Hans van Liempd Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 Mijn set in de huiskamer groeit uit het rack. Sinds de Phonopre een plaatsje nodig heeft kom ik een plank te kort. Ik heb dit voorlopig opgelost door mijn phonpre tussen de bovenste plank en de draaitafel te zetten. Maar dit is natuurlijk geen oplossing. Nou heb ik twee mogelijkheden (er zijn er natuurlijk wel meer maar deze lijken me het best) n.l.: A. op de bovenste plank zet ik vier hard-rubberen doppen, hierop leg ik een hardstenen plaat, en hierop weer de draaitafel zet ik de draaitafel. Onder deze plaat is dan ruimte voor de phonopre. B. Ik zet het hele rack op hogere poten. Onder de onderste plank is dan ruimte voor m'n eindversterker. Deze komt dan op een stenen plaat op rubberdempers te staan. Wat geeft voor jullie gevoel het beste resultaat...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 Je platenspeler op een muurbeugel? Anders denk ik een plateau maken of kopen voor bovenop het rek. Of iemand zoeken met een groter meubel die nu een kleiner meubel wilt hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 Een apparaat weg doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 als het er maar niet te gekrompen uitziet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 Geplaatst door jopie:als het er maar niet te gekrompen uitziet. Je moet je rack natuurlijk ook wel met Dreft wassen he Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 juni 2003 Author Report Share Posted 19 juni 2003 Geplaatst door Maurice:Je platenspeler op een muurbeugel? Dit is vrij lastig als het rack voor een raam staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 juni 2003 Author Report Share Posted 19 juni 2003 Geplaatst door Henrie:Een apparaat weg doen? Inderdaad een mogelijke oplossing, dan moet de tuner eruit. En dan krijg ik ruzie met m'n vrouw, want dat ding maakt het grootst aantal uren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Dit is vrij lastig als het rack voor een raam staat. ehhh, ja idd... Maar dan kunnen we ook nog een plateau aan een paar kettingen aan het plafond hangen Moet geloof ik wel een zeer goede oplossing zijn toch? Zeker als je ook nog veerdempers gebruikt. Of wilt het oog ook nog wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Mijn set in de huiskamer groeit uit het rack. Sinds de Phonopre een plaatsje nodig heeft kom ik een plank te kort. Ik heb dit voorlopig opgelost door mijn phonpre tussen de bovenste plank en de draaitafel te zetten. Maar dit is natuurlijk geen oplossing. Nou heb ik twee mogelijkheden (er zijn er natuurlijk wel meer maar deze lijken me het best) n.l.: A. op de bovenste plank zet ik vier hard-rubberen doppen, hierop leg ik een hardstenen plaat, en hierop weer de draaitafel zet ik de draaitafel. Onder deze plaat is dan ruimte voor de phonopre. B. Ik zet het hele rack op hogere poten. Onder de onderste plank is dan ruimte voor m'n eindversterker. Deze komt dan op een stenen plaat op rubberdempers te staan. Wat geeft voor jullie gevoel het beste resultaat...??? Wat denk je zelf Dat is n.l. het juiste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 juni 2003 Author Report Share Posted 19 juni 2003 Geplaatst door Maurice: ehhh, ja idd... Maar dan kunnen we ook nog een plateau aan een paar kettingen aan het plafond hangen Moet geloof ik wel een zeer goede oplossing zijn toch? Zeker als je ook nog veerdempers gebruikt. Of wilt het oog ook nog wat? Ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 juni 2003 Author Report Share Posted 19 juni 2003 Geplaatst door Ruud: Wat denk je zelf Dat is n.l. het juiste Ik weet het niet, ik denk geluidstechnisch de draaitafel op 'n stenen plateau. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Inderdaad een mogelijke oplossing, dan moet de tuner eruit. En dan krijg ik ruzie met m'n vrouw, want dat ding maakt het grootst aantal uren. En laat ik nou nog geen tuner hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 Ook geen vrouw? IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 Geplaatst door Hi-Fifi:Ook geen vrouw? IKKE Nope, gelukkig niet... Moet er niet aan denken nu al getrouwd te zijn (ik ben 21)... Ook geen vriendin trouwens. Das soms wel minder, maar ach, dat komt nog wel (hoop ik )... En ik heb zo natuurlijk geen last van WAF! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 juni 2003 Author Report Share Posted 19 juni 2003 Zo word ik niet veel wijzer....!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 Hoi Hans, Ik denk dat je het rack het beste hetzelfde kan laten, en dan de eindversterker ernaast zetten, of is dat niet mogelijk? dan is het beste denk ik om het rack verhogen en dan de eindversterker op een plaat op de grond zetten. Wat voor een rack heb je? Vaak kun je een rack uitbreiden. Ik weet dus niet of je rack wel goed en stevig te verhogen is. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 juni 2003 Author Report Share Posted 19 juni 2003 Het is een zelfbouwrack wat bestaat uit 28 mm dikke eikenhouten platen. Deze zijn m.b.v. drie stalen buizen en draadeinden verstelbaar in hoogte. Ik kan vrij eenvoudig de spikes aan de onderkant vervangen door buizen met spikes. Hiemee krijg ik ruimte onder het rack, zodat de eindbak er onder past. Dit is waarschijnlijk ook de mooiste oplossing. Maar waarom denk je dat dit de beste oplossing is, een draaitafel op een stenen plaat is toch ook wel erg trillingsvrij...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 een draaitafel op een stenen plaat die los staat op hoge rubberen doppen zal altijd wat instabiel zijn. Instabieler dan een iets hoger audiorek als het stevig is gemaakt. Vandaar. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 juni 2003 Author Report Share Posted 20 juni 2003 Die hoge rubberen doppen komen natuurlijk wel stevig te staan. Eventueel maak ik alleen de bovenkant van rubber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirtyherrie Posted 20 juni 2003 Report Share Posted 20 juni 2003 Bij een rack is de mate van koppeling en ontkoppeling zeer belangrijk. Ik heb zelf een rack gebouwt en hier twee jaar mee gedraait, tot ik een rack van finite elemente uitprobeerde.Dit was wel even schrikken.Alles verbeterde aanzienlijk.Veel meer dan het upgraden van een luidsprekerkabeltje om maar eens wat te noemen.Ook bleek na enig experimenteren dat de positionering van een rack veel verschil maakt.Het zelfbouw rack (zand gevult met granieten platen en rubber dempers)heeft me onbewust toch wat luisterplezier afgenomen. Ik zou er heel goed mee experimenteren. Als je rack bevalt,zou ik een zelfde rack maken van 1 plaat en er de eindversterker op zetten. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts