saiko Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Ik kreeg vandaag dit mailje wat vinden jullie hiervan? ik persoonlijk vind het nogal lachwekkend Saiko,Ik zag je oproep in het forum van HiFi.nl. Als ik het goed begruip houd je van een helder, transparant (analytisch?) geluid. Het verbaast me daarom dat je voor Musical Fidelity hebt gekozen; dat staat er immers om bekend juist een "warm", "laid back" karakter te hebben en niet uit te blinken in het hoog.Ik heb vorige week een Marantz PM-8200 (nieuw) gekocht, omdat ik daar zoveel goede recensies over had gelezen (Audio en Stereoplay allebei laaiend, Hifi Choice positief). In combinatie met mijn CD-speler (HK 760) blijkt deze versterker echter voor mijn smaak veel te helder. Je hoort werkelijk alle details, en dat is mij wat te veel van het goede. Erg jammer, want ik heb nog nooit zo'n netjes gebouwde versterker gezien. Ik zou hem bij de winkel willen ruilen maar daar zijn ze verder niet zo goed gesorteerd.Ik had hiervoor een MF B1, maar die ging helaas stuk en ik heb hem ingeruild.Mijn vraag: zou je jouw MF willen ruilen tegen mijn Marantz? Je kunt natuurlijk komen luisteren. In principe met gesloten beurzen, maar ik sta open voor alle suggesties.Ik heb trouwens Ecouton LQL-150 luidsprekers. Ook net (tweedehands) gekocht. Op mijn zoektocht naar nieuwe speakers kwam ik via http://www.audiofriends.nl op het spoor van een soort parallelimporteur van het Deense merk Eltax. Goedkoop en naar verluid goed. Iets voor jou?Ik heb zelf nog een paar Mission M72, praktisch nieuw. Die kunnen wij de ruil betrekken als je wilt.Ik hoop dat je dit niet te brutaal vindt, en hoor graag van je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kieskes Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 leuk toch?? als je geen interesse hebt laat je dat gewoon weten, wat is het probleem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Was deze mail niet alleen voor jouw bedoeld..??? Anders had hij zelf beter een topic kunnen openen. Lachwekkend.....??? erg denigrerend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 vindt ik eigenlijk ook ... Ik denk niet dat de persoon in kwestie het net zo lachwekkend vindt als jij.. Hij doet een voorstel en legt ook nog eens zijn redenatie erbij uit, bovendien houd hij meerdere slagen om de arm en een mogelijkheid van bijbetaling wordt ook nog eens open gehouden... game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Saiko, ga je schamen. Ten eerste omdat je dit, wat persoonlijk bedoeld is, publiekelijk maakt en dat is niet bepaald integer. Ten tweede omdat je in je inleidend commentaar de afzender ook nog eens belachelijk maakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
saiko Posted 22 juni 2003 Author Report Share Posted 22 juni 2003 jamaar..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Geplaatst door saiko:jamaar..... Wat had je dan voor een commentaar verwacht?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Beste Saiko, Het publiekelijk maken van het bericht is wel een goede manier om voor de rest van je leven van pm's af te komen. Ik vermoed namelijk dat weinig mensen jou ooit nog een PM durven of gaan sturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
saiko Posted 22 juni 2003 Author Report Share Posted 22 juni 2003 ik vind het gewoon een belachelijke ruil en de rest boeit me niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Foei !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Hallo, Eerlijk gezegd heb ik niet eens de moeite genomen mij te verdiepen in de door jou ter ruil aangeboden set.... Ik begrijp de eventuele buiten proportionele relatie van de ruil (gezien je post). En met wat voor een bedoelingen deze heer het voorstel heeft neergelegd,doet even niet ter zake. Laat die iemand in zijn/haar waarde. Ziehier het door jou geboekte resultaat! Wie een kuil graaft voor een ander,..... IKKE De reacties die je ten dele zijn gevallen,had je kunnen verwachten..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
saiko Posted 22 juni 2003 Author Report Share Posted 22 juni 2003 wat ben je toch eloquent, maar goed als je had opgelet had je gezien dat ik helemaal niets wil ruilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Geplaatst door saiko:wat ben je toch eloquent, maar goed als je had opgelet had je gezien dat ik helemaal niets wil ruilen. Dan stuur je die man toch een berichtje dat je niks wilt ruilen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Geplaatst door saiko:ik vind het gewoon een belachelijke ruil en de rest boeit me niet Ik vind het helemaal niet zo'n belachelijke ruil. Die jongen staat in principe voor heel veel dingen open om tot een ruil te komen. Ik vind het wel een net berichtje van hem. en niet geschoten is altijd mis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 okay,beetje kortzichtig van mij,daarvoor mijn excuses. Maar goedkeuring verdient het niet. IKKE Aan de andere kant,wat bezielt..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
morel Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 hallo allemaal ik ben saiko en ik weet het allemaalnog niet zo goed maar wat ik wil zeggen is het volgende ik heb te ruil een accuphase e202 en ik wil deze ruilen tegen een c290v voor en m2000 eind combi maar zonder bijbetaling van mijn kant uiteraard wie o wie trapt er in Link to comment Share on other sites More sharing options...
saiko Posted 23 juni 2003 Author Report Share Posted 23 juni 2003 Ten eerste ben ik Saiko en ten tweede wil ik helemaal niets ruilen. Dit heb ik ook nooit te kennen gegeven. Ik word vanuit het niets benaderd voor een ruil die naar mijn idee belachelijk is. Ik ga toch geen musical fidelity a3.2 ruilen tegen een marantz pm 8200. Get real! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 Geplaatst door Henrie: Dan stuur je die man toch een berichtje dat je niks wilt ruilen... Of gewoon dat je niet ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 Die ruil zou ik ook niet doen maar de manier waarop je het kenbaar maakt met naam en toenaam is zacht gezegd niet netjes. Als je zoeits wilt kenbaar maken doe dat dan in algemene zin. Zoals "ik hoorde van iemand dat hij een pm8200 tegen een mf a3.2 wil ruilen" oid nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 Die naam en toenaam heb ik niet gezien. Ik ben het wel met de strekking van je posting eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 Geplaatst door saiko:Ten eerste ben ik Saiko en ten tweede wil ik helemaal niets ruilen. Dit heb ik ook nooit te kennen gegeven. Ik word vanuit het niets benaderd voor een ruil die naar mijn idee belachelijk is. Ik ga toch geen musical fidelity a3.2 ruilen tegen een marantz pm 8200. Get real! Ja, maar zeg dat dan gewoon tegen die persoon die die ruil voorstelde, niet hier op het forum. Daar heeft niemand wat aan... Ik heb trouwens geen idee hoe goed/duur zo'n MF, dus of het zo'n gekke ruil is, weet ik niet, maar goed, daar gaat het hier niet om... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 meestal komt het huilen na het ruilen . nu beginnen ze al te huilen voor het ruilen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
saiko Posted 23 juni 2003 Author Report Share Posted 23 juni 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 juni 2003 Report Share Posted 23 juni 2003 BTW voor de ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 24 juni 2003 Report Share Posted 24 juni 2003 Nou, dat was ik dus, van dat oneerbare voorstel aan Saiko. Heb al een agressieve e-mail van hem gehad en nu zie ik dat hij mij hier ook nog door het slijk heeft willen halen. Ik was wel geschrokken van zijn reactie die ik per e-mail mocht ontvangen (die ik hier NIET zal posten) want die was nogal grof. Ik wist de nieuwprijs en leeftijd van zijn MF niet en bood de ruil aan als idee om over na te denken. Dit was als reactie op een posting van Saiko waarin hij zich afvroeg hoe hij het geluid van zijn set helder en transparant kon krijgen. Achteraf geef ik Saiko gelijk: die PM8200 (die ik ten tijde van mijn aanbod pas twee dagen in huis had, nieuw) klinkt inderdaad voor geen meter. Maar Marantz is nu niet bepaald een merk dat als bagger bekend staat. Ik heb de PM8200 ingeruild voor een Luxman A-383 (inderdaad, bij Radio Corrupt) en ben nu de hemel te rijk. Die klinkt zelfs beter dan mijn Musical Fidelity Caruso. Saiko, ik WIL je MF helemaal niet meer. Saiko, even goede vrienden, maar als ik je buiten het forum een voorstel doe, vind ik het wat kinderachtig om mij in het forum te gaan bespotten. Maar ik zie dat velen het met me eens zijn en stel voor dat we erover ophouden. Inmiddels hebben Saiko en ik het per e-mail bijgelegd. Hij vertrouwde mijn voorstel niet, waarschijnlijk slechte ervaringen. Zand erover. Trouwens, mijn tip van die Eltaxen, was dat ook niets? Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts