Jump to content

Buizen trapje in een North Star dac laten zetten?

jepe!
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, WanFie said:

Voor mij heeft het merk afgedaan nadat ik ze sprak op de High-End in Munchen. Op mijn vraag, waarom ze Opamp's in al hun andere dac's gebruikten, kreeg ik als antwoord... "Alleen voor de prijs...". We hadden het toen wel over DAC's van duizenden Euro's. Dat getuigd niet echt van interesse in de geluidskwaliteit. Het gaat er kennelijk alleen over geld.

Jij altijd met je haat naar Opamps :D Opamps zijn niet meer dan een verzameling transistors in 1 behuizing. Als je ze allemaal uit de zelfde batch neemt zijn ze al gematched. Zie dat maar eens te bereiken met transistors voor die prijs.

1 hour ago, Roots said:

Jij altijd met je haat naar Opamps :D Opamps zijn niet meer dan een verzameling transistors in 1 behuizing. Als je ze allemaal uit de zelfde batch neemt zijn ze al gematched. Zie dat maar eens te bereiken met transistors voor die prijs.

Klopt, maar die opamps zijn voor meer doeleinden dan alleen audio ontworpen. De schakeling is dus nooit 100% optimaal voor het doel waarvoor hij gebruikt wordt.

En wanneer ik naar dit topic kijk, is het de bedoeling om het eindtrapje door buizen te vervangen. De opamps er uit dus.

Ik geloof niet dat een opamp verschil ziet tussen een volt afkomstig van audio of een volt afkomstig van een stuurspanning.

Of zouden die voltjes echt wezenlijk verschillen van elkaar.

Maar ik leer graag dus leg eens uit Hans hoe zit dat eigenlijk?