Jump to content

Roger overleden

carl
 Share

Recommended Posts

Gisteren werd ik door Onno gebeld die me vertelde dat Roger (Sodeju) is overleden. Ik was natuurlijk behoorlijk geschrokken en ik heb nauwelijks meer meegekregen dan dat hij was overleden. Later op de dag werd ik gebeld door Sebastian van de Laar een goede vriend van Roger. Roger is in de nacht van zaterdag op zondag overleden. Kennelijk heeft hij zich verslikt en is toen uit bed gevallen en overleden. Zoals iedereen weet worstelde hij met ernstige zwaarlijvigheid en had daardoor diverse kwalen. Lopen was een grote last voor hem geworden. Een week of twee geleden is hij onderzocht voor apneu. Dat gaat vaak gepaard met overdag in slaap vallen. Hij sliep ook diverse malen toen ik hem bezocht. Die apneu zal ook wel te maken hebben gehad met dat verslikken.

Wat er ook van zei, Roger is overleden en daarmee is de wereld een zeer markant mens kwijt geraakt. Iemand die altijd klaar stond voor anderen. Met veel humor en af en toe ook stronteigenwijs. Zijn zwaarlijvigheid was een groot probleem voor hem en ik zie het ook als een ziekte net als anorexia. Als ik het goed begrijp zal hij in familiekring worden begraven. Ik heb de Audioclub Limburg gevraagd of ze iets ter afscheid kunnen regelen. Zelf heb ik daar wel behoefte aan.

Edited by carl

Sodeju, dat komt wel even binnen zeg! Buiten dat het voor zijn familie en naasten een groot verlies zal zijn is het ook een aderlating voor de vaderlandse hifi scène. Roger stond altijd klaar met raad en daad en dacht daarbij verder dan zijn eigen portemonnee. Ook qua kennis heb ik van Roger mogen leren, waar ik hem zeer dankbaar voor ben. 

Rust in vrede Roger!

Zo dan, dat is schrikken zeg. Voor mijn gevoel was Roger nog vrij jong. Alhoewel ik hem niet persoonlijk kende leek het m een aimabel man die veel liefde had voor zijn vak. 

Heel veel sterkte voor familie, vrienden en nabestaanden gewenst.

Wat verdrietig. Zolang als ik op dit forum zit (2003) was hij een voorbeeld voor me. 
Zijn mening nam ik altijd zeer serieus net zoals hij mijn mening respecteerde. 
Ik zal hem altijd blijven missen. 

Edited by Geerdie

Ow, dat is schrikken inderdaad.... Een kundig audiomens en inderdaad ook best wel eigenwijs. En stond altijd voor je klaar, met advies of uitvoeren van reparaties.

In 2005 heb ik hem leren kennen en heeft hij mij meegenomen naar Henk in Sneek en ben ik in het bezit gekomen van een Benz Ace M, voor op mijn Ariston RD11s. Ik had hem laatst nog aan de lijn over bepaalde elementen, wat hij ervan vond. En hoe toevallig, voor zijn neus stond "mijn" Ariston, voor onderhoud....

We verliezen een zeer markant persoon, RIP Roger.

Ik schrok hier ook enorm van. Zijn moeder is kortgeleden overleden, maar Roger zo kort daarna? We missen nu inderdaad een hoop kennis, ervaring en behulpzaamheid. Maar bovenal een heel aardig persoon die altijd met muziek, audio en mensen bezig was.

Omstreeks 2004 leerde ik hem kennen via dit forum. Toen was hij ook te zwaar, maar ging nog wél tennissen. Nu is het al weer een paar jaar geleden dat ik hem sprak.  Carl wist me te vertellen hoe het met hem ging. En de laatste weken waren die "verslagen" niet positief. Hoe erg is het, dat je vanwege mobiliteitsproblemen niet naar de begrafenis van je moeder kunt....?

R.I.P. Roger.

Vanmiddag naar de crematie van zijn moeder geweest, die vorig weekeinde overleed. Roger is in de nacht van afgelopen zaterdag op zondag overleden. Hij heeft zich kennelijk verslikt en is uit zijn bed gevallen en overleden. Roger had al een tijd gezondheidsproblemen en had last van zwaarlijvigheid. Onlangs is hij nog onderzocht op apneu en kon zomaar overdag in slaap vallen. Trap lopen en eraf ging ook moeilijk en kostte hem heel veel onderzoek. Afgelopen weken heb ik Roger meerdere keren aan de telefoon gehad i.v.m. de gezondheid van zijn moeder als hemzelf. Het was dan ook een grote schok voor mijzelf toen ik gisteravond zijn overlijden vernam. Ook vanmiddag werd zijn naam meerdere keren genoemd bij de crematieplechtigheid van zijn moeder. Het is diep diep triest voor zijn achtergebleven familie. 
Roger ken ik sinds 2001 en hij is jarenlang mijn technische (hifi)adviseur geweest en bovendien mijn sparringsmaatje en de 2e man van mijn audionieuws/recensiewebsite Puresound.be.
Ik zal Roger enorm gaan missen. 
R.I.P. mijn grote vriend.

Wat een in- en in-triest verhaal Onno.

Ik weet dat Roger nog een zus had die pal aan de overkant woonde maar of hij nog meer broers/ zussen had weet ik niet.

Roger was dan wel niet goed ter been en niet zo mobiel maar hij was heel bedreven in het onderhouden van contacten en makkelijk in de omgang. Bovendien heel goed in talen en hij beschikte over een grote muziekkennis. En natuurlijk een onvolprezen soldeerder.

De laatste keer dat ik hem vorige week aan de telefoon had, vertelde hij over de komende begrafenis van zijn moeder. Roger wilde een paar zeer geinige Limburgse liedjes bij de “dienst”. Zijn 2 zusters wilden dat liever niet want ze waren bang dat iedereen slap zou liggen van het lachen. Dat sprak Roger juist zo aan want zijn moeder had ook veel gevoel voor humor. Zo wilde hij haar eren. Zegt ook veel over hem.

Een gemis voor ons allen Hear. 

Ik heb hem regelmatig aan de telefoon gehad en dat was dan ook gelijk de halve avond dat je aan de lijn hing.

Was altijd goed om dingen met hem door te spreken en veel van hem geleerd.

Een kundig man is van ons heen gegaan, we gaan hem missen.

Ook zijn familie veel sterkte gewenst met deze moeilijke tijd, zo kort achterelkaar 2 mensen moeten missen is niet niks.

Verdulleme.

Ik ben er nog steeds kapot van.

60 is gewoon veel te vroeg. Dat hoort niet.

Ik kwam elk jaar wel een keer bij 'm langs om effe wat te oh-en of wat spullen te halen of brengen. Uiteraard hoorde ik toen ook al dat er altijd wel wat piepte en kraakte aan z'n gezondheid. Maar er zijn hier genoeg nóg oudere forummers die ook wel wat mankeren.

Tot Onno me vanmorgen een berichtje stuurde dat ie er niet meer was....

Shitzooi.

Voelt net alsof ik een familielid verloren ben...