Jump to content

Manfred Mann

carl
 Share

Recommended Posts

Net terug van het concert in Arnhem. De zaal zat vol met 700 man. En het was zeker niet zo dat het bejaardenhuis daar op bezoek was. We waren met zijn vieren en onze vrienden en naast ons stonden een paar meiden en die waren zeker geen dertig. Ze leken alle nummers nog beter te kennen als ik.  Ze swingden alsof het hun lust en leven was. Waarschijnlijk was dat ook het geval. 

Nu heb ik Manfred Mann 15 jaar geleden ook live gehoord en toen klonk het geluid wat gelijkmatiger: een soort stroom van muziek. Nu speelden ze meer als een klassieke beatband. Natuurlijk wel met het zeer herkenbare geluid van de keyboards van Manfred Mann himself. Voor zijn 84 ste speelde hij nog aardig mee. Op het eind van de avond werd nog doh - wah - die - diddie gespeeld. Ik realiseerde me dat toen dat nummer uitkwam ik waarschijnlijk 14 was. 

Over het geluid valt te zeggen dat je die geluidsdruk volgens mij nooit krijgt in een thuissituatie. Maar ik kom er dinsdag op terug want dan ga ik dan een paar LP’s van ze spelen. Maar dan niet met oordopjes in en die waren echt nodig vanavond!

Edited by carl

Sinds ik dacht dat ik een gehoorbeschadiging aan een concert overhield altijd gehoorbescherming bij me gehad Ove.

Ik was er ook, stond in het begin nog ff vooraan bij de speakers met gehoorbescherming, Vond t geluid erg goed, redelijk hard maar niet te.Was wel veel te veel publiek.Kon verder naar achteren weinig zien. Maar ze waren retegoed vooral de zanger. .Waar stond jij?

.

In het begin vijfde rij in het midden. Daarna rechts naast de speakers. De vriendin van mijn vrouw was een niet te grote Chinese vrouw. Misschien herinner je die wel. Ik vond de zanger/guitarist die links op het podium stond eigenlijk nog beter. Memorabele avond.! Leuk dat je er ook van genoten hebt.

Ik was er ook, stond in het begin nog ff vooraan bij de speakers met gehoorbescherming, Vond t geluid erg goed, redelijk hard maar niet te.Was wel veel te veel publiek.Kon verder naar achteren weinig zien. Maar ze waren retegoed vooral de zanger. .Waar stond jij?

.