Jump to content

Sonics Anima

carl
 Share

Recommended Posts

Ja, die ken ik vrij goed. Ik heb zelf in feite de grote versie er van, namelijk de Allegretto en twee vrienden van mij spelen met Anima’s. Ik vind het een heel mooie luidspreker, maar ze hebben een potente versterker nodig willen ze echt los komen. Daarnaast heb je vrijwel geen laag weergave van nature en is plaatsing belangrijk, waarbij je ze het best ruim opstelt en indraait. Mist je dat in acht houdt krijg je een luidspreker met een prachtig stereo beeld en een realistische klank. 

Het best klinkend heb ik ze echter gehoord op een Devialet waar we het laag hadden afgefilterd op 100hz. Dit werd vervolgens door een sub overgenomen. Doordat de woofer dan in het laag wordt ontlast wordt het pas echt mooi. 

In een near field opstelling en afhankelijk van de muziek smaak kan het ook wel zonder sub. Zeker een luidspreker die aanbeveling verdiend!!

1 hour ago, Duclaasie said:

Ja, die ken ik vrij goed. Ik heb zelf in feite de grote versie er van, namelijk de Allegretto en twee vrienden van mij spelen met Anima’s. Ik vind het een heel mooie luidspreker, maar ze hebben een potente versterker nodig willen ze echt los komen. Daarnaast heb je vrijwel geen laag weergave van nature en is plaatsing belangrijk, waarbij je ze het best ruim opstelt en indraait. 

Ik dacht aan een Quad 303 of 306. Dat lijkt me dus wat weinig power Klaas.