Jump to content

schema interpretatie ??

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door [[Game]]:

weet iemand hier misschien een link die mijkan uitlegggen hoe ik elektronische schema's kan interpreteren??

DWZ: wat betekenen alle symbolen etc.

dank game   :D

Gezien je topic over Triode Dick doe je er verstandig aan om eens met een eenvoudig kant en klaar bouwpakket te beginnen. Kom je er vanzelf allemaal achter.

:)

ok ok, ik ben wat gemakzuchtig, maar denk niet dat ik niet op google heb gekeken... Als je weinig kennis van zaken hebt is het lastig te verifieren of je een goede interpretatie hebt gevonden. ;)

Daarom d8 ik: wellicht weet iemand hier een goeie...

game :)

Geplaatst door Pjotr:

Gezien je topic over Triode Dick doe je er verstandig aan om eens met een eenvoudig kant en klaar bouwpakket te beginnen. Kom je er vanzelf allemaal achter.

:)

denk je? is het niet hjandig om eerst al wat theorische kennis achter de hand te hebben, lijkt me wel namelijk. :)

game

Geplaatst door [[Game]]:

denk je? is het niet hjandig om eerst al wat theorische kennis achter de hand te hebben, lijkt me wel namelijk.    :)

game

Nee, niet als je ook iets werkends uit je handen wil laten komen en je hebt de kennis daarvoor nog niet. Elektronica is een vak wat je met vallen en opstaan moet leren, alhoewel er een hoop theorie bij te pas komt.

Heb op mijn werk nog wel eens een HTS (tegenwoordig TH of zoiets) stagiere over de vloer. Die barsten van de theorie, weten alles beter en zijn stront eigenwijs. Helaas komt er zelden iets werkends uit hun handen. Als ze dat wel lukt zijn ze al ver voor hun studie al lekker aan het klooien geweest.

Als je wat bouwt waar een ander de fouten al voor je heeft uit gehaald schiet dat harder op en blijft het leuk. Krijg je de smaak te pakken dan kun je je alsnog in de theorie gaan verdiepen.

cool.gif

Geplaatst door Pjotr:

Nee, niet als je ook iets werkends uit je handen wil laten komen en je hebt de kennis daarvoor nog niet. Elektronica is een vak wat je met vallen en opstaan moet leren, alhoewel er een hoop theorie bij te pas komt.

Heb op mijn werk nog wel eens een HTS (tegenwoordig TH of zoiets) stagiere over de vloer. Die barsten van de theorie, weten alles beter en zijn stront eigenwijs. Helaas komt er zelden iets werkends uit hun handen. Als ze dat wel lukt zijn ze al ver voor hun studie al lekker aan het klooien geweest.

Als je wat bouwt waar een ander de fouten al voor je heeft uit gehaald schiet dat harder op en blijft het leuk. Krijg je de smaak te pakken dan kun je je alsnog in de theorie gaan verdiepen.

cool.gif

ok ok ik snap waar je naartoe wilt.

Hoi Game,

Het boekje "Elektronica echt niet moeilijk" deel 1 van Elektuur is een aardige inleiding. Deel 2 en 3 hoef je niet te kopen.

Kijk ook eens in de gemeentebibliotheek, daar staat vaak ook e.e.a. Hier alvast een aardige uitleg over wat een buis is:

http://www.jacmusic.com/html/articles/eric...mtubeworks.html

Als je het snapt ben je al aardig op weg :)

Kijk ook eens verder rond op: http://www.jacmusic.com/

cool.gif

Geplaatst door Michel:

Game,

Loop eens binnen bij De Slegte o.i.d. en koop een basisboek electronica (LTS/MTS lesboek bijv.).

Dan weet je niet alleen de symbolen, maar ook wat de daarmee bedoelde onderdelen doen.

Michel

Ik weet anders ook nog wel een boek voor je. Maar misschien dat dat meer voor de gevorderden is (het is wel vrij uitgebreid).

Kijk hier maar eens (hoop dat de link werkt): http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enf...4&Section=BOOK& lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1

Anders ff hier op zoeken: ISBN: 9023607481

Ik zie dat ie wel wat duur is, maar ja, er staat dan ook wel veel in. Ik heb 'm zelf ook (heb 'm nauwelijks gebruikt) voor school...

Geplaatst door [[Game]]:

zegt me niks, maar 63 euro is veel te veel.

daar heb al weer een trafo voor!   :D    :D

game

Ja, hij is idd wat duur... Zat er nog over te denken mijn eigen exemplaar aan te bieden, maar toch maar niet... Misschien is ie ooit nog een keer handig...