Jump to content

Technische vraag.

carl
 Share

Recommended Posts

Ik wil de stroom aansluiten met zo’n knopje. Daar zie je een rondje en een streepje. Wat betekent nu aan en wat uit?

Alles staat in de handleiding behalve dat. Ik ben bang voor de buizen.

17 minutes ago, carl said:

Ik wil de stroom aansluiten met zo’n knopje. Daar zie je een rondje en een streepje. Wat betekent nu aan en wat uit?

Alles staat in de handleiding behalve dat. Ik ben bang voor de buizen.

Wel een erg summiere omschrijving, Carl. Zeker voor een gepensioneerde,  ambtelijke  jurist...

Deze vraag valt in het rijtje waar staat L en R voor bij de RCA aansluitingen..🧐

Ik had het niveau toch wel iets hoger ingeschat op dit “ highend” forum… :))

38 minutes ago, Jason said:

Ik had het niveau toch wel iets hoger ingeschat op dit “ highend” forum… :))

Het is een geleend en nieuw apparaat en met 10 buizen @Jason Liever “save than sorry” zeggen de Engelsen dan. De kracht van internet echter onderschat 😀

3 minutes ago, carl said:

Het is een geleend en nieuw apparaat en met 10 buizen @Jason Liever “save than sorry” zeggen de Engelsen dan. De kracht van internet echter onderschat 😀

Ik begrijp zeker dat je dan extra voorzichtig bent met geleende spullen..

was overigens niet lullig bedoelt hoor.. maar met een beetje common sense kom je al een heel eind.

Ben wel benieuwd naar de ervaringen van deze versterker overigens ;)

Dat zal dinsdag worden Jason. Waardoor ik twijfelde was dat die op “aan” werd afgeleverd. Ik vond het trouwens wel een leuke opmerking hoor.

Carl, kom op zeg.... Domme vragen bestaan niet, maar hier moest ik toch wel heel erg om lachen. En waarom niet éérst even Googelen en het dán pas hier neerplempen...:D. Oh nee, je gaat op voor de "Meeste(r) Topic Opener" :o :D

On 2-2-2025 at 23:12, René N. said:

Carl, kom op zeg.... Domme vragen bestaan niet, maar hier moest ik toch wel heel erg om lachen. En waarom niet éérst even Googelen en het dán pas hier neerplempen...:D. Oh nee, je gaat op voor de "Meeste(r) Topic Opener" :o :D

Je kan beter om me lachen dan huilen René (haha).

Edited by carl

On 2-2-2025 at 18:53, WanFie said:

Ik denk dat Carl dit plaatje bedoeld.

On-and-off-switch.jpg

Is dat de O van 'out/off' en de I van 'in'? Ik begrijp de vraag van Carl wel: 100% duidelijk is het niet omdat zowel on als off beginnen met een O. De bovenste O is geen 0, want die is langwerpig. En dan nog weet je niet zeker of ingedrukt nu 'aan' of 'uit' is. Duidelijker is dan een draaischakelaar waar je de wijzer moet draaien naar het symbool voor aan of uit.

Edited by Ove Rickland