Guest Jojo Posted 9 april 2001 Report Share Posted 9 april 2001 Hallo, Valt er in het algemeen iets te zeggen over de verschillen tussen de Rotel RA 971 en de NAD C350 gekoppeld aan Tannoy R2 luidsprekers in de zin van klankkleur, vermogen etc? Natuurlijk weet ik dat ik zelf moet gaan luisteren, maar jullie hebben er vast ook wel wat over te melden . Er hangt nu een oude 2dehands Denon PMA 720A versterker aan, en ik vraag me af of een van bovengenoemde, als goede bekend staande, versterkers een hoorbaar (positief) verschil oplevert. Jojo Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 10 april 2001 Report Share Posted 10 april 2001 Hallo Jojo, Ik vraag me ten eerste af of het verschil tussen jouw Denon en de genoemde versterkers wel echt groot is, grofweg genomen betreft het produkten uit dezelfde prijsklasse met alleen ca. 8 jaar leeftijd er tussen. Volgens mij kun je het geld dan beter stoppen in hoogwaardiger bekabeling. Of je moet gewoon hoger mikken v.w.b. het niveau van de de versterker. Onze praktijk laat vaak zien dat klanten een verschil pas signifikant vinden als het prijsniveau richting het dubbele van het oude produkt gaat. Maar laat je niet weerhouden van een luisterproef, vergelijk de versterkers maar eens met de jouwe als referentie. Als verschil tussen de NAD en de Rotel mag je verwachten dat de NAD wat helderder en dynamischer klnikt, de Rotel klinkt wat warmer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts