Jump to content

Luidsprekerkabels

Gabor
 Share

Recommended Posts

Heb gisteren Mission 733's gekocht!

Heel mooi geluid 10x beter dan wat ik had!

Maar nu moest ik naar zolder toe want de speakers waren te groot voor mijn kamertje!

welnu...ook maar even speakerkabels gekocht.

Vanwege mijn plaatsing is de ene kabel veel langer dan de andere...heeft dit enige gevolgen?

Moet ik perse 2 evenlange kabels hebben...in dit geval 2 van 5 meter?

Groeten,

Gabor

Hoi Gabor,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik weet zeker dat je er op vooruit gegaan bent.

Die kabeldiscussie die je nou opstart is wel vaker een punt van discussie geweest. Naar mijn mening zou je er beter aan doe om ze gelijk te hebben, dus 2 x 5 meter. Waarom? Omdat je een kabel ook als een component moet zien. Een kabel is meer dan een verbinder. De kabel is in principe een netwerk dat een weerstand, een capaciteit en een spoel bevat. Als een van deze waarden verschilt, krijg je dus ook verschil in geluid. Nu zal het in de meeste gevallen zo miniem zijn dat je het niet hoort en als de vershillen in lengte niet in extrema lopen zal het zo'n vaart niet lopen.

Geplaatst door sodejuu:

Hoi Gabor,

Nu zal het in de meeste gevallen zo miniem zijn dat je het niet hoort en als de vershillen in lengte niet in extrema lopen zal het zo'n vaart niet lopen.

Bovenstaande onderstreep ik met nadruk, voor je verschil gaat horen moet het verschil in lengte wel erg groot zijn............

Groet Jitze :rolleyes:

Gabor, twee meter aan een kant is om practische redenen mogelijk wat te kort, verplaats het hele spul eens en je moet nieuwe kabel kopen, zelf zou ik er een meter of 3, 4 neerleggen houd je ook wat reserve .........

Groet Jitze

speakers zo ver uit elkaar?! ik heb ze 5 meter van elkaar afstaan, maarja ik heb ook niet zo`n hele grote kamer... ik zou wel 2 gelijke lengtes nemen, en als je nog ene leuke kabel zoekt.. linn k25 is een leuke kabel voor niet te veel geld

mcg Rick

de speakers staan paar meter van mekaar de rede dat de een veel langer is dan de ander is omdat ik het draad via het plafon wegwerk anders ligt het over de vloer.

Wat kost die kabel die jij beschrijft per meter?

Groeten,

Gabor

Gabor,

Je weet dat je het beste een zo kort mogelijke verbinding kan hebben. Ik zou me daarom nog een paar maal bedenken alvorens de kabel - met overlengte - over de zolder te laten lopen. Gewoon allebei de kabels zo kort mogelijk houden (en toch liefst gelijk in lengte) beste oplossing. Kijk maar eens bij Stefan

overzicht.jpg

Als je goed kijkt zie je de speakerkabel dwars door de kamer liggen.

Nu wil ik niet beweren dat jij dat ook moet doen, maar hou het zo kort mogelijk en ga niet speciaal voor het esthetische.

P.S.: Stefan is nou toch aan het denken om de speakerkabel weg te werken vanwege de baby die er de hele tijd aan zit eek.gif:P

ja zo is mijn opstelling ook zo'n beetje uit, zal er es foto-tje van maken.

De lange kabel de linker speaker(als je naar de conussen kijkt) is de lange kabel zo'n 8 meter de korte is iets van 2, dus die lange zo veeel mogelijk verkorten?

Wat ik ook kan doen is van die 8 meter die ik heb 2 stukken van 4 maken(hopen dat het lang genoeg is)

Het lijkt er ook op of de ene speaker iets harder gaat dan de ander? of is dit maar een verbeelding?

Binnenkort maar es cd-spelers en dvd spelers beluisteren!

Groeten,

Gabor

Als je speakerkabels evenlang laat, maar je hebt aan een kant kabel over, dus bijvoorbeeld 8 en 2 meter, rol die 6 meter die je over hebt dan niet op of bundel het niet samen want dan creer je een spoel wat het geluid niet ten goede komt.

een mooie betaalbare kabel QED silver aniversary ongeveer 7 euro p/m