Donald Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 ik overweeg een subwoofer aan te schaffen maar weet niet hoe ik dit moet aanpakken... mijn BNS speakers type soundcolumn 3 hebben een redelijk laag maar ik wil toch nog wat meer uit mijn set halen.....mijn Sony 770ES versterker beschikt over een extra pre out en een tweede paar luidspreker aansluitingen ik zoek dus een sub voor een budget van ong. 300 euro.....moet de sub aktief zijn of kan er ook een passieve sub aangesloten worden tegenwoordig zie je geloof ik alleen maar aktieve subs........mijn vraag aan u is of er goede subwoofers voor rond de 300 euro zijn en hoe ik die aansluit, of wat is de beste aansluiting......en een voor de hand- liggende vraag is het uberhaupt zinvol een aparte sub aan te schaffen.............. ik draai regelmatig reggae muziek dus - misschien krijgt de muziek dan een extra- dimensie......laat mij uw mening of bevindingen weten dank daarvoor groet......Donald Link to comment Share on other sites More sharing options...
kieskes Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Ik denk dat 300 euro een beetje krap is, zeker omdat je een actieve nodig hebt. Zelf heb ik zelf een subwoofer gebouwd, voor de drivers was ik 250 euro kwijt (peerless xls10 + passive rad. xls10) en voor hout en afwerking ongeveer 50, dan zit je dus op de 300 euro........maar dan heb je nog geen versterker + filter Voor een leuke sub amp betaal je ook nog is bijna 300 euro, de hypex hs200 kost 275 euro, zelf filter ik met een el cheapo auto sub filtertje en versterk met een rotel rb970bx, werkt ook prima. Misschien is 2e hands wel een optie voor 300 euro Oja, ik vind een subwoofer zeker een extra dimensie geven bij het luisteren van muziek, alleen is het soms wel wat vermoeiend...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Ja, vind ik ook. Het budget is inderdaad laag. Dat beperkt de keus tot minder kwalitatieve spullen. Misschien vind je wat op www.marktplaats.nl? mvg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pulmans Posted 17 juli 2003 Report Share Posted 17 juli 2003 Ik zou gewoon lekker gaan sparen en een mooi REL sub kopen.... Een rel strata zal je al heel wat muzikaal luisterplezier bieden!!! maar die is dan wel 4 maal duurder dan de 300 euro die je uit wil geven!!!! GrTz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts