kappa7 Posted 20 maart Report Share Posted 20 maart Beterschap, hoop dat de pijn snel minder wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 20 maart Report Share Posted 20 maart 18 hours ago, Duclaasie said: Gelukkig inmiddels weer thuis met medicatie tegen zenuwpijn. De medicatie die ik kreeg was bij pijn normaliter ruimschoots toereikend geweest, maar tegen zenuwpijn werkt het amper. Nu dus de zware pijnstillers voorzichtig afbouwen en vertrouwen op het middel tegen zenuwpijn, alleen dat heeft wat tijd nodig voor het echt goed werkt. Fijn te horen dat het weer wat beter gaat Klaas. Inmiddels weer iets beter? En wat is het vooruitzicht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 20 maart Author Report Share Posted 20 maart 33 minutes ago, Edje2 said: Fijn te horen dat het weer wat beter gaat Klaas. Inmiddels weer iets beter? En wat is het vooruitzicht? De pijn is nu draaglijk en bij tijden ook weg, dus dat gaat beter. Nu is het de kunst om met de oxicodon af te bouwen, zonder dat de pijn daarmee weer verhevigd. In ieder geval weer een goeie nacht gehad en dat is wel belangrijk voor het herstel, maar ook het mentale aspect. Tot en met het weekend heb ik sowieso ruim voldoende medicatie om zo min mogelijk pijn te hoeven lijden. De vraag is dan tegen welke prijs, want opiaten zijn erg verslavend en ontregelen je pijnsysteem waardoor je na het stoppen juist meer pijn kan krijgen. Verder ziet het er orthopedisch gezien goed uit. De schouder is tot op heden nog mooi beweeglijk en oefeningen gaan pijnvrij. Wond oogt ook bijzonder netjes, dus dat geeft wel vertrouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 20 maart Report Share Posted 20 maart Geen Oxicodon online kopen want dat kan slecht uipakken las ik laatst...Gewoon netjes afbouwen 3/4..1/2..1/4 pilletje. Sterkte! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 20 maart Report Share Posted 20 maart Ziet er dus goed uit als ik het zo lees. Vooral dat je schouder nog mobiel is is erg belangrijk voor je herstel. Als hij vast zou zitten zit er vocht in en dan duurt herstel heel veel langer weet ik uit ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 20 maart Author Report Share Posted 20 maart De moeilijkheid nu is om hem soepel te houden tot ik hem weer mag belasten. Ook pols, vingers en elleboog moet je echt goed bijhouden, want 24/7 in een mitella geeft best snel achteruitgang qua beweeglijkheid. Komende 6 week is dus ook eigenlijk alleen focus op soepel proberen te houden, omdat belasten absoluut niet mag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 20 maart Author Report Share Posted 20 maart 37 minutes ago, Roots said: Geen Oxicodon online kopen want dat kan slecht uipakken las ik laatst...Gewoon netjes afbouwen 3/4..1/2..1/4 pilletje. Sterkte! Wees maar niet bang dat ik in die verleiding kom, dan moet ik ze namelijk zelf betalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted woensdag om 09:50 Author Report Share Posted woensdag om 09:50 Met de schouder gaat het tot op heden goed. Zowel de fysiotherapeut als ik zijn tot op heden tevreden over de vooruitgang. Pijnstillers gebruik ik sinds 1,5 week na de operatie al niet meer en dat gaat prima gelukkig. Doordat het beter gaat is het ook weer mogelijk om af en toe buiten het dorp te komen, want als passagier gaat dat in de auto gelukkig goed. Om dan meteen maar weer on topic te komen, zaterdag haal ik de Ampearl 2030 SE van van wijlen Roger op bij @carl die de mogelijkheid bood om te bemiddelen bij overname. Daarnaast biedt Carl mij de mogelijkheid om zijn Phasemation T-550 step up trafo te lenen om die icm de Ampearl te kunnen proberen. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken… Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted woensdag om 11:28 Report Share Posted woensdag om 11:28 Te veel eer Klaas. Ik heb hem alleen maar van Roermond naar Nijmegen vervoerd. Ik denk niet dat hij veel gebruikt is trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted zondag om 16:33 Author Report Share Posted zondag om 16:33 Zo, inmiddels staat de boel hier in proefopstelling te spelen. Zoals in het Ampearl topic al vermeld heb ik phono en voeding eerst gecontroleerd voor er überhaupt spanning op mocht. Daarnaast de T550 als proef op de JK Phono 65 aangesloten en tot mijn