Jump to content

(quido tent) clock modificatie

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

Kan ik deze procedure aanhouden? (gevonden bij de clock van audiocom)?

1. Remove 6 pcs screws from the CD player lid & 9 pcs screws from the rear panel of the CD player.

2. Remove 7 pcs screws from the main Marantz PCB. Disconnect connectors 1400, 1402, 1401, 1600, & 1214. Disconnect the plastic arm which fixes to the mains on/off switch.

3. De-solder the 16.9344MHz crystal (part no. 5310), 2x capacitors (part nos. 2329 & 2330) and SMD resistors marked 105 & 221. De-solder the 16.9344MHz crystal (part no. 5310), 2x capacitors (part nos. 2329 & 2330) and SMD resistors marked 105 & 221.

4. Connect the clock output (CLK) to the PCB hole of the crystal pad (now removed) furthest away from the corner of the PCB.

5. Connect the clock ground (GND next to CLK) to the ground of capacitor 2329 (now removed).

6. Connect the clock +V input to wire link 9144 for a positive supply connection.

Vevolgens heb ik ook nog een schema (al mist er aan de linker kant een stukje (waar de klok op staat mad.gif ).

Waar moet ik de SPDIF aansluiten?

Iemand een idee?

• 2 weeks later...

Van het weekend heb ik samen met mijn pa de clock erin gezet. De aansluitingen voor de digitale uitgang kon ik zo niet vinden, dus hebben we allen de clock zelf aangesloten.

Het karweitje zelf viel enorm mee. Het enige werk zat in alles loshalen.

Tegelijk heb ik ook de Dremel in de achterkant gezet en een IEC-connecter met ingebouwde filter geplaatst. Ook heb ik Maarten's Quadraad gevlochten.

Het geheel staat nu voor de tweede dag te spelen en nu mijn eerste indrukken:

1. Heeel dynamisch, misschien te.

2. Lijkt meer lucht aanwezig te zijn, meer zwart.

3. Meer pinpointing van instrumenten.

4. Geheel lijkt tonaal ietwat aan de heldere kant, hoop dat dit nog wat bijtrekt.

5. Laag is steviger, kan nu nog niet beoordelen of het ook dieper gaat.

6. Ademen van stemmen is duidelijker

Het geheel staat nu eigenlijk nog in te spelen, dus misschien dat er nog wat veranderingen optreden. Ook zal ik de plaatsing van de speakers nog moeten herzien. Draaien van de Densen Demagnitizer scheelde al wel wat.

Binnenkort gaan ook de mutingtorren er uit. Die hoeven er alleen maar uitgehaald te worden?

Nu kan natuurlijk ook het grote netsnoeren wisseltruk beginnen, maar dat gaat pas beginnen als ik klaar ben met mijn studie en ik weer geld verdien....

Ook in mijn versterker wil ik nog zo'n connector gaan plaatsen.

hallo maurice. cool cool.gif dat je even je bevindingen kon delen, :) .

Wat ik nog wil weten is:

waren dit veranderingen die je kon horen met een beetje wil en door het feit dat je wist dat er iets binnenin was verandert, of is het iets dat direct opvalt en enorme veranderingen meebracht??

en vondt je het geld waard? wat heeft het je eigenlijk gekost? en welke opgrade van quido tent heb je gedaan?? tenminste, ... hij heeft toch diverse clock modificatioes die je kan kiezen??

ik hoor het graag...!

groeten game ;):)

Geplaatst door [[Game]]:

hallo maurice. cool   cool.gif dat je even je bevindingen kon delen,   :) .

Wat ik nog wil weten is:

waren dit veranderingen die je kon horen met een beetje wil en door het feit dat je wist dat er iets binnenin was verandert, of is het iets dat direct opvalt en enorme veranderingen meebracht??

en vondt je het geld waard? wat heeft het je eigenlijk gekost? en welke opgrade van quido tent heb je gedaan?? tenminste, ... hij heeft toch diverse clock modificatioes die je kan kiezen??

ik hoor het graag...!

groeten game   ;)    :)

De veranderingen zijn groot! Het valt direct al op.

Of ik het het geld waard vind moet ik nog nader bepalen en daar zal nog wel enkele speeluren voor nodig zijn. Na de modificatie heeft de speler nog maar enkele uren gespeeld.

Ik heb natuurlijk ook nog het netsnoer en filteringang aangebracht, dus dat telt ook nog mee.

Trouwens, ook de detailering is toegenomen, want ik zat net ff een spelletje te spelen en hoorde toch nieuwe dingen op de cd.

Ik heb trouwens de XO3, maar heb de digitale uitgang nog niet aangesloten (wat vande 2 de 3 maakt).

Geplaatst door Kermit:

Maurice

Ik denk dat de verbeteringen 1,2,3 en 6 rechtstreeks het gevolg zijn van verbetering nr 4. Blijf er zo eens eenpaar weekjes gewoon mee spelen en laat dan nog eens weten hoe je de veranderingen beoordeelt.

Zou kunnen, hangt meestal nauw samen. Natuurlijk blijf ik er gewoon mee spelen en ben beniewd of er nog wat veranderd. Van het weekend ga ik ook ff met de plaatsing van de speakers aan de gang.

Een deel van het fellere hoog heb ik nu al weggewerkt. IK was vanmiddag weer aan het luisteren en vond nog steeds het hoog te fel. TOen ik aan de achterkant van het rek keek, bleek mijn quadraad op mijn interlinks te liggen. Na dit anders te hebbebn gelegd was gelijk een stukje fel hoog verdwenen.

MOmenteel draai ik in klasse a/b (met a is het momenteel niet uit te houden op mijn kamer), dus een stikje warmte en ruimtelijkheid in het geluid mis ik wel. Zodra het weer wat minder is schakel ik weer om naar klasse a en zal ik serieus opnieuw beoordelen.

Geplaatst door [[Game]]:

en dan? als ie leeg is, moet je weer gaan opladen?

Is het misschien een idee om een dynamo op de cd te zetten?   :D

game

Geplaatst door Sander:

Met de accu kun je vervolgens een paar dagen draaien voordat ie weer opgeladen moet worden.

Groet,

Sander

:rolleyes:

Geplaatst door Sander:

Het voordeel van een accu is....zeeeer schone

stroom heren! Valt me tegen dat jullie daar niet opgekomen zijn...

Groet,

Sander   ;)

Daar hebben we jou toch voor :D:D;)

Geplaatst door Maurice:

Is het geen idee om hier een 12v adapter op aan te sluiten? Dan laadt ie ook weer op.

En werkt dit? Dan wordt het de moeite waard om dit uit te voeren. Dan kan ik gewoon zo'n 12V accu kopen (eventueel twee) en deze aansluiten op zo'n adapter. Regelmatig de accu apart opladen vind ik niks. Zul je zien dat als je wilt luisteren de accu leeg is en dus niet kan luisteren.

Zijn dan twee van deze voldoende?

Kom op nou, dit is een hardstikke goed idee!

Dat ga je toch niet verknoeien met zulke flauwe uitspraken!!

en dan? als ie leeg is, moet je weer gaan opladen?
Is het misschien een idee om een dynamo op de cd te zetten? 
game

:D :D

en serieus (deskundigen?), is dit plan wat?

Een fietsdynamo geeft 6V wisselspanning. Je zou 2 dynamo's moeten gebruiken om 1 accu te vullen en die spanning moet je ook nog eens eerst gelijkrichten. En gelijk vervalt je voordeel dat je met accu's bereikt, nl een echte gelijkspanning ZONDER rimpel (schone stroom).

Ik denk ook dat je spindlemotor van de cdspeler verreweg te zwak is om ook maar 1 dynamo aan te drijven. Wil je muziek luisteren, moet je zelf gaan fietsen :P.

De simpelste manier is idd luisteren met alleen de accu's en als je klaar bent, de lader erop.

Ik kan nu echt zeggen dat er overall een behoorlijke verbetering is opgetreden. Meer ruimtelijk, betere plaatsing en meer diepte. De klankkleur is niet veranderd, maar ook niet feller meer in het hoog (zal aan het netsnoer hebben gelegen?).

Het laag is strakker en gedetaileerder geworden.

Wel kan ik persoonlijk een minpuntje aangeven, wat voor een ander misschien een gewin is: het geluid is iets meer upfront geworden, niet veel, maar toch. Ik hou zelf van een meer laid-back geluid.

Toch kan ik zeggen dat het de investering zeker waard is geweest. Op naar de mute torren! :D