[[Game]] Posted 22 juni 2003 Author Report Share Posted 22 juni 2003 ok zoiets d8 ik al. I moet dus eigenlijk 4 gematchedte buizen van dezelfde fabrikant hebben en het liefst NOS. OK game Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 22 juni 2003 Author Report Share Posted 22 juni 2003 ik heb weer antwoord gekregen van de heer dick. Hij raad me uitdrukkelijk de annastasia aan en vindt zelf dat deze echt mooier is dan de 807PP. Ik denk dat ik de man ga gelofen. Wat ik nog wel moet uitvissen is het volume en input gedeelte van de annastasia, dat zal omzeild moeten worden omdat ik al een voorversterker heb. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Tja, Dan lijkt het me een uitgemaakte zaak. Het omzeilen van input en volume is heel simpel: je laat de potmeter en input-keuzeschakelaar gewoon weg. Dan heb je dus maar 1 setje inputs (rca) nodig. Wel die 100k er in houden. Dat wordt dan een vaste weerstand. Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 22 juni 2003 Author Report Share Posted 22 juni 2003 triode dick had het over 220 oid. Maar 100 kon ook zei hij. Wat me nog volkomen onduidelijk is is het volgende waarom heeft hij de 807 weggelaten?? En de 'jj 7027A' ervoor in de plaats gedaan? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Ik denk dat hijzelf daar het beste antwoord op kan geven, maar ik vermoed het volgende: Het is je eerste project, dan moet je niet te moeilijk beginnen. Voorts zijn de kosten laag. Hij zal dit naar ik aanneem zwaar hebben laten meetellen in zijn antwoord. Overigens zijn er van die 7027A ook mooie NOS buizen te vinden... Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 22 juni 2003 Author Report Share Posted 22 juni 2003 Geplaatst door Michel:Ik denk dat hijzelf daar het beste antwoord op kan geven, maar ik vermoed het volgende: Het is je eerste project, dan moet je niet te moeilijk beginnen. Voorts zijn de kosten laag. Hij zal dit naar ik aanneem zwaar hebben laten meetellen in zijn antwoord. Overigens zijn er van die 7027A ook mooie NOS buizen te vinden... Michel nou, dat denk ik niet... de 807 zijn heel goedkoop, goedkoper dan de jj7027A's. Ik vraag het hem wel. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 22 juni 2003 Author Report Share Posted 22 juni 2003 Ha Sam, Als je vier mooie 807's op de kop kunt tikken, zijn ze zo inzetbaar. Maar de 7027 is ook verre van verkeerd.... vrg, Dick opgelost? welke buis wordt mij aangeraden? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Geplaatst door [[Game]]:Ha Sam, Als je vier mooie 807's op de kop kunt tikken, zijn ze zo inzetbaar. Maar de 7027 is ook verre van verkeerd.... vrg, Dick opgelost? welke buis wordt mij aangeraden? game Koop allebei de setjes, probeer ze uit en hou wat je het mooiste vindt. De andere set kun je verkopen of als reserve houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Geplaatst door [[Game]]:welke buis wordt mij aangeraden? Game, Heb je alle artikelen op Dick's site doorgesnuffeld? Wat je daar en als antwoord op je mail wordt aangeraden is om te experimenteren. Het leukste van het zelf bouwen van buizen versterkers is dat ze ideaal zijn om mee te experimenteren. Ander type condensator, andere instellingen van de buis, andere (maar soortgelijke) buis, andere trafo etc. En dat allememaal op de zelfde basis schakeling. Kijk gewoon welke buizen je kunt krijgen, later kun je altijd nog naar NOS (hoewel er ook daar veel kaf tussen het koren zit) of een ander type. Uiteindelijk zit je straks misschien wel met een versterker met verschillende sets van eindbuizen die je afhankelijk van je "mood" kunt wisselen. En wat heeft het voor zin om met het hoogtepunt te beginnen als het voorspel ook heel lekker is? Begin eerst maar eens met het bouwen, met redelijk goede, maar geen absolute top kwaliteit, componenten. Luister een aantal maanden en begin dan langzaam te modificeren/verbeteren. Er zijn vele wegen naar Rome, enig doorzettingsvermogen is echter wel nodig om er te komen en onderweg wat te leren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 22 juni 2003 Author Report Share Posted 22 juni 2003 jullie hebben helemaal gelijk. Ik ben nog niet helemaal thuis in buizen wereld en dus kwam de logische oplossing van het zelfproberen niet bij me naar boven... zoveel kosten ze niet, en ze kunnen altijd verkocht worden of als reserve dienen, zoals sodejuu al aangaf. Ik bouw hem wel eerst met de bijgeleverde buisjes van JJ, als ik dan eens de 807;s tegenkom stop ik die erin bij wijze van experiment. nog ff een citaatje van triode dick uit een email die hij me stuurde: Ha Sam, De Annastasia is de beste optie. De Topcap en KT88 amps zijn te gevoelig om er zondermeer een voorversterker voor te hangen. Dan moet je de eindversterker gaan knijpen. De Anna heeft een ingangsgevoeligheid van 0.9 Volt voor vol vermogen. Bijzonder praktisch dus voor het gebruik met een voorversterker. wat bedoelt de man hiermee? ik heb het hem wel gevraagd maar hij geeft iets te vaag antwoord, en ik heb geen zin hem continue lastig te vallen. NB: ik heb een passive voorverterker binnenkort. Dat ding versterkt dus niks. Kan dat fout gaan met die 0,9 volt?? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 Geplaatst door [[Game]]: wat bedoelt de man hiermee? ik heb het hem wel gevraagd maar hij geeft iets te vaag antwoord, en ik heb geen zin hem continue lastig te vallen. NB: ik heb een passive voorverterker binnenkort. Dat ding versterkt dus niks. Kan dat fout gaan met die 0,9 volt?? game Hij bedoelt dat je de uitgangstrap overstuurt van de Topcap en KT88 als er een te groot geluidssignaal in komt, deze hebben nl. beiden al een een hogere ingangsgevoeligheid. Daardoor krijg je vervorming van het signaal. Om dat tegen te gaan zou je dus het schema van de eindversterker moeten aanpassen. passive pre: In dat geval zou ik gewoon een goede kwaliteit pot-meter in de versterker bouwen, doet precies hetzelfde en scheelt weer een extra interlink. (en de passive pre dus verkopen/ niet aanschaffen) Als je een cd-speler als bron gebruikt dan heb je de extra versterking van een "normale" voorversterker niet direct nodig je zou nog gehoormatig kunnen vergelijken, maar ik verwacht dat de buizenbak zonder vv (of passive pre) beter zal klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 23 juni 2003 Author Report Share Posted 23 juni 2003 ehm, nee niet die passive pre verkopen. Dat is een hele goeie. gebaseerd op trafo's met zilver. een pot meter kan daar niet tegen op. Dankje voor de uitleg lana. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 23 juni 2003 Author Report Share Posted 23 juni 2003 ehm, ik ga waarschijnlijk een hele domme vraag stellen. Maar ik zit een beetje het schemea van de annastasia door te nemen, en ik kom daar maar twee eindbuizen tegen terwijl de versterker er toch echt 4 heeft. Waarom?? ik denk niet dat het schema toevoegen nodig is, zo voor de hand zal het antwoord zijn... ?? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 Geplaatst door [[Game]]:ehm, ik ga waarschijnlijk een hele domme vraag stellen. Maar ik zit een beetje het schemea van de annastasia door te nemen, en ik kom daar maar twee eindbuizen tegen terwijl de versterker er toch echt 4 heeft. Waarom?? ik denk niet dat het schema toevoegen nodig is, zo voor de hand zal het antwoord zijn... ?? game Staat er niet ergens dat de eindtrap er 2 keer in moet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 Mischien een stereoversterker? Je weet het niet .... P.s. domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 23 juni 2003 Author Report Share Posted 23 juni 2003 Geplaatst door Henrie: Staat er niet ergens dat de eindtrap er 2 keer in moet? misschien wel, maar ik ben het niet tegen gekomen en ik heb het verhaal al een paar keer gelezen. Nee ik denk dat iets ander hier meespeelt, maar wat?? experts? