Guest gerson Posted 12 april 2001 Report Share Posted 12 april 2001 Hoi hoi, na veel lezen en internetresearchen ben ik tot de volgende 2 ultieme combinaties gekomen: SET 1: receiver/ NAD c740 / 1099 (VanLeest) cdspeler/ NAD c520 / 499 (VanLeest) speakers/ KEF Q35.2 / 1138 (Stassen) Totaal fl. 2736,- SET 2: receiver/ Onkyo TX-8211 / 599 (Stassen) cdspeler/ Okyo DX-7222 / 299 (Stassen) speakers/ KEF Q35.2 / 1138 (Stassen) Totaal fl. 2036,- Ik denk er sterk aan om set 2 te kopen, en hou set 1 in gedachte.... Set 2 is namelijk veel goedkoper, en hij is in zilver ook iets mooier. Ik weet wel dat set 1 beter is. Heb ik gelijk dat set 2 ongeveer het beste is wat je kunt krijgen voor 2 mille? Wat vindt men van set 1? En de speakerkeuze? Heeft iemand ervaringen met Stassen? Ik wat andere hifizaken gemaild en niemand gaat mee met hun (lage) prijzen en ze hebben ook allemaal erg negatief commentaar over Stassen. Is dat terecht of houden ze niet van concurentie? bedankt! gerson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Evert Posted 13 april 2001 Report Share Posted 13 april 2001 Heb veel ervaring met Stassen. Volgens mij een van de weinige zaken waar ze het begrip "service" kennen. Altijd goed geholpen, heb altijd uitgebreid kunnen luisteren (boxen, versterkers, cassettedecks, koptelefoons.)Hebben fantastisch luisterkasteel. Volgens mij is de tweede set, de Onkyo, niet alleen goedkoper, maar ook beter. Het NAD-geluid kan mij absoluut niet boeien, droog en slap, terwijl Onkyo veel levendiger en ook wat ronder klinkt (klonk, ik weet niet hoe het met de recente modellen is). Groet van Evert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joost Posted 13 april 2001 Report Share Posted 13 april 2001 ik ben het met mijn voorganger eens qua geluid ik zou ook voor de onkyo gaan ik vind persoonlijk alleen quadral speakers beter bij onkyo passen zo niet perfect deze combinatie is zeker het luisteren waard je hebt al bv. een odin voor +-500, maar ook betere en duurdere zoals de aurum serie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hr Posted 13 april 2001 Report Share Posted 13 april 2001 kijk ook eens naar marantz die hebben ook niet zo'n dure versterker en cd speler maar is volgens mij toch weer beter dan set 2 trouwens luister bij marantz naar dynaudio luidsprekers dat combineerd heel goed veel succes trouwens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gerson Posted 13 april 2001 Report Share Posted 13 april 2001 Bedankt voor de commentaren. Voor Marantz ga ik niet want hun instapmodelletjes zijn volgens mij alleen in zwart leverbaar. Ik wil per se grijs/zilver of champagne. Zijn de JBL Ti 600 wat met die Onkyo? (500 piek per stuk) Zijn de Magnat Vector 55 wat met die Onkyo?(400 piek per stuk) bedankt! gerson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 13 april 2001 Report Share Posted 13 april 2001 hoi Gerson, de eerste set die je aangaf zal inderdaad beter klinken, al zal ik niet zo snel Kef kopen, maar denk eens aan Dynaudio?! Verder, Stassen maakt gebruik van grijze import voor zover ik weet, dit betekend dat ze inderdaad lage prijzen hebben, maar dat je geen ondersteuning hebt van de importeur, de importeur in Nederland zegt dan terecht dat je het apparaat niet via hun hebt gekocht, en daarmee vervallen je rechten. Als je dus puur voor lage prijzen gaat, en daarmee een stuk minder zekerheid hebt, dan moet je er maar kopen. Verder wil ik nog mede delen dat er genoeg andere zaken zijn waar de service wellicht nog beter is. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geert Posted 15 april 2001 Report Share Posted 15 april 2001 In de goedkopere prijsklasse vond ik NAD altijd een buitenbeentje (in positieve zin - Engelse ontwerpers). Ik zie voorlopig af van alle Japanse merken. Echter - laat je leiden door een goed bedrijf met een goed advies. DIt betekent voor jou: Wijnbergen Audio in Heerlen. De beste - echt waar!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jay Posted 18 april 2001 Report Share Posted 18 april 2001 Beste gerson, ik weet niet of je ooit apparatuur van onkyo hebt beluisterd maar naar mijn mening een lusteloos geluid. Zoals vele japanners. kun je beter voor set 1 kiezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gerson Posted 19 april 2001 Report Share Posted 19 april 2001 Zo! Ik heb het gekocht! En wel het volgende: Onkyo receiver TX-8211 (500 piek!) JBL 600 Ti speakers (998 voor 2!) Ik moet alleen nog de bijpassende Onkyo cd speler DX-7222 ergens betaalbaar zien te krijgen. Iemand? Ik heb de speakers gebiwired. Ik ben zeeeeer tevreden over het geluid. Gewoon fantastisch! groeten gerson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts