Hans Gaulhofer Posted 24 juni 2003 Report Share Posted 24 juni 2003 Heeft er iemand ervaring met het biampen met een surround versterker. Ik heb er zelf geen. Toch vraag ik mij af of dit een goedkope manier is om te biampen. Bovendien kan gemakkelijk een subwoofer op een apart subwooferkanaal worden aangesloten. Groeten, Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 juni 2003 Report Share Posted 24 juni 2003 Geplaatst door Hans Gaulhofer:Heeft er iemand ervaring met het biampen met een surround versterker. Ik heb er zelf geen. Toch vraag ik mij af of dit een goedkope manier is om te biampen. Bovendien kan gemakkelijk een subwoofer op een apart subwooferkanaal worden aangesloten. Groeten, Hans Het versterker gedeelte van een surroundversterker is meestal wat minder dan een stereo versterker. Dat komt doordat er ook nog een processor gedeelte in de versterker moet zitten + een voorversterker voor alle kanalen (terwijl je maar 2 kanalen nodig hebt in jouw geval). Tenzij je een dure surroundversterker koopt, maar ja, dan is het weer geen goedkope oplossing... Wat je misschien wel zou kunnen doen, is een meerkanaals (4-kanaals?) eindversterker kunnen kopen en dan daar je (2-kanaals)voorversterker op aansluiten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts