Ruud Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 augustus 2003 Author Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door Ruud: Denk je echt dat hij niet genoeg "sap" kan leveren voor een goede aansturing van de Aragon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Het gaat niet om de sap ruud, maar de andere voordelen van gebalanceerd draaien. Je common noise mode rejection. Komt bij dat de Aragon's een echte differentiele opbouw hebben. De speaker hangt tussen tussen twee eindtrap helften i.p.v. eindtrap en massa. Elke eindtrap helft moet daarom een inverted en non inverted signaal krijgen. Dat kan alleen met gebalanceerde aansturing. Anders (ongebalanceerd) leg je een eindtrap aan massa en werkt de aragon niet zoals bedoeld. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Ja, en gelijk een cdspeler met gebalanceerde uitgangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk:Koop toch een Sphinx Project 18 Je bedoelt toch een Project 8, Henk? Mooi en volledig gebalanceerd ontwerp, precies wat Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ach ja, 't is ook zo Haal ik weer eens de cijfertjes door elkaar Dat heb je als je te lang creatief met cijfers geweest bent Of beginnen de jaren te tellen, Henk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 augustus 2003 Author Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ach ja, 't is ook zo Haal ik weer eens de cijfertjes door elkaar Dat heb je als je te lang creatief met cijfers geweest bent En je hebt ze nog wel beide thuis staan Maar schroom niet om zo'n Project 8 eens bij mij neer te zetten, Paul mag het ook doen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Mooi plaatje van de binnenkant van het regelgedeelte, de voeding zit in een aparte kast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Tja, 't is dat ik niet welkom ben bij Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Heb je zoveel electronica nodig om en signaal te verzwakken...?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Heb je zoveel electronica nodig om en signaal te verzwakken...?????? Dat wat je ziet is alleen de displaysturing Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Wauw h Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 augustus 2003 Author Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door Sodejuu:Tja, 't is dat ik niet welkom ben bij Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Ontroerend..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 augustus 2003 Author Report Share Posted 21 augustus 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Ontroerend..... Ik heb hier inmiddels wat ervaring mee Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 augustus 2003 Report Share Posted 21 augustus 2003 waar ging het ook al weer over ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 augustus 2003 Author Report Share Posted 21 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:waar ging het ook al weer over ?? Voorversterkers voor op een gebalanceerde versterker dacht ik En een meeting met de voorversterker als thema, heel leuk en leerzaam Ik zit nog met Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 augustus 2003 Report Share Posted 21 augustus 2003 wie legt mij in het kort uit ,hoe veel volt de signalen zijn ? ik lees 250v rms ?? en ergens anders weer 2v ?? ik snap er niks van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 augustus 2003 Report Share Posted 21 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 21 augustus 2003 Report Share Posted 21 augustus 2003 Beste, Lovenswaardig dat de Aitos 250 volt RMS kan leveren, maar die spanning zal er praktisch nooit zijn. Tussen de 2 en 8 Volt is al meer dan genoeg om zogoed als alle amps tot volledige gain uit te sturen. De stroom die er gaat lopen is helemaal afhankelijk van de ingansimpedantie van de amp. Waneer er daadwerkelijk een spanning van 250 volt RMS uitgestuud zou worden, brand elke ingansstage in rook op. Komt nogeens bij dat veel inganstagen uit opamps bestaan (ook die van andre's aragon's) En die kunnen echt niet meer hebben dan maximaal 10 volt. En waarschijnlijk al veel minder. Stel Andre's amp heeft een ingangsimpedantie van 600 Ohm. en de Aitos stuurt 250 volt RMS uit. dan loopt er een stroom van 0,42 ampere. Dan hebben we het al over een vermogen van 105 watt!. Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 augustus 2003 Author Report Share Posted 21 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:wie legt mij in het kort uit ,hoe veel volt de signalen zijn ? ik lees 250v rms ?? en ergens anders weer 2v ?? ik snap er niks van Ik zal het proberen ...... Je cdspeler geeft bijv. max 2V rms (gemiddeld) aan de uitgang. Een voorversterker kan hier nog iets bovenop doen, dit druk je uit in dB's. 8 tot 10 dB versterking is gangbaar. Nu specificeert Aitos de max UITGANGSspanning op 250V rms, een bizar getal dat alleen pieksgewijs zal voorkomen. Aitos wil op die manier maximale dynamiek kunnen geven (verschil tussen sterkste en zwakste signaal in de muziek). Je eindversterker krijgt deze spanning voor zijn kiezen en moet er mee over weg kunnen. Zo'n arm klein trafo'tje kent ook z'n grenzen, bij Amplimo mag je er 2V rms in stoppen en er komt dan een wat hogere spanning uit, als het goed is genoeg voor een versterker met xlr (gebalanceerde) ingang. Bij mij geeft de voorversterkers (AR ls2b en Array A-1) te weinig spanning (en stroom) af om via zo'n trafo de eindversterker de juiste spanning te leveren. Ik zou een ander trafo'tje kunnen proberen die 1:2 is, dus 2V erin en meer dan 4V eruit. Mits de stroom die de voorversterker moet leveren niet te hoog wordt, want dan zakt het signaal alsnog in zoals nu bij mij. Om het uit te beelden kun je elke spanning zien als een sinusgolf, de hoogte van de sinus is de spanning. Muziek is hoop verschillende sinusjes tegelijkertijd door elkaar heen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laurens Posted 24 augustus 2003 Report Share Posted 24 augustus 2003 250V is iets dat echt nooit voor zal komen. De Aitos is typisch een buizenvoortrap, dwz in staat om hoge spanningen te leveren, maar (relatief) weinig stroom. Meestal hebben buizen-voortrappen ook een hoge uitgangsimpedantie (mijn huidige Jadis heeft ongeveer 1 kohm). De Aitos zal die hoge spanningen dus eigenlijk alleen in hele hoge impedanties (1Mohm ofzo) kunnen leveren (anders treedt vervorming op). Als de Aragons inderdaad een ingangsimpedantie van 600 ohm hebben, moet je gaan denken aan een nul-ohm voortrap.. ik denk dan aan Spectral of Krell of Gryphon ofzo. In ieder geval solid-state. De Vandenhul heeft een uitgangsimpedantie van 50 ohm en lijkt mij daarmee tamelijk ongeschikt om de Aragons aan te sturen, het zou echter wel beter kunnen zijn dan een LS2B. Succes met de experimenten iig, ik heb eigenlijk alle bovengenoemde voortrappen gehad (Spectral, Krell KRC, Gryphon XT, ARC LS2B), behalve de VandenHul A-1 (ik heb wel de P-1 gehad maar da's wat anders). Spectral zal volgens mij het beste gaan werken, maar is in gebalanceerde uitvoering niet te betalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 augustus 2003 Report Share Posted 24 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ik ook niet en dat hou ik mooi zo ik wil alles weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 augustus 2003 Report Share Posted 28 augustus 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Ik had het hier met Chris over. Hijdenkt dat je met twee Array A1 pre's een prefecte gebalanceerde set kunt maken. Het enige probleem is dan al die speciale kabels. Elke ingang en uitgang moet dan n.l. worden voorzien van een kabeltje met twee cinch en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts