bert Posted 11 april 2001 Report Share Posted 11 april 2001 Geachte muzieklefhebbers, Ik zou graag ervaringen willen uitwisselen met mensen die hun LP-collectie aan het omzetten zijn naar cdr. Met vriendelijke groet, Bert ew@brummel.demon.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 april 2001 Report Share Posted 11 april 2001 ....Kon 't maar andersom ! Alco. (sorry, aan dit antwoord heb je nix,maar toch meende ik 't) Groetjes, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 11 april 2001 Report Share Posted 11 april 2001 Beste Alco, Je hebt helemaal gelijk , want je haalt de verfijning van de plaat weg door het op Cd te zetten. Waarom koop jij niet een goede Thorens met een heel mooi element erin b.v. een Thorens TD 160 super met een mooie arm erop. Dan hou je ook nog veel geld over voor Lp's terwijl je toch een super geluid krijgt alleen de vormgeving lijkt op een Linn dus niet erg spannend maar wel goed. Met vriendelijke groet, Haudio AS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 april 2001 Report Share Posted 12 april 2001 Hallo Haudio, Yep, je hebt gelijk. Zoiets was/ben ik ook van plan. of anders toch 'n 2e hands Rega ofzo. Greetings, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 april 2001 Report Share Posted 12 april 2001 Beste Bert Ook ik kom uit het analoge tijdperk en luister met veel plezier naar m'n oude Thorens. Ik heb w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EVERT Posted 12 april 2001 Report Share Posted 12 april 2001 Ben druk bezig om mijn lp's op cd over te zetten. Hardware: Thorens TD 320mkII met TP-90 arm en Denon DL 103 mc-element, Marantz pm-14 versterker, marantz dr-17 recorder, schijfje: TDK XRG. Resultaten zijn fantastisch!! Mijn digi-fobie is wat dat betreft verdwenen. Digitale kopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 april 2001 Report Share Posted 12 april 2001 Hoi, Evert Zou de Marantz DR6000 een goed alternatief kunnen zijn t.o.v. de DR17? Met groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Evert Posted 12 april 2001 Report Share Posted 12 april 2001 Hallo Audiopaul, shit, ik wou dat ik het wist. Heb alleen de DR-17 in den treure uitgetest. Aangezien ik zeer allergisch ben voor "digitaal" geluid, was het sowieso een verrassing de ik de DR-17 zo goed vond klinken. Ik was al bang dat ik geen alternatief voor mijn cassettedeck kon vinden (Pioneer CT-91a, echt een superding!). Er is ook niemand in mijn vriendenkring die een DR-6000 heeft, dus die info heb ik niet. Ik wou dat ik een zinvoller antwoord kon geven. Groet van Evert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 12 april 2001 Report Share Posted 12 april 2001 Beste Evert, Ik heb ook een Thorens TD 320 hoe goed is hij en wat zou hij kunnen opbrengen ? Ik dacht aan 750,00 is dat te weinig of goed of teveel ? Met vriendelijke groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 april 2001 Report Share Posted 12 april 2001 Ha ha Haudio Ik heb nog een oude Linn staan, lijkt precies op jouw Thorens!! Zullen we ruilen? Met groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 12 april 2001 Report Share Posted 12 april 2001 Originally posted by Audiopaul:Ha ha Haudio Ik heb nog een oude Linn staan, lijkt precies op jouw Thorens!! Zullen we ruilen? Met groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 12 april 2001 Report Share Posted 12 april 2001 Beste Audi-o-paul, Hier begrijp ik dus niets van mijn heel verhaal is weg. Wat ik vertelde ongeveer was dat vindt ik nou humor. Ik spaar inderdaad draaitafels en af en toe moet ik wat verkopen anders worden het er een beetje te veel. En er zijn nog steeds mensen die hun hele mooie draaitafels verkopen (gelukkig). Verder mijn droom is nog eens een vd Hul (Kolibri) of een Jan Allaers ( formule 1) maar tja de prijs he 1 Ik moet mij nu behelpen met een OC 9 van AT en een MC 20 super met vdH naald ,High-Phonic maar dat is goed behelpen. Verder koop ik binnenkort een Thorens TD 126 Mk 3 met een AT arm 1 punts gelagert en een vacuum mat + een Dynavector 23 RS het element haal ik eruit en de 126 verkoop ik weer ik heb zelf ook een LP 12 gehad en ik weet het deze heeft de naam maar ik zelf vindt de Thorens 126 beter klinken. Dus de iemand die hem koopt heeft geluk. Met vriendelijke groet, Haudio AS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Evert Posted 13 april 2001 Report Share Posted 13 april 2001 Volgens mij wordt dit forum nu een beetje vervuild door allerlei berichten over platenspelers. Het gaat over omzetten van van lp's naar cdr. Ik ben ook benieuwd naar ervaringen van andere mensen. Nog een laatste reactie over platenspelers; De thorens 320 is een erg goeie speler, de mkII heeft een wat betere arm dan de eerste versie. Een goede 2e hands prijs lijkt mij 600 piek. 750 vind ik wat veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berry Posted 13 april 2001 Report Share Posted 13 april 2001 lp naar cdr: ik heb al jaren ervaring met het overzetten van analoog naar (marantz)cd-branders. dus uit de hifi-hoek en niet op de computer!! eerst een cdr 630 en nu een cdr 500. eigen opnames van gave elpees zijn veel muzikaler als de gekochte cd's in de winkel. grootste probleem: bijna geen elpee of single is echt puntgaaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hr Posted 13 april 2001 Report Share Posted 13 april 2001 misschien niet zo goed maar ik sluit m'n platenspeler aan op de computer via een technics versterker neem dit op en sla het op in *.wav dan ga ik het bewerken door te filteren: tonen onder de 15hz worden gekapt en boven de 30khz worden gekapt want anders heb ik last van uitslaande conussen van m'n bas en dat is veraderlijk want die kun je dan heel makkelijk vernielen. en dan neem ik het op op een goede cdr en heb ik nog veel plezier van m'n lp Link to comment Share on other sites More sharing options...
bert Posted 14 april 2001 Author Report Share Posted 14 april 2001 Auteur Onderwerp: Het omzetten van LP's naar CDR Bert Berichten: Locatie: Lid sinds: gepost op 11 April 2001 18:45 Geachte muziekliefhebbers, Ik zou graag ervaringen willen uitwisselen met mensen die hun LP-collectie aan het omzetten zijn naar cdr. Met vriendelijke groet, Bert ew@brummel.demon.nl Alco ....Kon 't maar andersom ! Alco, Ik kan me dat (enigszins...) voorstellen, maar zo ver ben ik nog niet ! Op dit moment is de situatie de volgende: Woonkamer: Quad 33/303, FM3, ELS, Stax SR3, Arcam Alpha 9. Thorens TD125 mkII, TP16 (vorig jaar is de draaitafel gereviseerd), ADC XLM, Stanton 681EEE , Benz Micro MCGold met Musical Fidelity XLPS met Pioneer amplifier en AKG hoofdtelefoon. Hobbykamer: Audiolab 8000C, Densen DM30,Musical Fidelity E624, Linn Tukan, Sony 59ES DAT en Nakamichi ZX7. PC-clones met Intel en AMD processors, software Cool Edit 2000 met plug-ins, Sound Forge 4.5 en 5.0. Cdrw-writers, IDE, Sony en Acer 8x4x32. Ik ben meer dan 25 jaar uit de hifi-scene geweest en ben me sedert twee jaar weer aan het orienteren (Internet is daarvoor ook een uitstekend medium). Na het bezoeken van tentoonstellingen (Veldhoven 1999 en 2000 en De Doelen 2001) kom ik tot de conclusie dat er veel moois te beluisteren valt en dat het zeer moeilijk is om de bestaande configuratie te verbeteren ! Er wordt gesteld dat LP's beter klinken dan cd's, en ik heb geen reden daar aan te twijfelen te meer omdat ik in Veldhoven luistersessies heb bijgewoond die duidelijk beter klinken dan ik thuis voor elkaar krijg ! Ook heb ik de ervaring dat cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
berry Posted 17 april 2001 Report Share Posted 17 april 2001 de twee door mij eerder genoemde apparaten zijn professionele marantz-branders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dick Schuurman Posted 17 april 2001 Report Share Posted 17 april 2001 Aan allen die hun LP's (hoofdletters) omzetten op cd-r (kleine letters . Mochten jullie toevallig blijven zitten met een berg LP's, klassiek en/of jazz die je nodig kwijt moet: even een e-mailtje naar schuu124@wxs.nl....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts