Jump to content

DE MAT VAN ART SPEAK

depeter
 Share

Recommended Posts

Ik kan 'm niet gebruiken. Mijn AVM heeft een pioneer stable platter loopwerk. Dan moet de cd er omgekeerd in en dan moet de mat erop? Dat werkt natuurlijk niet.

Ik heb het "effect" wel eens beluistert op een andere cd-speler. Je merkt wel wat meer rust in de weergave, maar echt kapot was ik er niet van. Er zijn betere tweaks voor cdspelers. De randen groen kleuren met een Staedtler Lumocolor marker geeft een beter resultaat. De Statmat (cd-versie van de ringmat) doet ook meer maar is wel erg duur en zeer kwetsbaar (helaas kan ik deze om dezelfde reden niet gebruiken)

Hallo Peter

Wel eens twee cd plaatjes op elkaar gelegd.

En dan afspelen daarmee bereik je ook wat meer rust mee in het totaalbeeld.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Geplaatst door Haudio:

Hallo Peter

Wel eens twee cd plaatjes op elkaar gelegd.

En dan afspelen daarmee bereik je ook wat meer rust mee in het totaalbeeld.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Let wel op. Ook dit kan wel eens fout gaan. In het beste geval accepteerd de speler de cd's niet. In het slechtste geval vliegen de cd's door het loopwerk.

Eenvoudiger gaat het met een stukje karton van een dunne schoenendoos of nog idealer een vlaaiendoos. Nou liggen die in Sneek niet echt voor het oprapen. Ik weet niet of jullie Multivlaai wel de originele vlaaiendozen hebben, de vlaai in ieder geval niet. Met wat geluk heeft Haudio nog een paar authentieke limburgse vlaaiendozen liggen, mits hij ze niet heeft weggegooid (Ik heb er ooit een stel meegebracht).

De procedure is gewoon een stuk karton ter grootte van de cd uitknippen en die erop leggen. Dit is dunner dan een cd en goedkoper. Het resultaat is hetzelfde (ook de gevaren).

In Sneek wordt het dan zaak uit te kijken naar een oranjekoekdoos voldoet zeker zo goed als een limburgse vlaaiendoos.

Overigens heeft Ringmat een CD schijfje hetwelk wel enige verbetering brengt.

Groet Jitze :D:D:D

Zo'n uitgeknipt stuk karton is toch nooit uitgebalanceerd? Het lager van het motortje heeft dan extra te lijden, bovendien veroorzaakt de onbalans extra trillingen.

Met cd-rom gaat het nog gekker, mijn zwager heeft het al twee keer gehad dat een cd-rom is geknapt in duizenden splinters. Dit kwam hoogstwaarschijnlijk door onbalans in een cd-romspeler van 50X.

Mijn ervaring met 'De Mat' is dat ik het geluidsbeeld inderdaad rustig vondt worden, zo rustig zelfs dat alle leven uit de muziek verdween.

Richard

Geplaatst door Jitze:

In Sneek wordt het dan zaak uit te kijken naar een oranjekoekdoos voldoet zeker zo goed als een limburgse vlaaiendoos.

Heel misschien heeft Haudio toch nog een paar dozen achterover gedrukt, je weet maar nooit. Ik weeut wel dat ik er in totaal 8 daar heb gelaten

Geplaatst door Jitze:

Overigens heeft Ringmat een CD schijfje hetwelk wel enige verbetering brengt.

Groet Jitze   :D    :D    :D

Volgens mij had ik dat al aangehaald. Dat kreng heet de STATMAT (zie link vorige posting) en geeft wel een verbetering.

Geplaatst door richard:

Zo'n uitgeknipt stuk karton is toch nooit uitgebalanceerd? Het lager van het motortje heeft dan extra te lijden, bovendien veroorzaakt de onbalans extra trillingen.

Met cd-rom gaat het nog gekker, mijn zwager heeft het al twee keer gehad dat een cd-rom is geknapt in duizenden splinters. Dit kwam hoogstwaarschijnlijk door onbalans in een cd-romspeler van 50X.

Richard

Ik heb ook gezegd dat het gebruik voor eigen risiko is. In het beste geval pakt de cdspeler de "stapel" niet in het ergste gaat je cdspeler eraan. Dit kan trouwens met De Mat ook gebeuren.

Geplaatst door sodejuu:

Volgens mij had ik dat al aangehaald. Dat kreng heet de STATMAT (zie link vorige posting) en geeft wel een verbetering.

Dankjewel, Sodejuu, was 't spoor even bijster.........

Groet Jitze :D

Misschien toch maar even naar haudio zijn zaak en vragen of hij die vlaaien dozen nog heeft staan.

Kan ik ze daar uit knippen en op de ceedee,s plaken scheeld mooi in de beurs .

Des te eerder heb ik mij leonardo!!!!!!!!!

:D:D;)

Geplaatst door depeter:

Misschien toch maar even naar haudio zijn zaak en vragen of hij die vlaaien dozen nog heeft staan.

Kan ik ze daar uit knippen en op de ceedee,s plaken scheeld mooi in de beurs .

Des te eerder heb ik mij leonardo!!!!!!!!!

:D    :D    ;)

Jammer dat de inhoud reeds verorbert is :D;)