Ren Posted 5 mei 2001 Report Share Posted 5 mei 2001 Wie heeft er ervaringen met Audiostatic DCI 4 en versterkers daarop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceedee Posted 5 mei 2001 Report Share Posted 5 mei 2001 Ik heb laatst een hele mooie combi gehoord met de KR-Enterprise VT 6000 monoblokken. Bijzonder mooi open gedetaileerd en snel. groeten, ceedee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren Posted 5 mei 2001 Author Report Share Posted 5 mei 2001 Waar was dit? In welke audio zaak bedoel ik dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 8 mei 2001 Report Share Posted 8 mei 2001 Hallo Rene, De Audiostatic DCI-4 is een typische electrostaat qua aansturingseisen: - laag rendement, dus een versterker nodig die een hoge uitgangsspanning kan leveren. - groot impendantieverloop (zeer hoogohmig in het laag, zeer laagohmig in het hoog), dus de verstersterker moet niet van extreme impendanties schrikken. - weinig bewegende massa, geen complex filter, weinig eisen aan de dempingsfactor. - zgn. capacitieve belasting (condensator), niet alle versterkers zijn daar blij mee. Versterkerprofiel: hoog wattage (100 watt of meer liefst, bij buizen kun je vanaf zo`n 50 watt uit de voeten), goede stabiliteit (geldt vooral voor transistorversterkers), niet al te oscillatiegevoelig. De meeste europese en amerikaanse versterker zijn behoorlijk stabiel, bij de aziaten wil het daar nog wel eens aan schorten. Er zijn geen speciale "electrostaten-versterkers", koop er een die goed blijkt te klinken. Van welk budget ga je uit? Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren Posted 8 mei 2001 Author Report Share Posted 8 mei 2001 Dacht aan een Duson A10 eindversterker. Wat zijn jou ervaringen met deze combinatie? eventueel andere mogelijkheden in deze prijsklasse. Draai op dit moment met Duson PA100 CD 100 Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fokus Posted 9 mei 2001 Report Share Posted 9 mei 2001 De Trichord (vroeger Michell) Alecto monoblokken zijn deels ontworpen op elektrostaten. 120W mono's, Hfl 7000 of zo. Er is ook een goedkopere 50W stereo versie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 9 mei 2001 Report Share Posted 9 mei 2001 Hallo Rene, De A-10 heeft op zich niet of nauwelijks meer uitgangsspanning (Volt`s dus) dan de PA-100, echter de voeding is veel zwaarder, en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts