Jump to content

Ongelooflijk!!!

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Ome Henk:

Oeps, lijkt dit op een recensie    confused.gif Dat ik enthousiast ben, staat als een paal boven water...

'T was m'n bedoeling om de forumbezoekers ook eens naar andere, niet voor de hand liggende, apparatuur te laten luisteren...    :rolleyes:

...Wat met een (mini-)recentie als deze ook prima lukt, naar mijn mening. Niets mooiers dan een enthousiaste gebruiker als het om reclame gaat.

Groet,

Michel cool.gif

Geplaatst door Ome Henk:

Klopt helemaal Paul! Is ie ook niet voor gemaakt. Gebruikte jij je koptelefoon nog   confused.gif

M'n Stax klonk trouwens voor geen meter via de Sphinx set...     :(

Ik luister binnenshuis af en toe naar een Sennheiser HD540 Reference en buitenshuis naar een Sennheiser RS65 (draadloos)

Ik denk dat ik het cassettedeck moet gaan gebruiken of is er wellicht een handig kastje voor koptelefoons op de PJ8 aan te sluietn? confused.gif:rolleyes:

Geplaatst door Audiopaul:

Ik luister binnenshuis af en toe naar een Sennheiser HD540 Reference en buitenshuis naar een Sennheiser RS65 (draadloos)

Ik denk dat ik het cassettedeck moet gaan gebruiken of is er wellicht een handig kastje voor koptelefoons op de PJ8 aan te sluietn?    confused.gif    :rolleyes:

Beste Paul,

Creek en QED hebben daar mooie kastjes voor...

Groet,

Michel cool.gif

Wat leuk om te lezen dat de hoofdtelefoon (opnieuw) is ontdekt. Mijn ervaring is dat luidsprekers wel van heel goede huze moeten komen om de kwaliteit van een hoogwaardige hoofdtelefoon te evenaren. Het nadeel van de Stax is dat ik na relatief kort luisteren al soppende oren heb. De AKG1000 biedt uitkomst omdat deze is opgebouwd met een soort luidsprekers die voor je oren hangen zonder deze te omsluiten.

Eeen goede hoofdtelefoonversterker is een absolute voorwaarde. De MF X-Can V2 met een stevige voeding is nu in gebruik. Net zo bepalend en kritisch als een phone pre! De silverBullits doen het prima in deze set.

Opvallend is dat de hoofdtelefoon volgens mij het enige element in een audioset is waar geen tweaks voor de ronde doen. Iemand ooit een tweak gezien? Zelfs in Sneek ben ik ze niet tegen gekomen.

Groeten

Geplaatst door Ome Henk:

M'n Stax klonk trouwens voor geen meter via de Sphinx set...     :(

Slechte combinatie confused.gif , of kan hij de onovertroffen kwaliteit van de Sphinx niet laten horen :rolleyes::rolleyes:

Ben benieuwd Henk, wat er niet om aan te horen was.

Geplaatst door Ome Henk:

Het klonk te schel Ruud. Het tetterde mij in m'n oren.

Toch blijft dat apart want je sloot de Stax toch gewoon op een lijningang aan? confused.gif Wellicht komen de ingangswaarden niet goed met elkaar overeen! confused.gif;)

ps. Goeiemorgen, trouwens! Ook een bakkie? ;):D

Geplaatst door Audiopaul:

Toch blijft dat apart want je sloot de Stax toch gewoon op een lijningang aan?   confused.gif Wellicht komen de ingangswaarden niet goed met elkaar overeen!   confused.gif   ;)

ps. Goeiemorgen, trouwens! Ook een bakkie?   ;)   :D

Volgens mij gaat de Stax rechtstreeks op de eindversterker, kan volgens mij niet anders.(ik heb een wat goedkopere uit de reeks cool.gif , idem :( )

Heeft niets met Stax te maken ome Henk. Het zit in het principe van die dingen. Bij goede en goed weergegeven muziek gaan mijn oren zo wie zo gloeien. Als daar dan ook nog van die afgesloten schelpen over zitten....

Overigens moest het type Stax dat ik beluisterd heb op een line-uitgang aangesloten worden. In het kastje zit de versterker voor de electrostaat.

Groeten

Henk(&Audio)

Hoi OmeHenk,

Ook ik ben al geruime tijd op zoek naar een goede hoofdtelefoon. Door je enthousiasme is mijn zoektocht weer flink aangewakkerd.

Een vraagje,

Welk model heb je ??

Op internet kan ik via ebay nl de volgende modellen vinden:

STAX SRM- 1/ MK-2 met 1a hoofdtelefoon

STAX SR5-Gold & SRD-6SB 2x

STAX SR 80 pro met SRD 4

SR-Gamma Pro & SRD-7 Pro

Als ik dan voor een stax zou gaan, welke zou je dan aanbevelen ??