Guest Lars A. Posted 31 maart 2001 Report Share Posted 31 maart 2001 Wie heeft ook deze luidspreker en wat voor een versterker gebruiken jullie? Ik wil ook wel eens weten, van degene die hem ook heeft of als je alleen er naar hebt geluisterd, wat jullie ervan vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars A. Posted 16 april 2001 Report Share Posted 16 april 2001 Ik zal hier wat meer informatie bij zetten, misschien kun je dan er wat meer mee. Belastbaarheid: 180 Watt Rendement: 90 dB/1W/1m Impedantie: 8 Ohm Frequentiebereik: 35 - 35.000 Hz Groetjes Lars Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 23 juni 2001 Report Share Posted 23 juni 2001 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 juni 2001 Report Share Posted 23 juni 2001 Geplaatst door Lars A.: Hoi, Lars Helaas kan ik je niet helpen want ik weet meer hoe 'ie klinkt. Volgens mij heb ik deze speaker een paar jaar terug op de zelfbouwshouw in het Autotron te Rosmalen beluisterd. Wat ik me nog wel kan herinneren is dat je verbazingwekkend goede zelfbouwprodukten kunt bouwen, die vaak net zo goed of soms zelfs beter klinken dan kant-en-klare modellen. En dat voor veel minder geld! Uit wat voor materiaal is deze speaker gebouwd, het lijkt wel steen! Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 24 juni 2001 Report Share Posted 24 juni 2001 Hallo Audiopaul, De luidspreker is van 22mm MDF gemaakt, op de foto staat die onbewerkt op. Ik zelf heb hem in hoogglanzend donkerrood geverfd. Heeft die een professioneel uiterlijk gekregen en het kleurt ook goed bij het zwart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 24 juni 2001 Report Share Posted 24 juni 2001 Hallo Ome Henk, Nou je het zegt het lijkt wel of die vleugels heeft, maar het is kunst voor de afwerking van de foto. Hebben ze meer gedaan met de Vifa luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 juni 2001 Report Share Posted 24 juni 2001 Geplaatst door Lars A.:Hallo Audiopaul, De luidspreker is van 22mm MDF gemaakt, op de foto staat die onbewerkt op. Ik zelf heb hem in hoogglanzend donkerrood geverfd. Heeft die een professioneel uiterlijk gekregen en het kleurt ook goed bij het zwart. Beste Lars, Inderdaad, mooie kleur! Maar dat komt omdat dit m'n favoriete kleur is (m'n alfa is ook donkerrood oftewel proteo-rood). Gezien de gevoeligheid van de speakers kun je er veel versterkers voor gebruiken! Je zou wellicht zelfs een betaalbare buizenversterker kunnen overwegen! Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 24 juni 2001 Report Share Posted 24 juni 2001 Geplaatst door Audiopaul: Gezien de gevoeligheid van de speakers kun je er veel versterkers voor gebruiken! Je zou wellicht zelfs een betaalbare buizenversterker kunnen overwegen! Een buizenversterker lijkt mij ook wel wat, maar wat mag een betaalbare buizenversterker kosten? Mijn oom heeft de Vifa Format en die hebben ook dezelfde gevoeligheid als de mijne en Speakerland heeft tegen hem gezegd dat buizenversterkers niet voor die luidsprekers geschikt waren. Dus ook mischien niet voor de mijne, maar als dat wel kan volgens jou dan zou ik het eens moeten proberen of het echt kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 juni 2001 Report Share Posted 24 juni 2001 Beste Lars, Even snel, anders smelt m'n ijsje.... Hier een paar mooie buizenversterkers onder de F5000,- - Lavardin 2x35 watt F4250,- , importeur Clofis; - Unison Research Simply Two (S2) F3250,-, importeur Audio Analogue; - Audion Silver Night 300B , F4700,- , importeur Audio Classics; - Jadis Orchestra, F3950,- , importeur Dimex; - Synthesis Ensemble, F3290,- , importeur Audio Analogue. Stuk voor stuk juweeltjes! Het merk AMC bouwde ook altijd goede en betaalbare buizenversterkers, waarschijnlijk nu nog. Kijk daar ook eens naar. Er zijn vast nog veel meer tips voor jouw speakers! Hopelijk heb ik je hiermee geholpen. Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 24 juni 2001 Report Share Posted 24 juni 2001 Bedankt Audiopaul, Je hebt me genoeg info gegeven en ik zal er eens naar opzoek gaan, dan als ik genoeg geld heb 1 van die buizenversterkers kopen als de versterkers goed m'n luidsprekers om kunnen gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts