This Game Posted 5 mei 2002 Report Share Posted 5 mei 2002 Heb momenteel een Pioneer 444 dvd speler, met een ruisende verouderde Techincs meuk erachter (zie homepage). Nu dacht ik dat de Pioneer 811 mijn nieuwe reciever zou worden, echter, daar komen ineens de nieuwe Yamaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
This Game Posted 19 mei 2002 Author Report Share Posted 19 mei 2002 Misschien dat deze typen nog wat te nieuw zijn voor de vragen, maar hoe verhouden deze merken zich in deze prijsklasse in het algemeen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
This Game Posted 24 mei 2002 Author Report Share Posted 24 mei 2002 Dan maar een beetje tegen mezelf gaan ouwehoeren, er is een 3de speler bij, de Onkyo TX-SR 600 en daardoor valt de Yamaha al af. Onkyo lijkt me het strakst, ook voor stereo weergave, alhoewel een receiver van minder dan 1000 Euro volgens jullie niet het label HIFI mag dragen natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
This Game Posted 5 oktober 2002 Author Report Share Posted 5 oktober 2002 Mmm, de Pioneer is wel iets goedkoper (649 vs 795). Past natuurlijk ook beter bij de speler, de Onkyo heeft een blauw groene display ipv geheel blauw. Daarentegen, de reciever zal wel langer mee moeten dan de speler. Alhoewel Onkyo spelers nooit echt in het oog springen ivgl de Pioneers, die lopen vaak voorop en zijn niet duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
This Game Posted 5 oktober 2002 Author Report Share Posted 5 oktober 2002 Oh ja, de fronts zullen hoogstwaarschijnlijk de B&W 603S3 worden met een center 600. Een test in een engels blad gaf aan dat de Pioneer niet echt een vol geluid gaf, de B&W Link to comment Share on other sites More sharing options...
This Game Posted 5 oktober 2002 Author Report Share Posted 5 oktober 2002 ik zie dat het forum schijnbaar anders is ingedeeld, kan de moderator deze draad misschien onder video hangen? Wil er ook wel muziek op luisteren, maar dan niet met slechts 2 speakers natuurlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roadrunner Posted 10 oktober 2002 Report Share Posted 10 oktober 2002 In de whathifi van oktober staat een uitgebreide test waarin beide receivers aan bod komen, beide hebben 5 sterren gekregen, maar de yamaha heeft toch gewonnen, de onkyo werd zwaar afgezeikt, al was dat niet de 600, maar de 500. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 10 oktober 2002 Report Share Posted 10 oktober 2002 Ik ben ook aan het rondkijken naar een goede receiver als vervanger voor mijn Onkyo versterker met tuner. Een tip, kijk ook eens naar het merk Marantz en dan bijv de types SR 5200,6200 of 7200. Volgens mij zijn dit modellen die de moeite waard zijn. De nieuwe modellen zijn SR 5300,6300 en 7300, wanneer die leverbaar zijn is mij (nog) niet duidelijk. Momenteel is dit i.i.g. het merk waar ik het meest aan zit te denken. Onkyo is top maar Marantz ook en ik vind het er iets beter uitzien. Succes. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 oktober 2002 Report Share Posted 10 oktober 2002 Dat Marantz er top uitziet, kan ik beamen. Ik heb zelf een versterken van Marantz (PM7000) en die ziet er erg goed uit, zeker in champagne/goud-kleur (vind ik persoonlijk mooier dan zwart). Maar dat is natuurlijk niet waar het om gaat. Ik heb 'm dan ook gekocht vanwege het geluid. Bij mij vielen vergelijkbare versterkers van Yamaha (AX-496/AX-596) en NAD (C320/C350) af. Overigens ook de Marantz PM6010 OSE. Ik had nog 'geld over' dus heb ik een duurdere gekocht. De AX-496 en C320 zijn ook beter met deze te vergelijken (qua prijs)... Overigens: een qua uiterlijk echt mooie versterker is, als je het mij vraagt, de NAD S300... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roadrunner Posted 10 oktober 2002 Report Share Posted 10 oktober 2002 Marantz 5200 werd afgekraakt in de what hifi, vergeleken met de andere receivers. Niet eens vanwege slechte performance, maar meer vanwege de specificaties die ver achterbleven bij de uiteindelijke winnaars. Er worddt aangeraden om te wachten op de 5300, die zal qua specs dan beter aansluiten bij de huidige maatstaven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 oktober 2002 Report Share Posted 11 oktober 2002 Waarom wordt ie dan afgekraakt? Ik bedoel, hij wordt afgekraakt omdat de specificaties niet indrukwekkend genoeg zijn? Maar dat kan toch helemaal niet de bedoeling zijn... Als iets niet klinkt, mag het van mij best afgekraakt worden, maar als het wel klinkt, maar de specificaties blijven wat achter bij de concurentie, dan moet je het volgens mij gewoon een goede beoordeling geven. Je mag (moet eigenlijk) natuurlijk wel ff vermelden dat die specificaties achter blijven, maar om 'm nou direct af te kraken... Een stel speakers van 20 jaar oud, kan toch ook nog best goed klinken? Die voldoen qua specificaties ook niet meer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roadrunner Posted 11 oktober 2002 Report Share Posted 11 oktober 2002 OK, hij werd niet echt afgekraakt, want er werd dus wel gezegd dat ie goed was, maar niet meer goed genoeg. Hij werd vergeleken met o.a Pioneer VSX-811, een yamaha 630, een kenwood 9060. Deze 3 kregen 5 sterren, naar aanleiding van de prestaties en de specs en de prijs. Bijv. had de Kenwood een THX-select predikaat. Alle andere hadden 6 versterkers en de Marantz maar 5. Muzikaal kwam de Marantz nog wel goed uit de bus. Komt er eigenlijk op neer dat de andere merken meer bieden met ong. een gelijkwaardig kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
This Game Posted 18 oktober 2002 Author Report Share Posted 18 oktober 2002 Ik zal niemand tegenspreken dat Marantz niet goed is, maar het design spreekt me geheel niet aan, sterker nog, ik vind het lelijk, maar dat is persoonlijk. De x300 serie is in Duitsland net uit, net gezien op www.areadvd.de en vanaf de 4300 hebben ze allemaal 6.1-kanalen. Bedankt voor de tip van de blad, zal eens gaan kijken. Misschien weet iemand zo nog wat de kritiekpunten op de Onkyo TX-500 waren? Een goedkope winkel zoek ik ook nog voor de 600E, overal (zelfs bij Correct en MM) kost ie 795.- Duitse postorder Hifi-regler biedt em aan voor 569 + verzendkosten, ik vind dat nog al een groot verschil.. Voor een paar tientjes verschil ga ik niet extra naar Rotterdam of Duitsland, dat gun ik wel aan de lokale HiFi boer, maar 200 Euro, dat zou gaan grenzen aan liefdadigheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hei Posted 20 oktober 2002 Report Share Posted 20 oktober 2002 De marantz 5200 was meer een referentie punt voor de andere in de test, aangezien het een ruim half jaar geleden nog de "best budget buy" was. De 5300 zou nu beter in het rijtje hebben gestaan, met alle toeters en bellen van deze tijd. Zelf heb ik een Yamaha RX-V630 waar ik zeer tevreden over ben, maar als de 5300 eerder was uitgebracht had ik die zeer zeker in m'n keuze meegenomen, omdat die muzikaal gewoon super/beter is. Aangezien je later de B&W 600 serie wilt aanschaffen, lijkt mij dat je de Marantz SR5300 beter in je lijstje kan zetten. En de "looks" in je eisenpakket schrappen. Je kan dan nog wel zo'n geil-ogend A/V receiver hebben, maar als het niet klinkt is er geen bevrediging aan te beleven. Ooh.. de B&W 600 serie zijn en klinken wel geil , alleen pasten deze helaas niet bij m'n RX-V630 qua klank en luisteromgeving. Link to comment Share on other sites More sharing options...
This Game Posted 22 oktober 2002 Author Report Share Posted 22 oktober 2002 Ach, ik heb nu een techics DPL reciever met losse DD decoder, ik zou een Philips of Aiwa reciever moeten kopen als ik er pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts