Ren Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Ik ben in het bezit van een stel "Van Medevoort" electrostaten, welk merk/type receiver kan ik wel of niet in overweging nemen om ze aan te sturen? Groeten Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 De Audioart heeft een lage impedantie onder de drie Ohm. Ik denk niet dat je dat met een receiver redt, dat is toch een apparaat met compromissen, een gewone degelijke versterker zal waarschijnlijk beter voldoen. Quad versterkers zijn goed voor elekrotaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Rene, Als je de losse baskasten met de daarbijbehorende lange en smalle electrostaten hebt, kun je met een degelijke receiver vanaf ca. 2 x 50 Watt een heel eind komen. Die electrostaten/baskasten hebben een rendement van 91 dB/W/1m. Vanwege de door Richard hierboven genoemde impendantie is het dus vooral zaak een stabiele versterker/receiver te gebruiken. Het vermogen is dan minder belangrijk. Ik heb ze zelf korte periode gehad en stuurde ze aan met een buizenversterker van 2 x 30 Watt. Ging prima. Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts