Jump to content

Goede XLR pluggen

carl
 Share

Recommended Posts

Ik heb de Ayre 5 P EX phonotrap van Roger overgenomen. Ik ben er heel erg blij mee. Ik heb echt de idee dat hij het heel erg goed doet met de Benz Ruby Z. Het geluid lijkt heel erg op dat van de Pass kloon, wellicht nog net wat beter. 

De Ayre heeft naast de RCA ingang een gebalanceerde ingang. Wat ik eigenlijk wil is op mijn Crystal phono kabel een paar XLR pluggen laten zetten. Een snelle zoektocht laat zien dat er heel wat op de markt is. De Crystal is een zilveren kabel. Zou dan een zilveren XLR plug voordeel hebben? 

- Een snelle zoektocht levert bijvoorbeeld deze  pluggen  op: 

https://furutechwebshop.nl/product-categorie/connectoren/xlr-connectoren/  ( Crystal gebruikt Furutech - wel verdomde duur )

https://www.heak.nl/products/eti-research-kryo-zilver-xlr-tot-o14mm-per-stuk?gad_source=5&gclid=EAIaIQobChMIzODUifyGjAMVg5ODBx1LHhl4EAQYAiABEgLdafD_BwE

- Hierbij nog een leuk artikel over de voordelen van gebalanceerde kabels bij MC elementen:

https://www.project-audio.com/wp-content/uploads/2022/10/true-balanced-technical-booklet_RZ.pdf

Edited by carl

26 minutes ago, carl said:

Ik wil ze eigenlijk van zilver net als de kabel George. Ik ga nog eens even kijken.

Waarom koop je niet een nieuwe Crystal met de juiste pluggen? De oude verkoop je dan weer. Heb je in ieder geval een originele en niet gezeur om iemand te laten rommelen aan je oude kabel...

Ik heb even Cock aan de telefoon gehad. Hij zegt dat de kabel van zilver (kabel) naar koper (versterker) gaat. De paar centimeter extra koper van de plug maakt volgens hem niets uit. Hij zou gewoon een goede XLR plug kopen.  

2 hours ago, carl said:

Ik heb even Cock aan de telefoon gehad. Hij zegt dat de kabel van zilver (kabel) naar koper (versterker) gaat. De paar centimeter extra koper van de plug maakt volgens hem niets uit. Hij zou gewoon een goede XLR plug kopen.  

Neutrik NC3MXX-B is een prima Male XLR connector. 

23 hours ago, carl said:

Ik ga dat eens even uitrekenen Pjotr (big smile).

Ik snap je echt niet. Die paar honderd euro uitgeven om een andere te kopen met de juiste pluggen, bespaart je een hele boel gedoe..ik heb niet het idee dat je dat geld niet hebt liggen....

Wat Cock ook al zegt, kan het wel met je huidige kabel...

Ik denk dat je voor een nieuwe Crystal kabel zeker 1000 euro kwijt bent Pjotr.   

Cock heeft kennelijk nog Crystal kabel liggen. Hij heeft aangeboden daarvan dezelfde kabel te maken als hij en Cor gebruiken. Maandag bel ik hem voor de precieze lengte en de prijs.

15 hours ago, Roots said:

Je moet natuurlijk ook goed beseffen dat die uiteindelijke pinnetjes waar je je draadje aan soldeert maar amper 1cm zijn.

Dat is ook het verhaal van Cock. 

21 minutes ago, carl said:

Ik denk dat je voor een nieuwe Crystal kabel zeker 1000 euro kwijt bent Pjotr.   

Cock heeft kennelijk nog Crystal kabel liggen. Hij heeft aangeboden daarvan dezelfde kabel te maken als hij en Cor gebruiken. Maandag bel ik hem voor de precieze lengte en de prijs.

Top idee,.kan je de oude verkopen..