Roots Posted maandag om 14:54 Report Share Posted maandag om 14:54 Speedy had de Extremo, en nog volgens mij. Sander heeft ook de 192 gehad weet ik nog, en was daar zeer tevreden over. Trouwens Northstar Design bestaat niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted maandag om 15:25 Report Share Posted maandag om 15:25 1 hour ago, WanFie said: Voor mij heeft het merk afgedaan nadat ik ze sprak op de High-End in Munchen. Op mijn vraag, waarom ze Opamp's in al hun andere dac's gebruikten, kreeg ik als antwoord... "Alleen voor de prijs...". We hadden het toen wel over DAC's van duizenden Euro's. Dat getuigd niet echt van interesse in de geluidskwaliteit. Het gaat er kennelijk alleen over geld. Jij altijd met je haat naar Opamps Opamps zijn niet meer dan een verzameling transistors in 1 behuizing. Als je ze allemaal uit de zelfde batch neemt zijn ze al gematched. Zie dat maar eens te bereiken met transistors voor die prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted maandag om 17:07 Report Share Posted maandag om 17:07 1 hour ago, Roots said: Jij altijd met je haat naar Opamps Opamps zijn niet meer dan een verzameling transistors in 1 behuizing. Als je ze allemaal uit de zelfde batch neemt zijn ze al gematched. Zie dat maar eens te bereiken met transistors voor die prijs. Klopt, maar die opamps zijn voor meer doeleinden dan alleen audio ontworpen. De schakeling is dus nooit 100% optimaal voor het doel waarvoor hij gebruikt wordt. En wanneer ik naar dit topic kijk, is het de bedoeling om het eindtrapje door buizen te vervangen. De opamps er uit dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted dinsdag om 17:09 Report Share Posted dinsdag om 17:09 Ik geloof niet dat een opamp verschil ziet tussen een volt afkomstig van audio of een volt afkomstig van een stuurspanning. Of zouden die voltjes echt wezenlijk verschillen van elkaar. Maar ik leer graag dus leg eens uit Hans hoe zit dat eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted dinsdag om 23:03 Report Share Posted dinsdag om 23:03 Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar, de onderbouwing is best een pittig verhaal neem ik aan. Ik neem aan dat ik niet de "Hans" ben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted woensdag om 10:25 Report Share Posted woensdag om 10:25 North Star Design Extremo Dac - Tweedehands - HiFi.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted woensdag om 12:27 Report Share Posted woensdag om 12:27 2 hours ago, Roots said: North Star Design Extremo Dac - Tweedehands - HiFi.nl En je oude dac verkopen. Is denk ik stuk aantrekkelijker als je bestaande dac "verbouwen" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted woensdag om 12:43 Report Share Posted woensdag om 12:43 Precies. Of Jepe zijn usb32 naar zijn vriendin...En hij zelf de Extreme nemen, de prijs is goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts