carl Posted woensdag om 19:23 Report Share Posted woensdag om 19:23 https://hifi.nl/artikel/34743/EMT-Deutsche-Perfektion.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted woensdag om 21:47 Report Share Posted woensdag om 21:47 Ja, dan hang je de cd-speler en vooral de streamer wel aan de wilgen, denk ik. Wel sneu dat je dat nivo niet meer kunt halen omdat het niet meer te koop is... Tegelijk denk ik dat het een beetje een idealistisch verhaal is. Hoewel ik hem dan weer gelijk moet geven vwb het ontzielde, übercleane digitale geluid dat tegenwoordig wordt nagestreefd als zijnde de heilige graal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted gisteren om 08:20 Report Share Posted gisteren om 08:20 Wat een verschrikkelijk geschreven stuk, ik kan er eigenlijk weinig mee en ga gewoon lekker verder met mijn LP12 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted gisteren om 08:50 Report Share Posted gisteren om 08:50 Ik vind het ook totaal onleesbaar geschreven. Daarnaast recyclen ze de artikelen op Hifi.nl ook wel erg veel de laatste tijd. Dit artikel hebben ze al zeker 3 keer opnieuw geplaatst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted gisteren om 11:39 Report Share Posted gisteren om 11:39 Zo zie je maar hoe een ieder zo'n artikel leest. Ik vond het wel een leuk geschreven artikel. Geen oordelen of veroordelen, maar wel iets aanwijzen met een .(punt) Ik kon mij er dan ook wel in vinden. De EMT's zijn gewoon geluidstechnisch de beste, professioneel gezien. Zeker in de studio heeft het een grote meerwaarde. Voor een audiofiel is het een ander verhaal. Die wil altijd wat te tweaken cq te freaken hebben.Ook niets mis mee overigens. Voor de muziekliefhebber zal het weinig uitmaken. Als de muziek maar speelt. Voor mezelf maakt het al helemaal niet meer uit in welke categorie ik val of ben. Ik ben tevreden met wat ik heb en heb die onrust niet meer om nog beterder te willen. Tegenwoordig geniet ik van de muziek die in mijn lp kasten staan en af en toe koop ik nog iets aan ouwe muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted gisteren om 11:45 Report Share Posted gisteren om 11:45 Prima weergave van de realiteit. Je wilt toch de werkelijkheid zo goed mogelijk benaderen!? Zeker op een high-end forum. In de VS hebben ze het zelfs al over Ultra High End. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted gisteren om 11:47 Report Share Posted gisteren om 11:47 5 minutes ago, audiofreak said: Zo zie je maar hoe een ieder zo'n artikel leest. Ik vond het wel een leuk geschreven artikel. Geen oordelen of veroordelen, maar wel iets aanwijzen met een .(punt) Ik kon mij er dan ook wel in vinden. De EMT's zijn gewoon geluidstechnisch de beste, professioneel gezien. Zeker in de studio heeft het een grote meerwaarde. Voor een audiofiel is het een ander verhaal. Die wil altijd wat te tweaken cq te freaken hebben.Ook niets mis mee overigens. Voor de muziekliefhebber zal het weinig uitmaken. Als de muziek maar speelt. Voor mezelf maakt het al helemaal niet meer uit in welke categorie ik val of ben. Ik ben tevreden met wat ik heb en heb die onrust niet meer om nog beterder te willen. Tegenwoordig geniet ik van de muziek die in mijn lp kasten staan en af en toe koop ik nog iets aan ouwe muziek. Mijn set klinkt voor mij meer dan goed genoeg om naar muziek te luisteren. Het kan nog wat beter, maar dan heb ik een grotere ruimte nodig en behoorlijk wat knaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted gisteren om 12:40 Report Share Posted gisteren om 12:40 55 minutes ago, audiofreak said: Voor mezelf maakt het al helemaal niet meer uit in welke categorie ik val. Pás jij nou maar op met vallen. Hoewel in in een categorie nog wel onschuldig is. (Sorry, offtopic.) groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted gisteren om 13:47 Author Report Share Posted gisteren om 13:47 (edited) In het artikel wordt een verwijzing gemaakt naar het rijden in een Aston Martin of een Morgan. In alle eerlijkheid zou in elke hifi set wel iets van een Aston Martin of Morgan moeten zitten. Niet te veel, maar toch wel iets. Ik heb trouwens op mijn Rack nog wel een plaatsje over voor een EMT of een andere klassieker.Ben er gek genoeg voor en Roger is er niet meer om me tegen te houden. Edited gisteren om 13:50 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted gisteren om 14:00 Report Share Posted gisteren om 14:00 Ik vond het ook een leuk geschreven artikel. Zo'n EMT heeft wel een lage WAF. ik denk niet dat ik die in de woonkamer kan/mag neerzetten. Bijzonder dat voor productie controle Pioneer draaitafels gebruikt worden. Was dat geen Technics SL-1200G? Verder vind ik ook MM lekker dynamisch spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted