Jump to content

Voer voor discussie

carl
 Share

Recommended Posts

Ja, dan hang je de cd-speler en vooral de streamer wel aan de wilgen, denk ik. Wel sneu dat je dat nivo niet meer kunt halen omdat het niet meer te koop is...

Tegelijk denk ik dat het een beetje een idealistisch verhaal is. Hoewel ik hem dan weer gelijk moet geven vwb het ontzielde, übercleane digitale geluid dat tegenwoordig wordt nagestreefd als zijnde de heilige graal.

Zo zie je maar hoe een ieder zo'n artikel leest. Ik vond het wel een leuk geschreven artikel. Geen oordelen of veroordelen, maar wel iets aanwijzen met een .(punt)

Ik kon mij er dan ook wel in vinden. De EMT's zijn gewoon geluidstechnisch de beste, professioneel gezien. Zeker in de studio heeft het een grote meerwaarde.

Voor een audiofiel is het een ander verhaal. Die wil altijd wat te tweaken cq te freaken hebben.Ook niets mis mee overigens.

Voor de muziekliefhebber zal het weinig uitmaken. Als de muziek maar speelt.

Voor mezelf maakt het al helemaal niet meer uit in welke categorie ik val of ben. Ik ben tevreden met wat ik heb en heb die onrust niet meer om nog beterder te willen. Tegenwoordig geniet ik van de muziek die in mijn lp kasten staan en af en toe koop ik nog iets aan ouwe muziek.

5 minutes ago, audiofreak said:

Zo zie je maar hoe een ieder zo'n artikel leest. Ik vond het wel een leuk geschreven artikel. Geen oordelen of veroordelen, maar wel iets aanwijzen met een .(punt)

Ik kon mij er dan ook wel in vinden. De EMT's zijn gewoon geluidstechnisch de beste, professioneel gezien. Zeker in de studio heeft het een grote meerwaarde.

Voor een audiofiel is het een ander verhaal. Die wil altijd wat te tweaken cq te freaken hebben.Ook niets mis mee overigens.

Voor mezelf maakt het al helemaal niet meer uit in welke categorie ik val of ben. Ik ben tevreden met wat ik heb en heb die onrust niet meer om nog beterder te willen. Tegenwoordig geniet ik van de muziek die in mijn lp kasten staan en af en toe koop ik nog iets aan ouwe muziek.

Mijn set klinkt voor mij meer dan goed genoeg om naar muziek te luisteren.

Het kan nog wat beter, maar dan heb ik een grotere ruimte nodig en behoorlijk wat knaken.

55 minutes ago, audiofreak said:

Voor mezelf maakt het al helemaal niet meer uit in welke categorie ik val.

Pás jij nou maar op met vallen. Hoewel in in een categorie nog wel onschuldig is.;) (Sorry, offtopic.)

groet,

Leobus

In het artikel wordt een verwijzing gemaakt naar het rijden in een Aston Martin of een Morgan. In alle eerlijkheid zou in elke hifi set wel iets van een Aston Martin of Morgan moeten zitten. Niet te veel, maar toch wel iets. Ik heb trouwens op mijn Rack nog wel een plaatsje over voor een EMT of een andere klassieker.Ben er gek genoeg voor en Roger is er niet meer om me tegen te houden.

Edited by carl

Ik vond het ook een leuk geschreven artikel. Zo'n EMT heeft wel een lage WAF. :blink: ik denk niet dat ik die in de woonkamer kan/mag neerzetten. Bijzonder dat voor productie controle Pioneer draaitafels gebruikt worden. Was dat geen Technics SL-1200G?  Verder vind ik ook MM lekker dynamisch spelen. :)

7 hours ago, audiofreak said:

+1

Plus natuurlijk een persoonlijke, historische toelichting over zijn passie voor de betreffende EMT-spelers. 

Ik heb een Emt 930 gehad en nu nog een EMT 938. De Emt 930 vind ik mooi vanwege zijn robuuste  uiterlijk. De 938 ziet er strakker uit.
DE garrard 301 was mijn eerste heilige graal. Tja Met een mooi element klinken ze allemaal goed.
De beste td heb ik waarschijnlijk nog nooit gehoord. Prijzen gaan nergens meer over, ik kocht er een Emt 930 voor e3000. Zelfs de uitgekleede Nru versie zonder element verlichting en all balance arm is ook prijzig. Ing van Vliet heeft mooie te koop. de heilige graal is inderdaad de Emt 929 met een meter Groove indicator zeer mooi.

Edited by Groovy