jepe! Posted zondag om 16:43 Report Share Posted zondag om 16:43 (edited) Ik heb nu met 2 Magnat Ma 700 versterkers de ervaring dat er knalletjes, knallen en gepop uit de speakers komt bij streaming of input van tv. Het klinkt als statische energie. - het meeste geknetter komt vrij bij hardrock als er steeds veel druk op staat zeg maar - bv bij rustige muziek van Swingle singers is het veel minder/erg weinig. - heb me al gek gezocht op het internet. Veel verschillende ideeën maar weinig oplossingen. 1 die ik las was dat er bij speaker terminals 2 omh weerstanden (?capacitors ) werden gesoldeerd. - de stroom voorziening is een supra md 06 daar zit volgens mij filtering in. - knetteren deed zich bv ook voor via BT ingang op de MA 700, toen ik streekderby via mijn iPhone, toen mijn vriendin streamde via haar Samsung hield het op. - heftigheid geknetter verschilt per keer. Ene keer paar popjes per uur, andere keer bij bv hardrock moet je de zaak uitzetten omdat het te veel knalt. - meestal is de bron van streaming een WiiM pro met Nad d 1050 dac. - vreemde is dat bij tv er bij nl ziet app op Apple TV bv bijna of geen plopjes komen maar via YouTube weer wel. Alles bij elkaar redelijk gekmakend en iets dat ik de afgelopen 25 jaar en ervaring met tientallen versterkers nooit heb meegemaakt. Bij de ene set up met de Ma 700 wordt met Monitor Audio monitoren gespeeld, de andere set up betreft het Vienna Acoustics Schönberg speakers. Edited zondag om 16:45 by jepe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted zondag om 17:11 Report Share Posted zondag om 17:11 Heb je al een andere streamer en/of DAC geprobeerd? Dat zou mijn eerste verdachte zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted zondag om 17:36 Author Report Share Posted zondag om 17:36 (edited) Nou, de versterker heeft ingebouwde BT ingang ( met ingebouwde dac) dus dat is dan de andere dac. En daar deed het zich ook voor. Tv geluid gaat ook via optische ingang van versterker. Daar is het dan minder maar nog steeds. Edited zondag om 17:37 by jepe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted zondag om 18:58 Report Share Posted zondag om 18:58 Hangt dat stekkerblok aan aarde en de versterker ook....? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted zondag om 22:04 Report Share Posted zondag om 22:04 (edited) Heb je het buisje wel eens vernieuwd ? Volgens deze test ECC81 https://www.hifi-regler.de/testberichte/test_magnat_ma_100_stereo-hybridverstaerker.php Als je ook geknetter hoort, met het volume open en verder geen apparatuur aangesloten, kon dat wel eens het probleem zijn. Edited zondag om 22:12 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted zondag om 22:13 Report Share Posted zondag om 22:13 Andere optie loop je bekabeling eens na. Een slecht contact of slechte connector kan ook dit resultaat hebben Tis dan vaak wel aan een Kanaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted maandag om 07:48 Report Share Posted maandag om 07:48 (edited) 9 hours ago, kappa7 said: Andere optie loop je bekabeling eens na. Een slecht contact of slechte connector kan ook dit resultaat hebben Tis dan vaak wel aan een Kanaal Dit was bij mij ook ooit het probleem met knetteren icm beetje lange kabel Edited maandag om 07:49 by MarcelMR Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted maandag om 12:31 Author Report Share Posted maandag om 12:31 14 hours ago, Tubejack said: Heb je het buisje wel eens vernieuwd ? Volgens deze test ECC81 https://www.hifi-regler.de/testberichte/test_magnat_ma_100_stereo-hybridverstaerker.php Als je ook geknetter hoort, met het volume open en verder geen apparatuur aangesloten, kon dat wel eens het probleem zijn. Zonder actieve bron geen geknetter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted maandag om 12:35 Author Report Share Posted maandag om 12:35 14 hours ago, kappa7 said: Andere optie loop je bekabeling eens na. Een slecht contact of slechte connector kan ook dit resultaat hebben Tis dan vaak wel aan een Kanaal Dat ben ik nu aan het doen. Overigens met internet radio Clazz, Franse zender en drukker jazz nummer, indragelijk geknal. Rustige sumphonischr muziek op Radio Suisse al 10 minuten niets. Het is allemaal zo bizat, maar drukke harde muziek lijkt dat geknal enorm te bevorderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted maandag om 13:17 Author Report Share Posted maandag om 13:17 (edited) Meer dan een uur Suisse Classique, nul knetter, zet ik hem op TSF jazz, drukke reclame en het geknetter begint. Terug op Suisse Classique en weg geknal en geknetter. na 5 minuten kies ik Slyrock en meteen geluid er af want alleen nog geknal. Edited maandag om 13:21 by jepe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted maandag om 13:29 Author Report Share Posted maandag om 13:29 Nu zelfde maar met de nad dac er tussen uit. Dus alleen line out. Minder geknetter maar nog steeds erg op Skyrock. Op Suisse Classique geen geknal. Met de dac er tussen uit dus beetje verschil maar de dac is dus niet de boosdoener. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted maandag om 14:15 Report Share Posted maandag om 14:15 Als je zo'n filter/ontstoring stekkerdoos gebruikt moet die aan aarde hangen. Want alles wat hij filtert wil die drainen naar aarde. Vandaar mijn eerdere vraag: hangt dat stekkerblok aan aarde en de versterker ook? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted maandag om 14:52 Author Report Share Posted maandag om 14:52 (edited) Je bedoelt of het een gesard stopcontact betreft? ik zal het eens open schroeven want dat weet ik niet zeker. De set staat in vakantie huisje in Frankrijk en alle stopcontacten hebben daar z’on aardpin. Ik heb die stopcontacten 25 jaar geleden geïnstalleerd met een vriend die mts electro had gedaan. Maar of alles geaard was weet ik niet meer. Maar dank voor de tip, ik ga het zeker controleren. Met de dac er tussen uit is het probleem stuk minder maar het kan ook aan tijd van de dag liggen? Soms heftig aanwezig dan weer niet. Probeerde Cradle of Filth via Dezer op de WiiM , minder geknal dan bv Skyrock radio maar wel weer plopjes. Speler we dat via ingang BT op op de versterker weer erger geknal. Het ligt dus ook niet aan de WiiM maar wat het wel is? ik zal nog eens muziek draaien via dvd speler en coax in. Maar heb beperkte muziek soorten om te proberen. Edited maandag om 20:32 by jepe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted maandag om 14:53 Author Report Share Posted maandag om 14:53 19 hours ago, Roots said: Hangt dat stekkerblok aan aarde en de versterker ook....? Stom dat ik dit over hoofd had gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted maandag om 15:24 Report Share Posted maandag om 15:24 Je kan met een multimeter meten tussen fase en aarde, als dat 230V is de aarde okay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted maandag om 16:04 Report Share Posted maandag om 16:04 En je aardlek vliegt er uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted maandag om 16:30 Author Report Share Posted maandag om 16:30 Heb geen meter. Maar…geen aarde. De stereo zit op oude stopcontacten zonder aarde. Er waren nieuwe stopcontacten met aarde, eigen groep, getrokken voor de electrische verwarming. Dqqr wil ik de set nu op qqnsluiten. Nu eerst een verlengsnoer om naar dat andere, verder gelegen stopcontact, regelen. Wordt vervolgd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted maandag om 16:32 Report Share Posted maandag om 16:32 26 minutes ago, Duclaasie said: En je aardlek vliegt er uit Als het meer dan 30mA is wel. ....Het goede nieuws is dat je dan aarde hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted maandag om 20:22 Author Report Share Posted maandag om 20:22 -De powercord zijn allemaal geaard. ( check) - met geaard verlengsnoer op geaard stop contact ( heeft aarde draad maar kan niet meten , ik ga uit van feit dat het goed is aangelegd) —> geknal blijft zich voordoen bij radio zenders met zeg maar luide muziek die ook veel bas produceren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted maandag om 22:14 Author Report Share Posted maandag om 22:14 Ook geluid van de tv dat viA coax in van versterker komt geeft de bekende storing in het geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 hours ago Report Share Posted 22 hours ago Alle kabels loshalen (ook coax) behalve LS-kabels. Enkel streamen over BT. Probleem opgelost? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 14 hours ago Author Report Share Posted 14 hours ago Dank aan alle meedenkers! Heb alles losgekoppeld maar met luide muziek ( met veel druk zeg maar) blijft het knetteren. Tamelijk gekmakend. Op de andere MA 700 had mijn vriendin dat dus ook op een gegeven moment. Toen heb ik de WiiM pro daar weg gehaald en geruild met de mijne. ( week later) was het vrijwel voorbij. Die WiiM heeft bij mijn set ( musical fidelity nu Vista) nooit geknald. Bij mijn vriendin is het probleem nooit meer terug gekomen afgezien van zeer incidenteel klikje. nb het knallen doet zich vooral voor bij heftige muziek. speel je Chopin op Deezer geen probleem, bij Cradle of Filth begint het dan weer. Zet je Skyrock radio op Deezer aan dan weer je niet hoe snel je het moet uitzetten. Op www ook gezocht naar problemen met Magnat ma 700 maar niets gevonden . heb in 30 jaar audio hobby nooit dit meegemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 hours ago Report Share Posted 10 hours ago Dan moet dat wel iets van een slechte soldering zijn. Als dat ook met de interne blauwe tand gebeurt. Han je vloer de rest wel alles los gekoppeld? Dus ook de tv! Als deze op de kabel is aangesloten kan dat veel problemen geven. Dan moet er een galfaniche scheider tussen. Eerst even zien wat hij zonder de kabel doet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 9 hours ago Report Share Posted 9 hours ago Met 2 dezelfde versterkers op verschillende locaties? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts