Jump to content

hoofdtelefoon

depeter
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Ome Henk:

Je zult verbaasd zijn over het toch wel zeer grote verschil...         eek.gif

Dat zul je zeker eek.gif , heb de Sennheiser HD 580/590/600 allemaal op proef gehad en vind mijn eenvoudige Staxje, de SR-30/srd-4 toch beter :P

Uiteraard persoonlijk, en ook zeer afhankelijk van de versterker waar die op aan wordt gesloten ;)

Beste esl liefhebbers,

Het verschil is er zeker en het is duidelijk anders maar veel beter ????

Ik ken ze ook allemaal maar de HD 600 van Sennheiser is heel erg goed.

Een esl is echt heel erg goed maar..........dus misschien komt het door een aanpassing verschil of misschien toch smaak.

Maar wat ik wel zeker weet dat de 600 1 van de beste zo niet de beste dynamische hoofdtelefoon is in zijn prijsklasse.......

En wat ik ook zeker weet dat een esl ook heel mooi kan klinken en dat je een diesel niet met een benzine motor kunt vergelijken maar dat ze allebij toch een auto kunnen voortbewegen.....

MvG,

Haudio :rolleyes:

Ietwat genuanceerder:

Waarmee ik niet wil zeggen dat de Sennheiser serie slecht is, maar voor mij geeft de Stax net dat beetje extra, is echter ook een stuk duurder.

Zoals Haudio ook al zegt in zijn segment is de HD600 een topper

Als ik toendertijd niet tegen de Stax was aangelopen had ik de HD600 zeker gekocht.

Zelf in het bezit van de Sennheisser HD 540 Reference Gold, gekocht voor dat prachtige houten kistje, ben ik zeer tevreden, gebruik een hoofdtelefoon slechts zeer zelden, zo zelden dat sinds hier een buizenbak staat de hoofdtelefoon nutteloos in de hoek ligt, inmiddels ook al weer een paar jaar.

Moet dus ooit een hoofdtelefoonversterkertje bijkomen, heeft dus weinig haast.

Voor allen die ook op deze wijze een hoofdtelefoon gebruiken, incidenteel, maar toch op enig niveau is het volgende misschien wel aardig, de Sennheisser HD 580 wordt op diverse plaatsen erg voordelig aangeboden, qua prestatie ligt deze kort bij de HD 600.

waarschijnlijk is er reeds een opvolger voor de 580, weet ik eigenlijk niet.

Groet Jitze :D

Beste genieters,

De Sennheiser is echt een topper maar sluit hem wel aan op een echte hoofdtelefoon versterker want tenslotte word de stax ook op een echte eindtrap aangesloten en als deze niet goed genoeg is laat ook een stax dat horen.

Dus de 600 die de opvolger is van de 580 kan super klinken met een goede hoofdtelefoonversterker en niet aan 1 of ander ingebouwd knullig ding waar hij meestal op aangesloten is .

MvG,

:rolleyes:

Haudio, vertel eens waaraan ik 'm zou moeten hangen, is een MF goed genoeg ?

Groet Jitze confused.gif

Dag Jitze ,

Dat zou inderdaad al een hele verbetering betekenen.

En daar dan een betere voeding aan geeft weer meer luister plezier..

MvG

Haudio

Natuurlijk is dit in mijn geval een verbetering, van niets naar een MF is eindeloos veel beter, dank je dit wist ik al.

Overigens die betere voeding geldt voor alle units van deze MF lijn, dat weten ze zelf ook en leveren ook zulk een voeding.

Groet Jitze :D

Maar, de extra voeding is niet langer leverbaar. MF stopt met het merendeel van de X-serie. Ik weet niet of alle X-ponents er uit gaan. Overigens is het zelf maken van de voeding zeer eenvoudig, zeer veel voordeliger dan de X-PSU en kan beter zijn.