T1nn Posted 9 mei 2002 Report Share Posted 9 mei 2002 Ik heb echt erg weinig kenis van audio dus alles is nieuw voor my! Ik zoek paar luidsprekers(boxen) die niet echt duur zijn maar toch wel hard kunnen. Het zal vooral voor trance/techno muziek zijn. Ze zullen meestal binnenstaan (en dan wil ik die muren laten trillen ) en soms ('s zomers) buiten. My werden Jamo en/of JBL boxen aangeraden. Maar welke type en hoe duur zijn ze? Daarnaast heb ik een versterker nodig. Wat doet een versterker eigenlijk ( Ja i know..)? En wat is een goeie / redelijk geprijsde versterker? En is dit alles wat ik nodig heb? Hopelijk kunnen jullie me helpen want ik snap er weinig van Groetjes Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 9 mei 2002 Report Share Posted 9 mei 2002 BESTE , Cerwin Vega kan hard en blijft lang heel het rendement is hoog. Dus ..er komt veel uit ook met een kleine versterker... MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
T1nn Posted 10 mei 2002 Author Report Share Posted 10 mei 2002 K ik heb even gekeken en ze zijn niet echt duur (hoewel..). Nou vraag ik me af wat een versterker doet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tillie Posted 10 mei 2002 Report Share Posted 10 mei 2002 Een versterker ontvangt en versterkt het binnengekomen signaal en stuurt dit naar de speakers... met andere woorden wat bedoel je met: "wat doet een versterker". Wil je het technische verhaal horen of welke versterker je in welke setup moet gebruiker of wat een bepaalde versterker kost... kun je jezelf iets beter uitdrukken? Dan krijg je ook betere antwoorden terug... (hoop ik)... En wat je speakers betreft, een merk als JBL wordt vaak in disco's en kroegen gebruikt... dus die gaan wel 'hard' mits ze ook voldoende versterkt worden... maar over de kwaliteit van het geluid bestaan verschillende meningen... Groet, Tillie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 10 mei 2002 Report Share Posted 10 mei 2002 Even op een rijtje: 1. Wil je hard? 2. Wil je mooi? 3. Wil je hard en mooi? Van boven naar beneden wordt het duurder. Bron (cd-speler), versterking en luidsprekers (en voor de volledigheid; bekabeling) zijn allemaal even bepalend voor het geluid dat uiteindelijk je oren bereikt. Dure boxen met een extra-low-budget versterkertje zal dus niet byzonder mooi klinken. Mijn tip: Bepaal wat je in totaal uit wil geven, en verdeel dit heel globaal in 4 delen: 3 x 30% voor boxen, versterker en cd-speler, en 10 % voor kabels. Let wel, dit is een vuistregeltje, neem het niet te letterlijk. Het is heel goed mogelijk met andere verhoudingen een mooi resultaat te behalen. Wil je alleen heel hard met veel bas, dan is JBL een prima keuze, of Cerwin-Vega (kwalitatief beter dan JBL) zoals Haudio al suggereerde. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
T1nn Posted 10 mei 2002 Author Report Share Posted 10 mei 2002 Bedankt, ik ben een stuk wijzer geworden! Ik was eigenlijk van plan om rond de 500 Euro uit te geven maar dat zal niet voldoende zijn denk ik. Michel, ik wil vooral Hard aangezien ik vooral techno erop wil draaien. Ik was van plan om 2 (JBL) boxen te kopen (welke zou ik kiezen? http://www.jbl.nl/index.php die daar staan) Een versterker (redelijk kwaliteit maar toch weer niet te duur hier ook weer een tip als het kan) en een cd speler. Nogmaals bedankt, ik ben een stukkie wijzer geworden Link to comment Share on other sites More sharing options...
T1nn Posted 10 mei 2002 Author Report Share Posted 10 mei 2002 Ps..zou ik aan 800 E genoeg hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
T1nn Posted 10 mei 2002 Author Report Share Posted 10 mei 2002 Dat is eigenlijk wat ik ongeveer wil, prijs is (voor my dan) nogal aan de hoge kant. Waarop zou ik kunnen besparen? Of is dit eigenlijk goed zo? http://dx.digitalrice.com/gl.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jumping John Posted 10 mei 2002 Report Share Posted 10 mei 2002 Hmm, je zou eventueel ook 2e hands kunnen kijken is minder duur. Groet, John Link to comment Share on other sites More sharing options...
T1nn Posted 10 mei 2002 Author Report Share Posted 10 mei 2002 Heb liever nieuw... Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 10 mei 2002 Report Share Posted 10 mei 2002 Kijk eens naar de door Haudio genoemde Cerwin Vega speakers. De speaker keuze voor techno en aanverwante muziek soorten. Forget de JBL's Link to comment Share on other sites More sharing options...
T1nn Posted 10 mei 2002 Author Report Share Posted 10 mei 2002 Hmm..maar die heb ook weer tig verschillende versies Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 10 mei 2002 Report Share Posted 10 mei 2002 En er is er meestal maar 1 die bij je budget past. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 20 mei 2002 Report Share Posted 20 mei 2002 Als je niet te veel eisen stelt aan je set behalve dat het hard kan ga dan Radio Correct in Rotterdam daar hebben ze grote partijen Infinity's staan vanaf 50 euro per stuk tot zo/n 250 euro per stuk. Wil je toch wat meer kwalitiet binnen je budget moet je toch 2e hands gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 20 mei 2002 Report Share Posted 20 mei 2002 even terug te komen op JBL ik heb zelf de JBL TI 5000 en ik ben er zeer tevreden over oke ze gaan hard maar bij lage volumes klinken ze ook heel mooi een zeer diep en strakke laag en het hoog is ook heel en dat blijven ze ook als de volume hoger gaat. het is bij deze JBL belangrijk wat je er achter zet . mvg BAS Link to comment Share on other sites More sharing options...
smart Posted 26 mei 2002 Report Share Posted 26 mei 2002 ik las jullie reacties en dacht doe ook maar een duit in het zakje. cerwin vega heeft een paar modellen maar ikzelf ben er nier kapot van (gaat wel hard) maar alleen rendement heb je niet genoeg aan een versterker met een hoog vermogen komt het laag ten goede!!.ik zelf zou eerder naar een jbl's gaan kijken want dat speelt ook op een normale geluidsterkte goed en cerwin vega niet echt. ik las ook de ti 5000 maar dat zit toch echt in een ander segment! ik zelf heb 250ti van jbl en dat is ook geen disco speaker maar bv de s310 of als het kleiner moet de s38 (zijn in de aanbieding!) zouden uitstekend voldoen en kunnen ook hard! en het idee van infinity is ook een goeie er zijn namelijk wat oude modellen gedumpt en daar kun je ook goedkoop wel aankomen! de s310 zal op ong.375 p/st zitten en de s38 op een 250 p/st. veel succes met het vinden van een mooie set! greetz Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 26 mei 2002 Report Share Posted 26 mei 2002 GELLUKIG IS ER NOG IEMAND DIE NIET GELIJK DE JBL DE GROND INTRAPT GROETEN BAS Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 27 mei 2002 Report Share Posted 27 mei 2002 Je hoeft niet te schreeuwen hoor Bas... Groetnis, Henk ;D je hoeft niet schelden henk groeten BAS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 27 mei 2002 Report Share Posted 27 mei 2002 Geplaatst door bas:Je hoeft niet te schreeuwen hoor Bas... Groetnis, Henk ;D je hoeft niet schelden henk groeten BAS Ehhh, Schelden ?? Ik kan geen regel lezen waarin Ome Henk aan het schelden is. Ter Info, Voor het geval je het nog niet weet. Als je een zin schrijft in hoofdletters wordt dat als schreeuwen ervaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 27 mei 2002 Report Share Posted 27 mei 2002 Geplaatst door Ruud_F: Ehhh, Schelden ?? Ik kan geen regel lezen waarin Ome Henk aan het schelden is. Ter Info, Voor het geval je het nog niet weet. Als je een zin schrijft in hoofdletters wordt dat als schreeuwen ervaren. dat wist ik niet gr bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts