HJ de Ronde Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 Ik ben in het bezit van Jk speakers(optimaII)en een jk versterker(active III), daarnaast heb ik een door Jk gemodificeerde Yamaha cd speler de CDX 993. Ik ben zeer tevreden over de sublieme weergave van mijn cd's op deze installatie en vindt dat het merk JK acoustics wel wat meer bekendheid mag krijgen. graag jullie reactie groetjes Hammie Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 ohw Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 nee serieus. picoso is een echte jk fan volgens mij. als het goed is heeft hij een volledig e jk referentie set, en daar zijn ook wel eens luistersessie's gehouden. Zie recensies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 Yamaha cd speler de CDX 993 Mooi h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rens Posted 21 juni 2003 Report Share Posted 21 juni 2003 Ik bezit ook een JK installatie (Reference luidsprekers 1 met reference 2 subwooferkasten,reference eindversterkers,en 65 vv en 65 dac,en 65 phonotrap)e.a bevalt mij erg goed. Ook is de service van JK erg goed,pas nog mijn 5jaar oude 65 vv geruild (wegens spontaan optredende lichte brom)voor een nieuwe zonder enige bij betaling. Ik denk dat JK niet zo bekend is bij de hifi liefhebbers omdat hij zonder tussen handel werkt, en de meeste winkeliers een vies gezicht trekken als je het over JK hebt. Maar ik denk dat hij beter verdient en ongekende prestatie's verricht als Nederlandse fabrikant van hoogwaardige hifi produkten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 21 juni 2003 Report Share Posted 21 juni 2003 Geplaatst door HJ de Ronde:Ik ben in het bezit van Jk speakers(optimaII)en een jk versterker(active III), daarnaast heb ik een door Jk gemodificeerde Yamaha cd speler de CDX 993. Ik ben zeer tevreden over de sublieme weergave van mijn cd's op deze installatie en vindt dat het merk JK acoustics wel wat meer bekendheid mag krijgen. graag jullie reactie groetjes Hammie Natuurlijk mag een reactie van mij niet uitblijven. Ergens in 1981 kocht ik bij JK mijn eerste audioset; weliswaar geen JK, want dat kon ik toen niet betalen, maar wel heb ik toen in de winkel iets opgevangen van een muziekweergave die me werkelijk wist te raken. Pas in 1987 kreeg ik m'n eerste stukje JK-elektronica in (studenten)huis, het JK-CD-filter, in een Marantz CD-speler. Fantastisch om die harde, kille digitale klank te horen veranderen in iets heel muzikaals. Vervolgens jaren niet bij JK in de winkel geweest. Na een jaartje werken en een studieschuld minder ging ik najaar 1995 met een collega weer eens in 't Harde luisteren. Dat resulteerde toen in de Active III en de JK 04, de toenmalige 'top of the line', al heb ik toen het eerste prototype Reference I al kunnen horen. Vervolgens kwamen de upgrades. De Active III werd de '65 set', de JK 04 werd de Reference I & II (nu al weer bijna zeven jaar), de Passive 65 en DAC 65 werden de Ultimate Pre & DAC, er kwam een Kenwood LD 1 als CD-loopwerk in huis... Dat was mijn Utrechtse tijd. Toen verder in Groningen: de Active 65's werden de Reference Amps, de Reference Amps werden de Ultimate Power Amps. En weer later ging de Kenwood de deur uit voor de Reference CD-drive. En analoog trof ik een keer een Phono 1, waarmee ik nog steeds erg gelukkig ben. Bekabeling heb ik lang van JK gehad, maar later stapte ik over naar Van den Hul, met nu bijna een jaar de Revelation ls-kabel (na de CD-speler test ben ik gaan experimenteren en uiteindelijk van de tri-wire configuratie teruggestapt naar bi-wire, wat een veel coherenter beeld heeft dan met tri-wire set-up). Het is nu nog een beetje rondneuzen in kabeltjesland, waarbij ik momenteel merk dat er nog veel te verbeteren valt aan de digitale interface tussen drive en DAC. Wat ik de kracht van JK vind is de enorme muzikaliteit, het realisme van stem- en instrument kleur. Dat doet JK, in alle prijsklassen, naar mijn mening als geen ander. Daarnaast is er de 'ruimte', een zeer driedimensionaal realistische afbeelding van de werkelijkheid (verrukkelijke kwaliteit van klasse A versterkers, waar JK trouw aan gebleven is). De fraaie balans tussen al die elementen van klankechtheid, ruimte, kracht, analyse, schoonheid en openheid, die vind ik nergens zo mooi terug als bij JK. Voor mij is het soms onbegrijpelijk hoe audio- of muziekliefhebbers allerlei exotische elementen van over de wereld laten aanrukken, terwijl er in Nederland op zo'n hoog niveau wordt gebouwd en weergegeven. Maar goed, smaken verschillen. Het is tamelijk prijzig, maar de prijs/kwaliteit verhouding is juist weer erg gunstig. En de aftersales zijn top. De handel is er niet blij mee, dat klopt. Want die kan er niets aan verdienen, terwijl die tegelijk moet erkennen dat het een buitengewone kwaliteit is met een unieke muzikaliteit. Ik vind het ook bewonderenswaardig hoe JK zichzelf in de loop van jaren heeft weten te verbeteren. In de begintijd (eerste generatie elektronica en luidsprekers) is er nog sprake van een enigszins warme klank, het klinkt nog niet zo 'snel', de actuele lijn is extreem snel en schoon, maar nooit gaat dit ten koste van een muzikale weergave. Tja, wat is muzikaal? Voor mij is dat voor alles 'realisme'. En wel van akoestische klanken, instrumenten en ruimtes, in een veelheid van schakeringen. Als klassiekliefhebber hecht ik daar erg veel waarde aan. Ook ik vind dat ik luister naar een 'sublieme weergave', terwijl muziekliefhebber De Ronde toch een stuk minder kostbare set heeft staan. Misschien is er wel zoiets als een 'JK-klank', en daar heb je iets mee, ben je door geraakt, of niet. Het is mij dagelijks een vreugde de dag te beginnen met een Bach-cantate. Via JK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 juni 2003 Report Share Posted 21 juni 2003 Mooi spul..... dat JK. Wat ik zo knap vind, alle aparaten maken een zo degelijke en afgewerkte indruk. Ongeloofelijk, en dat bij toch relatief kleine series (denk ik). Echt vakwerk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Beste, Groot respect en bewondering voor JK!. Een van nederlandse beste hifi producenten. Fraaie producten (zeker de laatste tijd wordt het steeds mooier qua design). Ik koester dit soort nederlandse topfabrikanten. Net als Array overigens. Ziet er ook klasse uit!. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirtyherrie Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Als je de foto bekijkt is de opstellig nogal krom telwijl je duidelijk met akoestiek bezig bent.(gezien de demping) Zit hier een filosofie achter? Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
HJ de Ronde Posted 22 juni 2003 Author Report Share Posted 22 juni 2003 wat betreft de Yamaha cd -speler ik denk dat de gemodificeerde cd-speler van johan ketelaar een extra dimensie heeft maar zie de recenties op jk acoustics.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Geplaatst door leo hifi:Bij JK apparaten krijg je altijd een soldeerbout meegeleverd... dat is nodig ook.. hahaha. Dat klinkt wat onaardig . Ik moet wel eerlijk zeggen. Ik heb vroeger een tijdje de JK Active 1 mk2 gehad, en die werden wel veel te heet in een te kleine behuizing. De voedingselco's waren op een gegeven moment op door al die hitte, en mijn laag werd slechter en slechter. Maargoed, heb die vervangen, later per blok 2 fans ernaast gezet, en toen geen last meer gehad. Los van de hitte (ieder product heeft wel iets) vond ik d JK active 1's hele mooie versterkers!. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Geplaatst door dirtyherrie:Als je de foto bekijkt is de opstellig nogal krom telwijl je duidelijk met akoestiek bezig bent.(gezien de demping) Zit hier een filosofie achter? Marc Hoi Marc, Geen speciale filosofie. Wel een 'klompenhok' achter in het huis, en net links voor de luidspreker is ook een hap uit de kamer. Tevens is de foto vanuit rechts achter in mijn kamer genomen, met groothoek. In deze kamer staat de audioset diagonaal opgesteld. De ruimte is ietwat lastig, maar met de huidige opstelling ben ik heel tevreden. In een volgende woning hoop ik meer ruimte te hebben en de set weer over de lengterichting te kunnen herbergen. En ja, de demping heb ik gekozen om zo een heel stille ruimte te krijgen. Toch is de set kamervullend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HJ de Ronde Posted 23 juni 2003 Author Report Share Posted 23 juni 2003 Geplaatst door leo hifi:Bij JK apparaten krijg je altijd een soldeerbout meegeleverd... dat is nodig ook.. ik vindt de de JK componenten ook van binnen strak afgewerkt zijn.Je kunt duidelijk zien dat ook hieraan de nodige zorgvuldigheid is besteed. Daarintegen kan het natuurlijk voorkomen dat er ergens een los contactje zit,vooral bij wat oudere apparatuur.Maar dat dit bij JK apparatuur regelmatig voorkomt lijkt mij sterk,mede omdat hij gebruik maakt van geavanceerde soldeertechnieken. groetjes Hammie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts