MarcelMR Posted maandag om 08:56 Report Share Posted maandag om 08:56 (edited) Ik had voor mijn verzameling nog een SACD speler willen scoren op bijv. Marktplaats maar het valt me op dat die nog zeer gewild zijn. De prijzen zijn nog hoog door vele biedingen en ze zijn vaak snel weg. Het valt me ook op dat er veel te koop zijn met "issues". Ik heb het over de puur SACD en niet over de DVD spelers die ook een SACD-tje lusten. Op dit forum hoor ik er weinig over, maar is er nog een opleving of is iedereen zijn defecte speler aan het vervangen? (dan moet ik extra opletten dus en misschien zijn er spelers waar ik ver weg van moet blijven ) Edited maandag om 09:00 by MarcelMR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted maandag om 09:01 Report Share Posted maandag om 09:01 Ik heb nog een Sony BDP-S5000ES staan die wel weg mag. Werkt perfect. Contacteer me maar via PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted maandag om 16:04 Report Share Posted maandag om 16:04 Hier tijdelijk met een Denon DVD 2900, en met de set zoals ik die nu hebt klinkt hij verrassend goed voor een DVD speler die ook een SACD'tje lust. Ik heb ook geen idee hoeveel er nog met SACD bezig zijn, voor mij is het wel iets om mee bezig te blijven, en ook nieuwe SACD's te kopen. Recentelijk nog 2 SMH-SACD's (SACD only, geen CD laag) gescoord. Maar de spelers zijn duur inderdaad, sommige staan ondanks hun leeftijd (15+ jaar) voor meer dan de halve nieuwwaarde te koop. Ik denk dat de meesten hier zijn overgeschakeld naar (bijna) volledig streamen voor hun muziek genot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted gisteren om 07:19 Author Report Share Posted gisteren om 07:19 Heb zelf ook al Marantz UD-5005 alles vreter maar doet mij toch een beetje goedkoop aan qua loopwerk. De prijzen van SACD's blijven met rond 50 euro op niveau in tegenstelling tot de gewone CD's en meeste hebben DSD direct van de mastertape, dichter bij origineel kan niet zou ik zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 16 hours ago Report Share Posted 16 hours ago On 24-3-2025 at 17:04, dhfreakie said: Hier tijdelijk met een Denon DVD 2900, en met de set zoals ik die nu hebt klinkt hij verrassend goed voor een DVD speler die ook een SACD'tje lust. Ik heb ook geen idee hoeveel er nog met SACD bezig zijn, voor mij is het wel iets om mee bezig te blijven, en ook nieuwe SACD's te kopen. Recentelijk nog 2 SMH-SACD's (SACD only, geen CD laag) gescoord. Maar de spelers zijn duur inderdaad, sommige staan ondanks hun leeftijd (15+ jaar) voor meer dan de halve nieuwwaarde te koop. Ik denk dat de meesten hier zijn overgeschakeld naar (bijna) volledig streamen voor hun muziek genot. Die heb ik hier ook plus een Sony SCD-555ES en daarvoor kon ik met de oude Philips LX8000 ook nog SACD afspelen. Echter al een tijdje geen SACD's meer beluistert. Wat echter niet wegneemt dat ik ze voor een goede prijs nog steeds aanschaf. Ben eigenlijk wel benieuwd dsd content via USB dan wel via externe HD-schijf. Of wachten tot Tidal hiermee komt....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 15 hours ago Report Share Posted 15 hours ago Qobuz biedt wel al DSD aan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 15 hours ago Report Share Posted 15 hours ago 38 minutes ago, Duclaasie said: Qobuz biedt wel al DSD aan.. Helaas, Marantz (lees: HEOS) heeft nog geen Qobuz-connect en dat is voor mij wel een must. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 14 hours ago Report Share Posted 14 hours ago Omdat het kan de Sony SCD maar weer eens aangesloten...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 13 hours ago Report Share Posted 13 hours ago Wat heeft HEOS te te maken met DSD als ik vragen mag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 13 hours ago Report Share Posted 13 hours ago 6 minutes ago, Roots said: Wat heeft HEOS te te maken met DSD als ik vragen mag? Niets en "alles". Het makkelijkste voor mij zou overigens zijn: DSD te streamen. Moet misschien nog eens een bezoekje brengen aan een oud-Marantzforumgenoot. Die heeft een hoop DSD-content op zijn HD's staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 13 hours ago Report Share Posted 13 hours ago Moet je wel een DAC hebben die dat allemaal aankan...Fuchs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 13 hours ago Report Share Posted 13 hours ago 10 minutes ago, Roots said: Moet je wel een DAC hebben die dat allemaal aankan...Fuchs. Check. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 hours ago Report Share Posted 10 hours ago Mijn Sony SACD 555 ES werkt nog steeds perfect. Ooit voor 700 euro (of was het gulden?) gekocht. Tent clock upgrade en LCaudio output stage door Bas audio evolutions included Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 10 hours ago Report Share Posted 10 hours ago 19 minutes ago, Duck-Twacy said: Mijn Sony SACD 555 ES werkt nog steeds perfect. Ooit voor 700 euro (of was het gulden?) gekocht. Tent clock upgrade en LCaudio output stage door Bas audio evolutions included Euro. En dat krijg je er tegenwoordig minstens voor terug. Mits werkend. Ik heb hem zelf, ik meen, voor €650 gekocht. En dat is inmiddels minstens 12-13 jaar geleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 2 hours ago Author Report Share Posted 2 hours ago (edited) 10 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Niets en "alles". Het makkelijkste voor mij zou overigens zijn: DSD te streamen. Moet misschien nog eens een bezoekje brengen aan een oud-Marantzforumgenoot. Die heeft een hoop DSD-content op zijn HD's staan. De Denon spelers die ik ook heb DCD 800 NE spelen ook DSD files af vanaf een USB die je in de speler steekt. Dus USB'tje van 128 GB. en een download abonnement en VPN. Er zijn genoeg geripte SACD's te vinden online dat kon toen gemakkelijk met een PS3. Ik heb in ieder geval ook al de hele verzameling SACD van Mobile fidelity original master recordings (ik denk zelfs bijna kompleet) Maar zelf uiteindelijk liever een SACD'tje in de speler schuiven.... voor de experience (overigens wat ik download en goed bevalt koop ik later physiek) Edited 2 hours ago by MarcelMR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts