Guest JGCK Posted 4 april 2001 Report Share Posted 4 april 2001 Ik heb onlangs een Sony CDP-XA555ES gekocht. Op zich bevalt mij deze speler wel alleen is het hoog soms wat scherp. Valt daar iets aan te doen (modificatie?). Bovendien had ik toch een meer ruimtelijker geluid verwacht van deze speler. Zijn er tips om het geluidsbeeld wat bij te schaven? Als het niet lukt om het geluidsbeeld naar mijn zin te krijgen dan ga ik op zoek naar een nieuwe speler. Wat is dan aan te raden in de prijsklasse tot f 3.000,-. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 4 april 2001 Report Share Posted 4 april 2001 Beste JGCK, Alle Sony's klinken een beetje scherp de goedkopere wat meer dan de duurdere. Dit scherpe kun je weghalen met de van den Hul interlink MC gold. Wat je ook kunt doen is er een M F X 10 D tussen zetten als bufferbuizenversterker dat kost je wel een extra interlink en er betere buizen inzetten passend bij de kwaliteiten van de Sony. Vervangende niet scherp klinkende : Myryad Teac Audio Analoque T + A NAD silver series Marantz Met vriendelijke groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest picoso Posted 5 april 2001 Report Share Posted 5 april 2001 Dag JGCK, Experimenteren met interlinks brengt misschien een oplossing. Ik heb zeer goede ervaringen met de koolstofkabels van AJ van den Hul, met name The Second. Maar dan kan ik alleen spreken over de toepassing ervan in mijn eigen set. Als je denkt aan een modificatie, overweeg dan het JK Acoustics CD filter (ondanks de zeer negatieve recensie in HVT enige maanden geleden; men moet daarin iets verschrikkelijks fout hebben gedaan, aangezien ik anders ruim 5.000 muziekliefhebbers, inclusief mezelf, voor gek moet verklaren). In een ver verleden (1987)heb ik tot grote tevredenheid een Marantz speler op die manier laten modificeren. Het resultaat was spectaculair. En in 't Harde heb ik gehoord dat dit nog steeds het geval is. Juist als je zoekt naar meer klankverfijning en meer ruimte, is dit filter buitengewoon aantrekkelijk (fl 375,-). Mocht het niet bevallen dan kan de modificatie makkelijk weer ongedaan worden gemaakt. Of ga gewoon luisteren in 't Harde om het verschil te horen tussen een gemodificeerde en een niet-gemodificeerde speler. (zie ook website: jkacoustics.hear.nl) Er zijn ook anderen die monificeren. Peter van Willenswaard bijvoorbeeld. Hoe dat uitpakt weet ik niet. Voordat je weer duizenden guldens uit gaat geven is het denk ik de moeite waard om je goed te orienteren op de veel goedkopere markt der modificaties. Succes! Met vr groet, Picoso Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts