adriaan Posted 7 mei 2002 Report Share Posted 7 mei 2002 ik heb net een onkyo tx-ds 797 gekocht met thx surround ex nou wil ik graag weten heb je voor thx ook een dvd speler nodig die thx gecertificeerd is en hoe zit dat met de speakers moeten die ook thx gecertificeerd zijn en moet je dan ook alle 6 kanalen gebruiken moet je dus een center achter hebben wat op deze onkyo ook kan wie kan mij hiemee veder helpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Posted 7 mei 2002 Report Share Posted 7 mei 2002 De producten die gelicenseerd zijn voldoen aan de normen die de ontwikkelaars van THX stellen. Om een THX gelicenseerde thuisbios te verkrijgen kan je dus alle componenten gebruiken die het THX logo bezitten. MAAR, dat wil niet zeggen dat je de THX producten zal moeten gebruiken. Er zijn voldoende producten die gelijke of zelfs hogere prestaties leveren. De producten die het keurmerk dragen voldoen dus aan de eisen van de ontwikkelaars, dit is bedoeld om het kaf van het koren te scheiden. Een center-back speaker is WEL noodzakelijk om aan de THX-EX norm te voldoen, maar zonder kan het systeem nog steeds aan de normale THX-norm (5.1) voldoen. Kijk eerst eens of je in je huidige opstelling een THX surround systeem kan plaatsen, mede doordat de surroundspeakers zgn. dipolen zijn (stralen het geluid naar voor en naar achter en dienen op een bep. manier geplaatst te worden, meestal aan de wand naast de zitplaats) kan het zijn dat een opstelling als deze niet haalbaar is. Kijk ook eens op web page Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts