carl Posted 23 hours ago Author Report Share Posted 23 hours ago (edited) 40 minutes ago, Duclaasie said: Die Soundsmith was toch heel lang weggeweest en de vraag of hij wel goed was gerepareerd? Bij Soundsmith was er Corona vandaar. In principe zou de Soundsmith onder alle omstandigheden toch minstens zo goed moeten klinken. Ik ga het gewoon nog een keer proberen en koppel het terug. Inspelen is inderdaad belangrijk, maar zo’n verschil Jack? Edited 23 hours ago by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 23 hours ago Report Share Posted 23 hours ago Wat is er aan die soundsmith gedaan? Alleen een retip of nieuwe cantilever? Dan is inspelen naar mijn idee niet aan de orde eerlijk gezegd. Wanneer er ook aan de ophanging en demping is gewerkt wordt het een ander verhaal natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 22 hours ago Report Share Posted 22 hours ago Ik herken de at95e echt niet als scherp carl. Heb er hier een liggen (oude type) en die is alllesbehalve scherp Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 hours ago Author Report Share Posted 17 hours ago (edited) Aan de scherpe kant dan Ed in vergelijking met Benz en Nagaoka. Zou ik echt wel zo durven noemen. Roger bevestigde dit ook wel. Vaak over gehad. Iets anders Clearaudio MM’s hebben ook een AT “motor” begrijp ik. Wel veel duurder. Edited 17 hours ago by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 14 hours ago Report Share Posted 14 hours ago 21 hours ago, carl said: Ik heb hem toendertijd vergeleken met een AT 95 op een TD 160 Roots. Dat ging niet. Roger wilde hem wel inruilen tegen iets anders. Nu dat niet meer kan, ga ik hem toch nog een keer proberen op de TD 321. Het ontgaat veel mensen soms wel eens maar ik doe dit soort zaken heel beredeneert - echt waar (lach met zelfspot). Wat is die Rubinstein toch ongelooflijk goed. Ik zit kennelijk weer in mijn studententijd want ik speel nagenoeg uitsluitend klassiek. Rookte je toen ook pijp, Carl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 hours ago Author Report Share Posted 13 hours ago Op de rechtenfaculteit rookte ze toen veel sigaren Roy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 13 hours ago Report Share Posted 13 hours ago (edited) 4 hours ago, carl said: Aan de scherpe kant dan Ed in vergelijking met Benz en Nagaoka. Zou ik echt wel zo durven noemen. Roger bevestigde dit ook wel. Vaak over gehad. Iets anders Clearaudio MM’s hebben ook een AT “motor” begrijp ik. Wel veel duurder. Ik heb hier ook een Clearaudio Aurum beta liggen, die klink behoorlijk anders als de AT. Zit exact dezelfde naald in. Weet niet of de spoel en ophanging anders is. Zit een houten body omheen, dat doet ook veel met de klank. Edited 13 hours ago by Edje2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 12 hours ago Report Share Posted 12 hours ago 51 minutes ago, Edje2 said: Ik heb hier ook een Clearaudio Aurum beta liggen, die klink behoorlijk anders als de AT. Zit exact dezelfde naald in. Weet niet of de spoel en ophanging anders is. Zit een houten body omheen, dat doet ook veel met de klank. Gezien de opgegeven specificaties maakt AT de binnenwerken, maar wel op spec van Clearaudio. Compliantie lijkt bij de CA elementen wat lager te liggen wat ik zo kon vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 hours ago Author Report Share Posted 12 hours ago (edited) Ik heb een Benz Ruby Ed en ken het effect. Het probleem is dat ik ze beiden niet heb gehoord en er niets van kan zeggen. Edited 12 hours ago by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts