Jump to content

iemand

Gabor
 Share

Recommended Posts

Ik denk persoonlijk dat ik de Chario's die jij op het oog had een mooiere speaker vind. Daar kun je denk ik meer kanten mee op. Deze B&W's zijn zeker wel goed, maar naar mijn mening wel heel erg niets aan de hand. (als je begrijpt wat ik bedoel)

Hoi Gabor,

Alle B&W speakers met de kevlar luidspreker erin (die gele) hebben een erg specifieke sound. Je houd ervan of je vindt het niks. Als je er eenmaal aan gewend bent is het moeilijk om een andere speaker mooi te vinden. Op zich klinkt het erg helder en fris. Technisch is het wat minder (konstruktie van de kevlar volgens de geleerden). De DM602 biedt wel heel veel sound voor het geld wat hij kost. Het is een mooi afgewerkte niet al te grote speaker die ook in het laag zijn mannetje staat. Gewoon gaan luisteren en "keep an open mind". Laat je niks opdringen.

BTW: Als je het laag wat te weinig vindt, plaats de speaker dan wat dichter tegen de wand. Het laag gaat dan dieper.

Sodejuu cool.gif , die ook B&W speakers thuis heeft spelen.

Ik draai nu twee jaar met de DM602s2's en ik heb eigenlijk niets te klagen.

Ze presteren gewoon. Een redelijke stage met een goede balans. Het hoog is gedetaileerd en het mid is eveneens goed in balans. Ze gaan behoorlijk laag en het laag is ook strak en snel.

De aangesloten versterker is overigens wel belangrijk. De detailering en plaatsing nam aanzienlijk toe nadat ik een Denon AVC-A1SE als versterker ben gaan gebruiken. Ook ben ik gelijk gaan bi-wiren met de Van den Hul Teatrack Hybrid.

De speakers koppellen aan een gekoppelde en zandgevulde stand en veel ruimte (min. 50cm.) met de achterwand zorgt voor nog meer diepte en nog strakker laag. Misschien is dit een vage omschrijving, maar ik bedoel het als volgt.

De stands staan op spikes en zijn dus gekoppeld. In de top van de stand worden eveneens spikes gemonteerd, maar met de punt omhoog. De speaker komt daar bovenop te staan en wordt dus gekoppeld aan de stand. Vooral deze laatste koppeling zorgde bij mij voor betere plaatsing en strakker laag.

Ik kan je deze speakers gewoon aanraden.

Geplaatst door sodejuu:

BTW: Als je het laag wat te weinig vindt, plaats de speaker dan wat dichter tegen de wand. Het laag gaat dan dieper.

Sodejuu   cool.gif , die ook B&W speakers thuis heeft spelen.

Ik denk niet dat het laag dieper kan gaan, wel is het zo dat als je een speaker dichter tegen een wand plaatst je de indruk krijgt dat het dieper gaat omdat het meer kleurt.

De prijs die je hiervoor betaalt is helaas een minder gedefinieert laag.

vr.gr.Dewa.

Geplaatst door Gabor:

wat zijn goeie speakerkabels (geen biwire)

voor een redelijke prijs?

Groeten,

Gabor

Het is nogal moeilijk te beoordelen als je nog geen set hebt.

Een kabel die in de ene set goed presteert kan in een andere set gigantisch tegenvallen.

Het is de kunst om bepaalde componenten en kabels te combineren zodat het een goed geheel vormt en dit hoeft op zich nog niet eens heel duur te zijn.

Daarom moet je gewoon kabels thuis proberen op je eigen set, bij een goede winkel heb je deze mogelijkheid.

gr.Dewa

Geplaatst door dewa:

Ik denk niet dat het laag dieper kan gaan, wel is het zo dat als je een speaker dichter tegen een wand plaatst je de indruk krijgt dat het dieper gaat omdat het meer kleurt.

De prijs die je hiervoor betaalt is helaas een minder gedefinieert laag.

vr.gr.Dewa.

Precies. En om helemaal correct te zijn gaat het niet echt kleuren, maar je gaat staande golven cre