verhaal er achter viel in het begin nog wel mee. In ieder geval nog geen reden, om ze niet te kopen. Als Frits ze weer kan verbeteren, zou ik Millon/Stradivari gerust nog eens kopen. Maar niet voor de Internationale prijs, maar voor de Marktplaats prijs. Op dit moment ben ik tevreden met de Magnepan 1.6 QR. Zeker met in het achterhoofd, dat er nog een upgrade in het verschiet ligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted gisteren om 07:16 Author Report Share Posted gisteren om 07:16 10 hours ago, thingman said: Dat het toen goed klonk herinner ik me nog wel. Het is meer dat het verhaal erachter, zoals in de links hierboven, me juist zou weerhouden om te gaan luisteren ipv me te interesseren. Zulke werving doet het misschien goed bij argeloze beginners, maar volgens mij niet bij luistervolk met meer ervaring. Ik merk dat jij daar anders in staat dan ik. Dat kan natuurlijk, dat mag. Gelukkig leven we in een vrij land, waar iedereen zijn eigen mening mag hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted gisteren om 16:41 Report Share Posted gisteren om 16:41 9 hours ago, Jongensdroom said: Gelukkig leven we in een vrij land, waar iedereen zijn eigen mening mag hebben. Maar dan wel met mate Wil (haha). Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 9 hours ago Report Share Posted 9 hours ago Het is toch bijzonder dat iemand (zelf) een luidspreker ontwikkeld/ontwerpt, deze in een hoger segment wil inzetten en daar zelf het predicaat HIGH END aan hangt onder de naam Millon. En of dat nog niet genoeg is, deze na een paar jaar ook nog gaat voorzien van een andere naam. En nu komt het grootheid waanzin probleem en dat is dat er dan ook meteen het drie/viervoudige voor zo'n setje betaald dient te worden. Jammer dat iemand niet met beide benen op deze aarde kan blijven staan. En let wel! Dit is mijn eigen mening! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 6 hours ago Author Report Share Posted 6 hours ago 2 hours ago, MarKath said: Het is toch bijzonder dat iemand (zelf) een luidspreker ontwikkeld/ontwerpt, deze in een hoger segment wil inzetten en daar zelf het predicaat HIGH END aan hangt onder de naam Millon. En of dat nog niet genoeg is, deze na een paar jaar ook nog gaat voorzien van een andere naam. En nu komt het grootheid waanzin probleem en dat is dat er dan ook meteen het drie/viervoudige voor zo'n setje betaald dient te worden. Jammer dat iemand niet met beide benen op deze aarde kan blijven staan. En let wel! Dit is mijn eigen mening! Goed verhaal, naar mening . En nog onderbouwd ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts