Hendrik67 Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Zag in de laatste Home Studio dat je zo'n beetje elke week de Perfect Performers kunt beluisteren aangezien er demonstraties worden gegeven in verschillende hotels door het gehele land. Heeft natuurlijk alles te maken ndat de tussenhandel er tussenuit is en m.i. een goede manier om iedereen kennis te maken met deze luidsprekers. Wellicht ook een idee voor Array......? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Ik denk dat het marketing technisch gezien,erg slim is zo te handelen. zeker gezien het economisch verloop op het moment en het feit dat een hoop mensen niet de moeite zullen nemen,naar appelscha af te reizen. En natuurlijk dat er geen vergelijkingsmateriaal aanwezig zal zijn. IKKE Ik bedoel hier overigens helemaal niet mee te zeggen dat het een minder goede luidspreker betreft. Optie voor Array,ik weet niet hoe het met de liquiditeit staat,maar absoluut een overweging waard ...,denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Je kunt eraan zien dat het Klaas zo slecht nog niet gaat, een zaaltje bij bijv. VdValk kost niet niks en dan wekelijks..... Met het risico dat er niemand komt opdagen en hij daar voor niets aanwezig is, lijkt het mij niet zo'n effeci Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Zodra ze in de buurt komen wil ik ze beluisteren; het huren van een zaaltje is wat laagdrempeliger dan de man met zijn luidsprekers thuis uit te nodigen. Natuurlijk moet je ze als je ze wilt aanschaffen eerst thuis op je eigen apparatuur beluisteren en dat is dan ook mogelijk. Maar zo'n luistersessie in een vandervalk geeft wel een indruk of het de moeite waard is de man thuis uit te nodigen. Het ontbreken van vergelijkingsmateriaal kan een nadeel zijn maar iets klinkt goed of iets klinkt niet goed, fouten in de weergave ontdek je vanzelf door het ontbreken van betrokkenheid bij de weergave, het snel afgeleid zijn of zelfs het krijgen van hoofdpijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 juni 2003 Report Share Posted 24 juni 2003 Geplaatst door Hendrik67:Zag in de laatste Home Studio dat je zo'n beetje elke week de Perfect Performers kunt beluisteren aangezien er demonstraties worden gegeven in verschillende hotels door het gehele land. Heeft natuurlijk alles te maken ndat de tussenhandel er tussenuit is en m.i. een goede manier om iedereen kennis te maken met deze luidsprekers. Wellicht ook een idee voor Array......? Mischien wil Sp... eh Klaas wel demonstreren met Array. Mischien komt er dan wel een behoorlijk geluid uit. Ik heb gehoord dat de Array's in vergelijk met de Quad van Erik toch wel een erg groot verschil in weergave is. Vooral het laag knapte enorm op van het Array-sap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 juni 2003 Report Share Posted 24 juni 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Mischien wil Sp... eh Klaas wel demonstreren met Array. Mischien komt er dan wel een behoorlijk geluid uit. Ik heb gehoord dat de Array's in vergelijk met de Quad van Erik toch wel een erg groot verschil in weergave is. Vooral het laag knapte enorm op van het Array-sap. maar het laag was juist mooi bij de ppking. en geloof me ,die quad speelde er mee . btw ,ik denk dat de array,s toch wat te weinig vermogen hadden voor mijn esl,s . als ik hoor hoe ze nu klinken met de MF ,dan heb ik spijt dat ik niet eerder een "dikke"versterker heb gekocht . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 25 juni 2003 Report Share Posted 25 juni 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:btw ,ik denk dat de array,s toch wat te weinig vermogen hadden voor mijn esl,s . als ik hoor hoe ze nu klinken met de MF ,dan heb ik spijt dat ik niet eerder een "dikke"versterker heb gekocht . Voor de Perfect Performer demo bedoel je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 juni 2003 Report Share Posted 25 juni 2003 Zoals al eerder uitgelegd: ik speel met een flinke Denon versterkercombinatie. Ik moet er niet aan denken ooit iets van Quad in huis te halen! Klaas F. demonstreert in Appelscha met een versterkercombinatie van Bryston. Ik denk dat hij dat spul mee zal nemen als hij de wildernis in trekt. Is de Array met Bryston te vergelijken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 juni 2003 Report Share Posted 25 juni 2003 Geplaatst door Henrie: (...) Dus Klaas kent Andre? Of leest ie het forum toch?(...) Beste Henrie, Nee, natuurlijk kent Klaas hem niet! Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 25 juni 2003 Report Share Posted 25 juni 2003 Geplaatst door spido: Beste Henrie, Nee, natuurlijk kent Klaas hem niet! Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 25 juni 2003 Report Share Posted 25 juni 2003 Geplaatst door spido:Klaas F. demonstreert in Appelscha met een versterkercombinatie van Bryston. Ik denk dat hij dat spul mee zal nemen als hij de wildernis in trekt. Hoef ik niet over eventuele verschillen in de versterking in te zitten, een Brystons is een over het algemeen stevig klinkende versterker die de luidspreker goed in bedwang kan houden. Ok mijn Creek klinkt iets verfijnder, maar deze heeft weer minder controle over 'moeilijke' luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 25 juni 2003 Report Share Posted 25 juni 2003 Geplaatst door richard 1:Hoef ik niet over eventuele verschillen in de versterking in te zitten, een Brystons is een over het algemeen stevig klinkende versterker die de luidspreker goed in bedwang kan houden. Ok mijn Creek klinkt iets verfijnder, maar deze heeft weer minder controle over 'moeilijke' luidsprekers. He, een lotgenoot! Ik draai ook met Creek. Met welke versterker speel je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 25 juni 2003 Report Share Posted 25 juni 2003 Geplaatst door Puur: Ach, weet je wat het is.... Pat Metheny klinkt gewoon nergens naar, en op geen enkele set. Als Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 25 juni 2003 Report Share Posted 25 juni 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 25 juni 2003 Report Share Posted 25 juni 2003 Ik zet 'm nog wel eens op, wellicht dat ik, nu ik ook High - Ender ben, Metheny wat beter te pruimen vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 25 juni 2003 Report Share Posted 25 juni 2003 Geplaatst door Puur:Ik zet 'm nog wel eens op, wellicht dat ik, nu ik ook High - Ender ben, Metheny wat beter te pruimen vind. Ik ken jouw muzieksmaak niet, maar het zijn gewoon knappe arrangementen die hij verzint. Ook bewandelt hij niet-gangbare paden met zijn muziek en dat kan ik wel waarderen De jazz uit zijn beginjaren vind ik wat minder leuk, maar dat vind ik van alle (drukke) jazzmuziek uit die tijd Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 juni 2003 Report Share Posted 25 juni 2003 Geplaatst door Puur: Voor de Perfect Performer demo bedoel je? nee dat bedoel ik niet . die quad was echt goed genoeg hoor voor die pp,s . natuurlijk beweert spido van niet ,omdat die pp,s niet echt lekker klonken ,ligt het natuurlijk weer aan de quad . btw ,ik heb wel eens een bryston geprobeerd ,maar dat is helemaal niks . veel te rauw . op mijn els,s dan . Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 25 juni 2003 Report Share Posted 25 juni 2003 Geplaatst door Puur:He, een lotgenoot! Ik draai ook met Creek. Met welke versterker speel je? Een 4140S2, dat is zo'n platte met houten bovenkant. Ik heb hem al een tijdje en destijds was hij de winnaar uit een vergelijking met de Cyrus I en een Marantz PM80. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 juni 2003 Report Share Posted 25 juni 2003 (...) die quad was echt goed genoeg hoor voor die pp,s .natuurlijk beweert spido van niet ,omdat die pp,s niet echt lekker klonken ,ligt het natuurlijk weer aan de quad .(...) Nee hoor, Sebastiaan de Vries (de beroemde recensent) zei dat! Hij heeft niet al te beste ervaringen opgedaan met de Quad versterkers in combinatie met echte luidsprekers. Spido is helemaal niet van mening dat een Quad versterker niet goed genoeg is voor de Perfect Performers, want die combinatie heeft hij nog nooit gehoord. Hij zou ook niet op het idee komen het uit te proberen ook, want van het Quade gruwt hij. (Vierentwintig jaar detentie is ook wel genoeg geweest, vindt hij.) Hij houdt overigens w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 juni 2003 Report Share Posted 25 juni 2003 (...) een Bryston is een over het algemeen stevig klinkende versterker die de luidspreker goed in bedwang kan houden. Ok mijn Creek klinkt iets verfijnder, (...). Hahaha... dat doet me denken aan die gozer die me aan de bar vertelde dat-ie 't stuurtje van zijn Golfje GTI t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 juni 2003 Report Share Posted 25 juni 2003 Geplaatst door spido: Hahaha... dat doet me denken aan die gozer die me aan de bar vertelde dat-ie 't stuurtje van zijn Golfje GTI t Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 juni 2003 Report Share Posted 26 juni 2003 "...desto schlimmer f Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 juni 2003 Report Share Posted 26 juni 2003 Geplaatst door spido:"...desto schlimmer f Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 juni 2003 Report Share Posted 26 juni 2003 Hegel was een idealistisch dialecticus. Hij geloofde heilig in het filosofisch model these > antithese > synthese. Op een bepaald moment merkte een studentje (je weet hoe vervelend studentjes kunnen zijn!) op dat het denkmodel weliswaar klopte, maar dat de werkelijkheid er soms niet mee in overeenstemming was. "Dat is dan jammer voor de werkelijkheid...!" grauwde de prof. (Tatsache = feit, realiteit, - in wijdere betekenis - werkelijkheid.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 juni 2003 Report Share Posted 26 juni 2003 Geplaatst door spido:Hegel was een idealistisch dialecticus. Hij geloofde heilig in het filosofisch model these > antithese > synthese. Op een bepaald moment merkte een studentje (je weet hoe vervelend studentjes kunnen zijn!) op dat het denkmodel weliswaar klopte, maar dat de werkelijkheid er soms niet mee in overeenstemming was. "Dat is dan jammer voor de werkelijkheid...!" grauwde de prof. (Tatsache = feit, realiteit, - in wijdere betekenis - werkelijkheid.) Van die filosophie begrijp ik weinig, maar goed, dat kan me niet zoveel schelen... Je zei dat studenten lastig kunnen zijn? Tja, beter toch? Als ze niks doen, is het ook niet goed... En weet je wel hoe lastig leraren kunnen zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts