Jump to content

Sumiko Moonstone VS AT vm 740 ml (versus Denon 103).

carl
 Share

Recommended Posts

Vandaag mijn oude Oracle Delphi V bij Rogers huis gaan ophalen. Volgens mij had hij het snelheidsprobleem opgelost maar nog niet helemaal perfect (condensator met andere waarde zou beter zijn). Toen ik bij hem was gelijk maar zijn Ifi Phono overgenomen. Die gebruikte Roger bij zijn tweede arm op de Fat Bob. Die zal niet veel gebruikt zijn die Ifi. Ik wil hem eigenlijk gebruiken bij mijn Thorens 321 met Jelco arm. Alleen zit daar geen element meer op. Ik zoek dus een leuk element erbij met een ander klankkarakter dan mijn Benz Ruby die op Oracle zit. Dus liefst een MM.

Dat huis van Roger staat trouwens boordevol met audio spullen waaronder 10/15 elementen. Ik kan er wel een overnemen maar wat doet het goed op een Jelco 750 9 incher. De Denon 103 zeker, maar ik heb liever een MM hier. Dus als iemand de AT 740 of de Sumiko Moonstone kent in relatie tot de Jelco hoor ik het graag.

Edited by carl

Hier het goedkopere broertje of zusje gehad de VM540ML. Vond het te helder in combi met een buizen pre. DL-103 gaat prima. Vind echt  Goldring 1042  veel lekkerder klinken. Dynamisch, stevig laag als dat in de groeven staat. Veel details, door de line contact naald.    

Edited by Tubejack

Belangrijkste is …wat klinkt het prettigst?

Als je naar alle specs gaat kijken en de verschillen wordt je helemaal niet goed in mijn beleving..

Vraag jezelf af,hoor ikhet verschil tussen een res frequentie van 8 en 7,5 om maar wat te noemen..

De match en beleving is waar het om gaat ;)

Edited by Jason

8 hours ago, carl said:

Goed advies Jack. Was die Goldring niet lastig te installeren vanwege zijn vorm?

Inderdaad, je hebt daar geduld voor nodig. Maar je krijgt er veel muziek uit de groeven voor terug.

Ook uit heel oude wat versleten dunne 140 gram LP's 

Ik heb hem nu aan een 2e hands  FET preamp aangesloten. waarvan hier MM-deel van het blokschema. Afgesloten met 47KΩ en 120pF  

Er is/valt nog maar heel weinig te wensen. Een MC van €1000 is misschien ietsje beter. Dit maakt muziek en is relatief goedkoop.  

Ook met 3 buizen en andere sollid state pre-amps die ik hier heb, makkelijk te combineren. Ik vind het een allemansvriend

Hoe beter je pre-amp, hoe meer muziek.

Die microline naalden/cartridges  van AT vragen ook de nodige aandacht, Ze zijn alleen door hun behuizing

wat makkelijker te installeren.  

temp-Image-Ow-NVNK.avif  

Edited by Tubejack