gisteren om 14:02 Report Share Posted gisteren om 14:02 Daluso heeft nog n paar EMTs te koop. Die is nu met de opheffingsuitverkoop bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted gisteren om 15:02 Report Share Posted gisteren om 15:02 10.000 euro voor een 930, tis maar wat je uitverkoop noemt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted gisteren om 15:53 Report Share Posted gisteren om 15:53 (edited) 52 minutes ago, Edje2 said: 10.000 euro voor een 930, tis maar wat je uitverkoop noemt! Kom op, high-end moet wat kosten Edje! Anders zit je nog bij het audiofiele klootjesvolk op schoot. Edited gisteren om 15:54 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted gisteren om 16:06 Report Share Posted gisteren om 16:06 Dus eigenlijk doe ik helemaal niet mee. Ik voel me gepest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted gisteren om 16:28 Report Share Posted gisteren om 16:28 Ik doe nergens aan mee. Lekker rustig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted gisteren om 16:40 Report Share Posted gisteren om 16:40 30 minutes ago, Edje2 said: Dus eigenlijk doe ik helemaal niet mee. Ik voel me gepest Wanneer er muziek klinkt in uw huis bent u reeds in de hemel. En muziek is (gelukkig) geen kwestie van de vulling van uw portemonnee, maar van gezond verstand met gevoel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted gisteren om 17:09 Report Share Posted gisteren om 17:09 Ik kan het er niet meer mee eens zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted gisteren om 17:17 Report Share Posted gisteren om 17:17 Ik heb altijd het idee gehad dat die EMT's ontwikkeld zijn voor die piratenschepen van vroeger. Die onder elke weersomstandigheid hun rondjes konden blijven draaien. Zware armen, hoge naaldruk en lage comp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted gisteren om 17:55 Report Share Posted gisteren om 17:55 Die armen hadden een veer om de naalddruk constant te houden. Hebben deze EMT's dat ook? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted gisteren om 19:39 Report Share Posted gisteren om 19:39 7 hours ago, audiofreak said: Zo zie je maar hoe een ieder zo'n artikel leest. Ik vond het wel een leuk geschreven artikel. Geen oordelen of veroordelen, maar wel iets aanwijzen met een .(punt) Ik kon mij er dan ook wel in vinden. De EMT's zijn gewoon geluidstechnisch de beste, professioneel gezien. Zeker in de studio heeft het een grote meerwaarde. Voor een audiofiel is het een ander verhaal. Die wil altijd wat te tweaken cq te freaken hebben.Ook niets mis mee overigens. Voor de muziekliefhebber zal het weinig uitmaken. Als de muziek maar speelt. Voor mezelf maakt het al helemaal niet meer uit in welke categorie ik val of ben. Ik ben tevreden met wat ik heb en heb die onrust niet meer om nog beterder te willen. Tegenwoordig geniet ik van de muziek die in mijn lp kasten staan en af en toe koop ik nog iets aan ouwe muziek. +1 Plus natuurlijk een persoonlijke, historische toelichting over zijn passie voor de betreffende EMT-spelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted gisteren om 19:50 Author Report Share Posted gisteren om 19:50 Jammer dat Peter/ Groovy niet reageert. Die heeft tenminste 2 EMT’s gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted gisteren om 20:02 Report Share Posted gisteren om 20:02 9 minutes ago, carl said: Jammer dat Peter/ Groovy niet reageert. Die heeft tenminste 2 EMT’s gehad. Gehad (930) of heeft ie er nog ééntje? (938). Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted gisteren om 21:23 Author Report Share Posted gisteren om 21:23 Ik dacht het Roy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted gisteren om 21:25 Report Share Posted gisteren om 21:25 (edited) Ik heb een Emt 930 gehad en nu nog een EMT 938. De Emt 930 vind ik mooi vanwege zijn robuuste uiterlijk. De 938 ziet er strakker uit. DE garrard 301 was mijn eerste heilige graal. Tja Met een mooi element klinken ze allemaal goed. De beste td heb ik waarschijnlijk nog nooit gehoord. Prijzen gaan nergens meer over, ik kocht er een Emt 930 voor e3000. Zelfs de uitgekleede Nru versie zonder element verlichting en all balance arm is ook prijzig. Ing van Vliet heeft mooie te koop. de heilige graal is inderdaad de Emt 929 met een meter Groove indicator zeer mooi. Edited gisteren om 21:38 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted gisteren om 21:37 Report Share Posted gisteren om 21:37 De 938 is toch wel het zwarte schaap binnen de EMT familie met zijn direct drive. De legendarische modellen zijn tussenwiel spelers. De 938 is ook heel anders uitgevoerd als de vroegere modellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts