Jump to content

Lange Interconnects

Guest Flavio
 Share

Recommended Posts

Guest Flavio

Hallo,

Ik ga binnenkort over op monoblokken die dicht bij mijn luidsprekers komen te staan. Nu wil ik graag weten waar ik op moet letten als ik lange interconnects ga gebruiken. Vanwege de 7.1 kanaals surround opstelling worden sommige kabels 12 meter lang. Ik zat zelf te denken aan Kimber PBJ vanwege de getwiste constructie (minder gevoelig voor storing?) maar twijfel of de dunne aders wel geschikt zijn voor grote lengte's. Ik vind de Kimber PBJ ook erg duur en vraag me af of dat niet zelf na te maken is met 3 in elkaar gedraaide Teflon kabeltjes. Aangezien ik bijna 80 meter nodig heb (dat krijg je als 12 monoblokken en 12 luidsprekers hebt!) is de prijs ook wel belangrijk. Ik ben benieuwd naar jullie advies.

Flavio

Hallo Flavio,

Hele lange interlinks zijn soms bezwaarlijk bij gebruik van buizenapparatuur (vooral de voortrap schijnt dat niet zo leuk te vinden). Van belang is dat de kabel dan een zo laag mogelijke capaciteit heeft. Zgn. solid-state ontwerpen (met transistors dus) kunnen wat makkelijker lange interlinks aan, zeker als het een combinatie van hetzelfde merk betreft omdat dan de uitgangs- en ingangsweerstanden goed bij elkaar passen.

Een tip in de zin van super-goedkoop en toch geweldig heb ik niet voor je. Wij hebben goede ervaringen met Linn Analog Interconnect (Fl. 20,- per monometer) en QED Q-Nect twee (prijs idem), de eerste is een coaxiale constructie, de tweede een semi-gebalanceerde (twee aders + afscherming). Maar ik denk dat veel merken wel een bruikbare interconnect in de genoemde klasse hebben, vraag ook eens naar de ervaringen van de lokale handelaren.