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 Geplaatst door Pjotr:Mischien een stereoversterker? Je weet het niet .... P.s. domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel Klopt: zie mijn antwoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 Geplaatst door [[Game]]:ehm, ik ga waarschijnlijk een hele domme vraag stellen. Maar ik zit een beetje het schemea van de annastasia door te nemen, en ik kom daar maar twee eindbuizen tegen terwijl de versterker er toch echt 4 heeft. Waarom?? ik denk niet dat het schema toevoegen nodig is, zo voor de hand zal het antwoord zijn... ?? game Hoi Game, Er wordt in de versterkertechnik altijd maar 1 kanaal getoont als het om een dubbel-mono opbouw gaat. Je moet dus 2 van die dingen bouwen om aan 1 komplete stereoversterker te komen Per kanaal ziten er 3 buizen in, nl 1 ECC99 dubbeltriode en 2 stuks 7027 in Push-Pull als eindtrap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 Weet je wat Game, ga eens een keertje langs bij Dick. Leuk, gezellig en leerzaam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 Ik kan de verwarring wel begrijpen want er zijn wel 2 voorbuizen getekend in het schema van de Anastasia (als ik het goed zie) ............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 23 juni 2003 Author Report Share Posted 23 juni 2003 AHa! Ehm kleine correctie sodejuu, ik zie 4 buizen op mijn schema. 2x de ecc99 en twee keer de 7027. Maar voor derest klopt het. Verklaart gelijk waarom er 1 uitganstrafo te zien was. dankje! (had je toch ook gelijk henrie) tja Pjotr, Dick zit echt helemaal in de andere hoek van Nederland... Alleen het treinkaartje al kan ik de hele trafoset van kopen... al lijkt me best cool als hij me dingen uitlegt,... maar ik kom er wel... nog iets: ik kan dus dit ding ook in monoblokken uitvoeren, maar dan moet ik twee voedingen maken? en dan zal het wel allemaal niet meer kloppen en kost het me meer geld en levert het waarschijnlijk niks extra's op behalve dat het er zo tof uitziet....(?) game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 Geplaatst door [[Game]]:AHa! Ehm kleine correctie sodejuu, ik zie 4 buizen op mijn schema. 2x de ecc99 en twee keer de 7027. Maar voor derest klopt het. Verklaart gelijk waarom er 1 uitganstrafo te zien was. dankje! (had je toch ook gelijk henrie) tja Pjotr, Dick zit echt helemaal in de andere hoek van Nederland... Alleen het treinkaartje al kan ik de hele trafoset van kopen... al lijkt me best cool als hij me dingen uitlegt,... maar ik kom er wel... nog iets: ik kan dus dit ding ook in monoblokken uitvoeren, maar dan moet ik twee voedingen maken? en dan zal het wel allemaal niet meer kloppen en kost het me meer geld en levert het waarschijnlijk niks extra's op behalve dat het er zo tof uitziet....(?) game Gescheiden voedingen kunnen wel voordelen opleveren. Of het je dat waard is, moet je zelf uitzoeken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 23 juni 2003 Author Report Share Posted 23 juni 2003 o nee!!! ik lul... er zitten twee ecc99's in. Hij spoort dat dan?? Heeft ie de voortrap in zn geheel getekent en de rest apart, das gek... hoe moet ik dat in verband brengen met elkander? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 Geplaatst door [[Game]]:AHa! Ehm kleine correctie sodejuu, ik zie 4 buizen op mijn schema. 2x de ecc99 en twee keer de 7027. Maar voor derest klopt het. Verklaart gelijk waarom er 1 uitganstrafo te zien was. dankje! (had je toch ook gelijk henrie) tja Pjotr, Dick zit echt helemaal in de andere hoek van Nederland... Alleen het treinkaartje al kan ik de hele trafoset van kopen... al lijkt me best cool als hij me dingen uitlegt,... maar ik kom er wel... nog iets: ik kan dus dit ding ook in monoblokken uitvoeren, maar dan moet ik twee voedingen maken? en dan zal het wel allemaal niet meer kloppen en kost het me meer geld en levert het waarschijnlijk niks extra's op behalve dat het er zo tof uitziet....(?) game NOT, Let eens op de pinning van de ECC99. Je ziet dat er bij de tweede doorgeteld wordt. Het is dus 1 buis en wel een dubbeltriode, dus 2 triodes in 1 buis En Dick woont in Zwolle. Dat is echt niet de wereld vanaf Den Ham Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 Geplaatst door [[Game]]:o nee!!! ik lul... er zitten twee ecc99's in. Hij spoort dat dan?? Heeft ie de voortrap in zn geheel getekent en de rest apart, das gek... hoe moet ik dat in verband brengen met elkander? game Staat er niet ergens Vout (uitgansspanning) of zo bij geschreven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts