Jeroen Posted 4 juli 2002 Report Share Posted 4 juli 2002 Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn DVD-speler (Denon DVD-2800 MKII) op mijn receiver (Denon AVR-2802). Ik wil de DVD-speler ook gebruiken om CD's op af te spelen. Ik heb begrepen dat ik dat het beste kan aansluiten via de analoge in- en uitgang. Is dat juist? Het audio-signaal van de DVD's dienen met de coaxial of de optical aangesloten te worden. Wat is hiervan de beste keuze? Het video signaal van de DVD's kan op drie onderstaande manieren aangesloten worden. Wat is hiervan de beste aansluiting wanneer ik mijn TV en Receiver doormiddel van Composite aansluit. 1. Composite 2. S-Video 3. Component Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 4 juli 2002 Report Share Posted 4 juli 2002 Wat het analoge gedeelte betreft : Het hangt van de kwaliteit van de DAC's van de DVD speler en versterker af. Als de DAC van de versterker beter is, kun je die waarschijnlijk het beste gebruiken. Anders gewoon een goede analoge interlink gebruiken. Coax of optisch : Geen idee - ik gebruik zelf optisch, maar een goede coax kabel moet ook goed werken. En wat de video betreft : Ik zelf heb de TV rechtstreeks aangesloten dmv component video, en de versterker dmv composiet. Ik heb zelf nooit gecontroleerd wat het beste resultaat opleverde (dwz, ik heb alleen maar de component video uitgeprobeerd), dus ik kan alleen maar aanraden e.e.a. uit te proberen en kijken wat het beste bevalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 4 juli 2002 Report Share Posted 4 juli 2002 Wat video betreft kun je het beste komponent gebruiken. Dan worden de kleuren afzonderlijk gestuurd. Hierdoor krijg je een grotere kleur definitie. svideo is tweede keus en composiet de slechtste optie. Men beweerd dat bij een optische verbinding veel informatie verloren gaat. Men pleit voor coax. Ik zelf heb met name optische in en uitgangen dus die keus is voor mij al gemaakt. groeten simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Gerbes Posted 4 juli 2002 Report Share Posted 4 juli 2002 je kunt het beste op je eigen ogen en oren afgaan gewoon alles proberen,ik zelf heb mijn dvd-speler op coax aangesloten,ik heb eens gehoord dat dit het beste is want bij optisch moet het infrarood licht eerst door de versterker in elektrisch omgezet worden en zou er inderdaad wat verloren kunnen gaan in opzicht van coax(elektrisch). Groeten Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Posted 8 juli 2002 Report Share Posted 8 juli 2002 Een component aansluiting is alleen te gebruiken met een plasma of een projector (en in een heel enkel geval een tv), dus deze optie valt in deze configuratie al af. Ik vraag me af hoe mensen het toch voor elkaar krijgen om deze verbinding te maken. Er zijn maar heel erg weinig tv's die deze optie ondersteunen. Laat het in ieder geval even horen, ben namelijk wel erg benieuwd. Laten we het dus toch maar houden op S-VHS. Component is wel beter, maar is zoals eerder vermeld zelden mogelijk op een tv. Een verbinding tussen de dvd en de receiver kan je inderdaad het beste maken met een coaxiale verbinding. Een kabel hiervoor moet wel geschikt zijn voor het digitale signaal, anders leidt dit ook weer tot verliezen en vervormingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 8 juli 2002 Report Share Posted 8 juli 2002 Wat nu precies 't verschil is tussen rgb en component is me nog niet duidelijk maar hier is een link over de diverse video verbindingen. http://electronics.cnet.com/electronics/0-...-7008129-1.html groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts