Jump to content

Buizen phono keuzes

Duclaasie
 Share

Recommended Posts

@Edje2 dat geloof ik direct van je. Het is inderdaad een oude tester. Ergens uit de jaren 60, geloof ik. 

Voor de voorversterker buizen ECC81, ECC82, ECC83 en de buis equivilenten is deze tester goed genoeg. Die kan ik allemaal erop testen.

Dank voor je antwoord.

On 11-3-2025 at 12:12, Tubejack said:

Met buizen spelen is nog best betaalbaar ook bij 12uur per dag spelen (had iedereen maar die luxe :)

Even uitgaan van een setje van 4 JJ EL34  en 2 EH6922. Beide de goedkoopste versie dan ben je €131 kwijt.

Daar kun je naar verwachting 2 jaar mee spelen, waarbij het juist gunstig is, dat zo'n versterker aanblijft staan.

Een paar keer per dag aan/uit  zetten verkort de levesduur, zie ook de datasheets van diverse buizen. 

Mijn buizen-dac en mijn buizen-phono staan nu al vier jaar altijd aan en spelen nog prima.

12 minutes ago, Ove Rickland said:

Mijn buizen-dac en mijn buizen-phono staan nu al vier jaar altijd aan en spelen nog prima.

Dat is wel bijzonder Ove . Welk merk en type? 

14 minutes ago, Edje2 said:

Wat gaan ze precies aan je schouder doen Klaas?

Gescheurde pees herstellen en als het nodig is de bicep pees qua aanhechting verplaatsen. Operatie is maar een uurtje, maar het herstel en revalidatie 6 maand tot een jaar. Hangt er wel een beetje vanaf hoe makkelijk het te herstellen is en hoe goed de pees is. Pas na de operatie weet ik wat er is gebeurt en kan er een inschatting worden gemaakt van het revalidatie traject. 

14 minutes ago, Duclaasie said:

Gescheurde pees herstellen en als het nodig is de bicep pees qua aanhechting verplaatsen. Operatie is maar een uurtje, maar het herstel en revalidatie 6 maand tot een jaar. Hangt er wel een beetje vanaf hoe makkelijk het te herstellen is en hoe goed de pees is. Pas na de operatie weet ik wat er is gebeurt en kan er een inschatting worden gemaakt van het revalidatie traject. 

Ik kan me voorstellen dat afhankelijk hoe lang de pees en spier inactief zijn geweest het herstel gaat duren. Heel veel sterkte maandag, en houd ons op de hoogte!

3 hours ago, Duclaasie said:

Dat zal zoals het nu lijkt nog wel even duren, omdat ik maandag onder het mes ga voor mijn schouder en zeker een maand of 3 niet mag/kan autorijden. 

Voor de anderen, is die van Roger. Voor Klaas, ik kom hem wel eerder brengen. 

9 hours ago, Tubejack said:

Dat is wel bijzonder Ove . Welk merk en type? 

Mooie buis Ove. Ook na 10.000 uur nauwelijks verval.  

Edited by Tubejack

On 14-3-2025 at 21:53, Ove Rickland said:

Siemens C3g

Phono made by Arnold en Cock? Kan me nog herinneren dat Cock het sinds jaren  over die betreffende buis had. Hier is mijn buizenbezetting  in vv en ev al jaren onveranderd, i.t.t. andere  onderdelen... 

5 minutes ago, Vinyl_Fuchs said:

Phono made by Arnold en Cock? Kan me nog herinneren dat Cock het sinds jaren  over die betreffende buis had. Hier is mijn buizenbezetting  in vv en ev al jaren onveranderd, i.t.t. andere  onderdelen... 

Ypsilon gebruikt de Siemens C3g.

8 hours ago, Ove Rickland said:

Nee, die gebruiken andere buizen, die ook altijd aan staan!

Correctie: ze gebruikten toch Siemens C3g (met name in de phono) alleen zonder de kenmerkende aluminium beschermkap. Daarom heeft Cock ook een voorkeur voor Ypsilon.

On 14-3-2025 at 21:59, Edje2 said:

Ik kan me voorstellen dat afhankelijk hoe lang de pees en spier inactief zijn geweest het herstel gaat duren. Heel veel sterkte maandag, en houd ons op de hoogte!

Kleine of topic, maar ik ben weer thuis. De ingreep viel op zich mee, het was het milde scenario gelukkig. Tot op heden nog geen pijn als gevolg van de zenuw blokkade, mogelijk is dat morgen anders. 

49 minutes ago, Duclaasie said:

Kleine of topic, maar ik ben weer thuis. De ingreep viel op zich mee, het was het milde scenario gelukkig. Tot op heden nog geen pijn als gevolg van de zenuw blokkade, mogelijk is dat morgen anders. 

Gelukkig. Sterkte met herstel en braaf pijnmedicatie innemen.

13 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Gelukkig. Sterkte met herstel en braaf pijnmedicatie innemen.

vannacht mijn slechtste nacht ooit gehad. Zenuwblokkade was al vrij snel uitgewerkt en met pijnstillers was de pijn niet te onderdrukken. Midden in de nacht nog naar de SEH geweest voor Oxicodon, maar ook dat deed vrijwel niets. Vermoedelijk heeft er een zenuw een optater gehad en dat is niet fijn. 

8 minutes ago, Duclaasie said:

vannacht mijn slechtste nacht ooit gehad. Zenuwblokkade was al vrij snel uitgewerkt en met pijnstillers was de pijn niet te onderdrukken. Midden in de nacht nog naar de SEH geweest voor Oxicodon, maar ook dat deed vrijwel niets. Vermoedelijk heeft er een zenuw een optater gehad en dat is niet fijn. 

niets zo erg als zenuw pijn en er helpt bijna niets tegen.

Gelukkig inmiddels weer thuis met medicatie tegen zenuwpijn. De medicatie die ik kreeg was bij pijn normaliter ruimschoots toereikend geweest, maar tegen zenuwpijn werkt het amper. Nu dus de zware pijnstillers voorzichtig afbouwen en vertrouwen op het middel tegen zenuwpijn, alleen dat heeft wat tijd nodig voor het echt goed werkt.