Jump to content

welke luidspreker voor rond 1000 euro stuk?

wibo
 Share

Recommended Posts

Wie kan mij adviseren. Mijn oude Philips 4-weg luidsprekers zijn aan het verpulveren. Nieuwe luidsprekers nodig dus. Gebruik een Marantz pm80 versterker. Wie kan mij advies geven over een goede luidspreker van rond de

Een mooie luidspreker ruim onder de 1000 euro, De JMlab Cobalt 816 ( 625 euro ).

Klinkt echt heel strak en gedetailleerd,

veel maar geen overdreven veel laag .

Hij heeft eventueel ook nog een grotere broer de 826 heb ik zelf nog niet gehoord.

Hallo Wibo,

Ik heb een hele tijd een Marantz pm80 in combinatie met de Tannoy P40's gehad. Echt een hele fijne combinatie die nu nog bij mijn broer fantastisch staan te spelen. En in de uitverkoop kosten ze slecht ongeveer 800 euro per paar. Echt een aanrader, zeker gezien het diep doorlopende laag (grote basspeaker aan de zijkant van de kast). Je zou de speakers kunnen combineren met een mooie subwoofer....

Mvrgr

John

Dag Wibo,

Heb je ook gedacht aan speakers van Dynaudio?

De Contour 1.3 MkII kost 920 euro (per stuk)en voldoet in ieder geval op papier volledig aan je eisen. Ik heb zelf ruim een half jaar de Contour 1.8 MkII staan (1.400 euro) en ik ben nog altijd zeer onder de indruk!

:D:D:D

BS cool.gif

Ik ben het eens met het bovenstaande, de contour komt zeker in aanmerking.

Alles is echter afhankelijk van de rest van je set,en dan vooral de versterker,daar de dynaudios best wat power en contole kunnen gebruiken.

Vooral deze contour zijn daar erg gevoelig voor.

Heb ze verschillende malen beluisterd met echt grote verschillen in prestatie!(met verschillende versterkers)

Als je de verkeerde versterker erachter hebt klinken ze absoluut voor geen meter,en word dan vaak verweten aan de speaker.

Groeten Leon

Geplaatst door wibo:

Hou van strak laag. (luidsprekers met ingebouwde sub? bestaat dat?) twee luidsprekers met aparte sub etc. Suggesties van harte welkom.

Wibo,

bedoel je niet : ik houd van een vet, overdreven laag ?

Groet Jitze :Dconfused.gif;)

Geplaatst door leon:

Alles is echter afhankelijk van de rest van je set,en dan vooral de versterker,daar de dynaudios best wat power en contole kunnen gebruiken.

Als je de verkeerde versterker erachter hebt klinken ze absoluut voor geen meter,en word dan vaak verweten aan de speaker.

Groeten Leon

Zou een Denon AVR 3802 goed genoeg zijn om dynaudio's aan te sturen of zit ik dan echt in de verkeerde prijsklasse te kijken ?

Beste Sjimmie,

Aangezien ik deze Denon totaal niet ken,kan ik er geen zinnig woord over zeggen,luisteren is dus(weer)het devies.

Meestal werken de Dynaudios het beste met echte audiofiele versterkers(dus zonder poespas)daar ze alles genadeloos laten horen.

Veel sucses.

groeten Leon