Jump to content

Voer voor discussie

carl
 Share

Recommended Posts

39 minutes ago, Groovy said:

Ik heb een Emt 930 gehad en nu nog een EMT 938. De Emt 930 vind ik mooi vanwege zijn robuuste  uiterlijk. De 938 ziet er strakker uit.
DE garrard 301 was mijn eerste heilige graal. Tja Met een mooi element klinken ze allemaal goed.
De beste td heb ik waarschijnlijk nog nooit gehoord. Prijzen gaan nergens meer over, ik kocht er een Emt 930 voor e3000. Zelfs de uitgekleede Nru versie zonder element verlichting en all balance arm is ook prijzig. Ing van Vliet heeft mooie te koop. de heilige graal is inderdaad de Emt 929 met een meter Groove indicator zeer mooi.

Je hebt erge mooie draaitafels gehad Peter. Die 301 vind ik de mooiste daarvan. Of die oude EMT’s nu mee kunnen ten opzichte van moderne topdraaitafels weet ik niet. Arm en element spelen daarbij natuurlijk ook een grote rol.

Edited by carl

Ja, ik heb mooie gehad, maar ik ben ook  blij met de dt' die ik nu heb. Een Garrard hf4 tussenwieler die ook lekker klinkt, en de Emt 938 draait en klinkt ook heel goed. Momenteel ben ik bezich een Perpertuum Ebner rex stereo wisselaar in een console te monteren, een oude tussenwieler die het ook goed doet. Ik draai met eenvoudige goedkope elementen en ben daar tevreden mee.

14 hours ago, carl said:

Je hebt erge mooie draaitafels gehad Peter. Die 301 vind ik de mooiste daarvan. Of die oude EMT’s nu mee kunnen ten opzichte van moderne topdraaitafels weet ik niet. Arm en element spelen daarbij natuurlijk ook een grote rol.

Vergis je niet in die oude tussenwiel loopwerken, die spelen zeker met wat modificatie menig moderne high end speler helemaal weg. 

Het principe is naar mijn mening niet goed Klaas. Stelt ook zeer hoge eisen aan de raakvlakken. Ik betwijfel of ze dat toen al deden en zeker die Engelsen.

Edited by carl

1 hour ago, carl said:

Zolang je bezig bent wordt je niet oud Peter!

Ik wil nog wel eens een keer komen luisteren bij je.

Je bent van harte welkom Carl. Naast de Emt 938 kunnen we ook de Garrard hf4 beluisteren, ja andere elementen dus verschil zal er wel zijn.

54 minutes ago, Duclaasie said:

Ik snap je gedachte, maar laat je oren maar eens oordelen. Vanuit technisch opzicht snap ik dat je sceptisch bent, dat ben ik ook, maar goed uitgevoerd krijg je een geweldige dynamiek en muzikaliteit. 

Ik geloof wel dat die Reed of VPI perfect zijn Klaas. 

3 hours ago, Jongensdroom said:

Een gereviseerde TD124 met alles er op en aan, doet precies wat ik wil. Maar 10.000 euro zie ik niet zitten.

Toch ben je er nooit met die van jou tevreden geweest Wil. Of bedoel je de EMT ?

12 hours ago, carl said:

Toch ben je er nooit met die van jou tevreden geweest Wil. Of bedoel je de EMT ?

Klopt, het werd me te duur om hem op Hanze - niveau te brengen. Beter plateau, arm, element, motor, voeding, e.d.

Een stukje citaat uit het schrijven van Ruud;

De ervaring leert echter dat muzikanten en studiotechnici een realistische weergave veel beter herkennen. De EMT-machines zijn specifiek ontwikkeld om het geluid te laten klinken zoals het in de groef staat en dat is heel dicht in de buurt van de kwaliteit die de mastertape laat horen.