Jump to content

interlink tussen cd-speler en voorversterker

eddie
 Share

Recommended Posts

Ik gebruik tussen mijn cd-speler en voorversterker een merklozeinterlink van zo'n fl. 25,- en tussen mijn voorversterker en eindversterker gebruik ik een van den hul D 102 mk3.

Het geheel klinkt nog helemaal nog niet zo slecht vindt ik maar zoals ieder muziek liefhebber probeer je het optimale er uit te halen binnen je budget natuurlijk.

Dus vroeg me af of een tweede van den hul d 102 mk3 het geheel naar een hoger nivo kan tillen.

Wie heeft er hier ervaring mee ?

Graag een reactie.

Beste Eddie,

Als ik jou was zou ik met een rotgang naar je dealer rennen en een beter interlink aanschaffen en dan misschien toch een ander bv The First dan kun je ook nog eens verwisselen.

Het geeft evht een hele verbetering !

Met vriendelijke groet,

Haudio

Beste Haudio,

Hoe kun je Eddie nou een VdH The First laten overwegen, als je niet eens weet wat voor apparatuur hij heeft? Misschien heeft hij wel een Yoko mini setje met losse cd-speler? Wel kritisch blijven he!

Groeten, Bas

Beste Sjoerd,

Bas heeft helemaal gelijk , ik was al van plan dat te vragen wat je voor componenten had want zonder dat is het erg moeilijk.

Ik had gedacht dat je wel zou reageren waarom The First maar dat heeft Bas dus al gedaan !

Wat wel zo is Yoko zal het niet zijn omdat hij een losse voor en eindtrap heeft en ook al v.d.Hul gebruikt.

Maar goed Sjoerd je bent iets te laat of Bas wat te vroeg met de reactie.

Dus wat heb je ?

Met vriendelijke groet,

Haudio

Beste Haudio en Bas geen ruzie maken hoor !

Het gaat om een Musical fidelity X-P100 en een MF X-Ray ! en met dat goedkope interlinkje zit ik al poosje te genieten maar het rommeld in mijn achterhoofd dat het misschien nog wel beter kan.

Alvast bedankt voor jullie voor jullie bijdragen !

Beste Eddie,

Ruzie maken ? nee daar heb ik geen zin in en Bas ook niet denk ik.

Maar op 1 keer na (deze keer dus )wil ik altijd weten wat iemand heeft en ik dacht kom ik zal Eddie eens even uit de tent lokken.

Niet gelukt dus !

Maar bij jou installatie is van toepassing :

van den Hul 102 MK 3

van den Hul The First

Clearaudio Trident

Cardas Microtwin

MIT Terminator T 3

Dit alles is afhankelijk van de gebruikte luidsprekers en van je persoonlijke voorkeur.

Met vriendelijke groet,

Haudio

Guest marcel van mijn  hifi

Wat Berry bedoelt is het volgende:

De VdH The First maakt geen normale massaverbinding. Tussen voor- en eindversterker is dat vaak wel nodig, zeker als je een dual-mono versterker hebt. Gebruik je dan een The First, dan gaat de boel heftig oscilleren met alle mogelijke gevolgen van dien. Een van mijn klanten zag ooit als gevolg van het niet correct gebruiken van een The First (niet bij ons gekocht overigens, anders hadden wij `m wel gewaarschuwd) zijn Magnepan luidspreker vlam vatten. Zijn eindversterker overleefde het oscillatie-avontuur gelukkig wel.

Beste Eddie,

The First is er ook in shield uitvoering als je hem tussen voor en eind wil zetten.

Mijn advies is zet je 102 tussen voor en eind en The First tussen Cd en voorversterker.

Dus je hoeft nergens bang voor te zijn en ik neem aan dat je je interlink bij een dealer aanschaft die er verstand van heeft ,dus zal er niets gebeuren.

Met andere woorden een goed idee om op dit medium de ervaringen en meningen van anderen te vragen en dan samen met jou dealer uit te zoeken wat jij wilt.

Met vriendelijke groet,

Haudio

AS

• 2 months later...
Guest rafw

Is de keuze van de interlink tussen voor en eind echt zo belangrijk?

Wat is een goede keuze tussen een versterkercombi Quad66en 606?

Tussen de 66 en mijn Marantz 63Ki heb ik momenteel een audioquest ruby.

Rafson