tevredenheid is deze combinatie muisstil. Dit was met de Silk trafo in mijn set helaas absoluut niet het geval. Vervolgens was het tijd om de combinatie buizen phono met SUT aan de rand te voelen. Dit resulteerde al snel in oscillatie van mijn versterker, waar een van de stuurbuizen de veroorzaker van bleek. Gelukkig zat er een setje van 2x2 reserve buisjes, dus dat was snel opgelost. Vervolgens de scoop er aan om output, kanaalgelijkheid en fase te controleren met 1Khz 5cm/sec testtoon te controleren. Helaas een onbalans van 2,5dB… Met wat wisselen van buizen kreeg ik deze nog terug naar 1,5 dB, maar dat is natuurlijk niet acceptabel. Daarnaast zit er ook een fase verschil in en lijkt de blokgolf testtoon op de Ortofon testplaat in de verste verte niet op wat de JK Phono 65 weet te produceren. Gelukkig gaan er ook dingen goed! De sporing met de combinatie SUT-buizen is iets beter, ik vermoed als gevolg van beter afsluiting. Uiteraard heb ik niet alleen testtonen zitten luisteren, maar is de eerst muziek ook gedraaid en dat stemt tot optimisme. Ik wil nog niet op de zaken vooruitlopen, maar het klonk zelfs nu al heel erg prettig. De komende tijd houd ik jullie hier op de hoogte van de ontwikkelingen. De eerste stap is alle buizen laten testen, zodat de basis in ieder geval klopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted zondag om 16:38 Author Report Share Posted zondag om 16:38 En een plaatje bij het praatje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted zondag om 20:55 Report Share Posted zondag om 20:55 4 hours ago, Duclaasie said: Daarnaast zit er ook een fase verschil in en lijkt de blokgolf testtoon op de Ortofon testplaat in de verste verte niet op wat de JK Phono 65 weet te produceren. Gelukkig gaan er ook dingen goed! De sporing met de combinatie SUT-buizen is iets beter, ik vermoed als gevolg van beter afsluiting. Uiteraard heb ik niet alleen testtonen zitten luisteren, maar is de eerst muziek ook gedraaid en dat stemt tot optimisme. Ik wil nog niet op de zaken vooruitlopen, maar het klonk zelfs nu al heel erg prettig. De komende tijd houd ik jullie hier op de hoogte van de ontwikkelingen. De eerste stap is alle buizen laten testen, zodat de basis in ieder geval klopt. Hoe ziet de blokgolf eruit Klaas, heb je daar een plaatje van? Ik vraag me overigens af wat er dan precies op de plaat staat. Apart dat het element met deze phono (icm sut) beter spoort. Ik kan me haast niet voorstellen dat de afsluiting het element fysiek zoveel meer in de greep houdt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted zondag om 21:03 Report Share Posted zondag om 21:03 (edited) Ik heb ook een Ampearl die nu bij mijn zoon staat. Ik had daar ook een kanaalonbalans maar die was na de koop van nieuwe gepaarde buisjes niet hoorbaar. Die Russische buizen kostten verder geen drol. Edited zondag om 21:31 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted zondag om 21:09 Author Report Share Posted zondag om 21:09 Waar heb jij die buisjes destijds besteld dan? Sinds de oorlog is dat niet makkelijker geworden… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted zondag om 21:13 Author Report Share Posted zondag om 21:13 14 minutes ago, Edje2 said: Hoe ziet de blokgolf eruit Klaas, heb je daar een plaatje van? Ik vraag me overigens af wat er dan precies op de plaat staat. Apart dat het element met deze phono (icm sut) beter spoort. Ik kan me haast niet voorstellen dat de afsluiting het element fysiek zoveel meer in de greep houdt. De flanken zijn niet stijl en het onderste deel van het blok loopt schuin op of af. Het zijn geen zaagtanden, maar op een blokgolf lijkt het zeker niet. Ik denk dat ik er later deze week wel even wat foto’s van maak, dat zegt meer dan duizend woorden. Qua sporing is het verschil niet enorm, maar wel meetbaar en hoorbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted zondag om 21:17 Report Share Posted zondag om 21:17 Ik neem aan dat die met de Ampearl de afgeschuinde blok geeft, en met de JK een echte blok? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted zondag om 21:17 Report Share Posted zondag om 21:17 Als je met een SUT geen goede blokgolf krijgt betekent het dat je geen goede afsluiting hebt. Dat is het gedoe met een sut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted zondag om 21:23 Author Report Share Posted zondag om 21:23 4 minutes ago, Edje2 said: Ik neem aan dat die met de Ampearl de afgeschuinde blok geeft, en met de JK een echte blok? Klopt, ik ga nog kijken wat de SUT doet op de MM input van de JK. Overigens was het op het ene kanaal anders dan op het andere. Ik zoek het dus eerst in de Phono pre. Zo lang die niet 100% goed is kun je er in feite weinig zinnigs van zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted zondag om 21:33 Report Share Posted zondag om 21:33 22 minutes ago, Duclaasie said: Waar heb jij die buisjes destijds besteld dan? Sinds de oorlog is dat niet makkelijker geworden… Morgens eens zoeken Klaas. Het was op een Duitse site. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted gisteren om 08:10 Report Share Posted gisteren om 08:10 (edited) Op mijn vraag indertijd bij het AAA forum het volgende antwoord. Op basis daarvan heb ik deze buizen gekocht Klaas. schnell geht es bestimmt mit den üblichen Verdächtigen wie btb und tad. Einfach mal anfragen. https://www.tubeampdoctor.com/ https://btb-elektronik.de/ Ich hatte mir letztes Jahr mehrere unterschiedliche Röhrensätze für die 2030 zusammengestellt und einen russischen Versender gefunden, weil Pollin, Reichelt und Co. nicht das richtige verfügbar hatten. Ampearl RE2030 LCR MM-RIAA: The correction unit has 2x 6S4P, 6J5P tubes, Power supply - 6S19P, 6J1P, SG2, 5C4S. (Angaben aus der Homepage: Used tubes: Phono stage 2x6S3P, 2x6J9P; Power supple 6C4P, 6S19P, 6J1P (tubes made in USSR)) Ich hatte dann hier bestellt: https://tubes-store.com/advanc…_result.php?keywords=6s4p Die Lieferung hat ca. 3 Wochen gedauert, aber alles gut verpackt, vollständig, wie beschrieben und heil angekommen. Günstig war es auch noch. Opmerking: Ik heb bij BTB toen 2 gematchte 6srp gekocht. Voor de 6j9p heb je als vervanger de E180F Edited gisteren om 08:22 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted gisteren om 08:50 Report Share Posted gisteren om 08:50 Ik kan de buisjes voor je testen Klaas als je wilt. Dan weet je in elk geval wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted gisteren om 08:51 Report Share Posted gisteren om 08:51 wat zit er nu overigens in, ik lees tegenstrijdige dingen: The correction unit has 2x 6S4P, 6J5P tubes, Power supply - 6S19P, 6J1P, SG2, 5C4S. (Angaben aus der Homepage: Used tubes: Phono stage 2x6S3P, 2x6J9P; Power supple 6C4P, 6S19P, 6J1P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted gisteren om 09:03 Author Report Share Posted gisteren om 09:03 In die van mij zit 6j9p en 6s3p, kun jij die testen @Edje2? Dat zou echt top zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted gisteren om 09:18 Author Report Share Posted gisteren om 09:18 1 hour ago, carl said: Op mijn vraag indertijd bij het AAA forum het volgende antwoord. Op basis daarvan heb ik deze buizen gekocht Klaas. schnell geht es bestimmt mit den üblichen Verdächtigen wie btb und tad. Einfach mal anfragen. https://www.tubeampdoctor.com/ https://btb-elektronik.de/ Ich hatte mir letztes Jahr mehrere unterschiedliche Röhrensätze für die 2030 zusammengestellt und einen russischen Versender gefunden, weil Pollin, Reichelt und Co. nicht das richtige verfügbar hatten. Ampearl RE2030 LCR MM-RIAA: The correction unit has 2x 6S4P, 6J5P tubes, Power supply - 6S19P, 6J1P, SG2, 5C4S. (Angaben aus der Homepage: Used tubes: Phono stage 2x6S3P, 2x6J9P; Power supple 6C4P, 6S19P, 6J1P (tubes made in USSR)) Ich hatte dann hier bestellt: https://tubes-store.com/advanc…_result.php?keywords=6s4p Die Lieferung hat ca. 3 Wochen gedauert, aber alles gut verpackt, vollständig, wie beschrieben und heil angekommen. Günstig war es auch noch. Ja inderdaad die buizen kosten bijna niets. Top, daar kan ik wel wat mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 23 hours ago Report Share Posted 23 hours ago 1 hour ago, Duclaasie said: In die van mij zit 6j9p en 6s3p, kun jij die testen @Edje2? Dat zou echt top zijn! Ja kan ik testen. De 6j9p is gelijk aan de E180F, de 6s3p is gelijk aan de EC86 buis. Enige buis die geen equivalent kent is de 6S19P. Maar die kan ik ook wel testen op basis van de datasheet. Die zit in de psu, dus als die goed functioneert, geen gas of lek heeft functioneert die prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts