Jump to content

Speaker bij Wehkamp :)

Henrie
 Share

Recommended Posts

Ik keek laatst eens in de Wehkampkatalogus (van deze winter of zo) en ik zag dat ze daar ook speakers verkopen. Nou ga ik heus geen speakers bij Wehkamp kopen (al hebben ze best wel goede merken), maar ik vroeg me iets af. Ik zag er (van o.a. Magnat en JBL) een serie speakers in staan die ik niet kende (ik weet zo niet meer hoe de series heetten). Ze staan niet op de internetsites van beide merken. Ze waren echter wel erg goedkoop (tot ongeveer €250 per stuk voor een paar 3-weg zuiltjes). Ik vroeg mij af wat voor series dit zijn. Zijn het overjarige speakers? Of zijn het series die speciaal voor postorderbedrijven als Wehkamp worden gemaakt (kan ik me nauwelijks voorstellen)? Wie weet hier meer van?

he henry

voor een tijd terug werkte ik nog bij leo van Schaijik. Dat is een electronica warenhuis.

Ik stond daar op de a/v afdeling, wij verkochten oa het hele Gamma van Magnat.

De motion 88 is van de nieuwe lijn van magnat, de opvolger van de motion 80. Dit zijn heel gewone speakers, die best redelijk klinken, maar verwacht er i i g geen geweldig spectakel van. De motion 144 heeft meer diepgang maar een even lage dynamiek.

Bij Magmnat begint het pas leuk te worden bij de daar krijg je pas een beetje een dynamische en gebalanceerdere speaker vanaf de vintage serie.

Maar zelf luisteren werkt altijd het beste, ga gewoon ns naar een electronica boer zoals It's Megapool. Harense Smit Van schaijik. En luister zelf. Ik denk zelfs dat je ze nog wel goedkoper kunt vinden dan bij WEEEHKAMP

grz

Xenophon

Dat je zelf moet gaan luisteren snap ik. Maar het is niet dat ik opzoek ben naar nieuwe speakers (ik heb nog maar een paar maanden geleden nieuwe gekocht) alleen wilde ik wel eens weten wat dat voor speakers zijn, die Wehkamp verkoopt. Maar gewoon speakers uit het gewone gamma dus? Ik had ze nog niet eerder gezien.

En speakers (en audio-apparatuur) koop ik wel bij een hifi-zaak. Een tv zou ik nog wel bij de Harense Smid of zo kunnen kopen, maar audio niet. Daar hebben ze ook geen Marantz dacht ik (ik heb zelf, tegelijk met mijn speakers, een Marantz versterker gekocht).