Jump to content

B&W prijzen

Tillie
 Share

Recommended Posts

Wat een geld zeg... die 805 vind ik echt een beetje overprijsd... maarja, als er Nautilus op staat geilt de halve wereld erop zo lijkt het, maar voor dat geld koop je toch wel wat beters als een 805 lijkt me.

Geplaatst door Arjen de Goeij:

Wat een geld zeg... die 805 vind ik echt een beetje overprijsd... maarja, als er Nautilus op staat geilt de halve wereld erop zo lijkt het, maar voor dat geld koop je toch wel wat beters als een 805 lijkt me.

Zoals?

Hallo Tillie (en Arjen),

De JM Lab heb ik nooit gehoord en ik weet ook niet zeker of ik het door Arjen genoemde type JBL heb gehoord. De JBL's die ik wel gehoord heb vielen mij tegen vergeleken bij prijsgenoten. Ik vond ze weinig verfijnd. De Nautilus 805 is echt wel een hele goeie speaker, al geldt weer het oude liedje dat je toch zelf (rustig) moet luisteren.

groet

;)

Ja, momenteel is die JBL TiK serie ook de enige acceptabele speaker van JBL. Bonus is ook nog dat ze er schitterend uitzien en de reviews zijn zonder uitzondering ook zeer lovend, maarja, ik heb al twee jaar geen enkele review met slechte beoordeling meer gezien. Als ik de bladen moet geloven is IEDER component wat betreft prijs/kwaliteit zeer goed tot uitmuntend.

Hallo Arjen,

Over de bladen zou inderdaad weleens een leuke discussie op dit forum gestart kunnen worden. Soms vraag je je af of het niet een grote schijnwereld is waar alleen maar belangen spelen. Aan de andere kant koop je ze toch weer, omdat je graag wat over audio wilt lezen.

En hoe deskundig zijn die schrijvers? Pas stond er een bespreking in HiFi+ (het Engelse blad dat ik eigenlijk nog het liefste lees), waarin de besprekert een mening over een versterker gaf vergeleken met die van hemzelf. maar daarna zei ie dat het er ook wel aan kon liggen dat de nieuweling beter klonk omdat zijn eigen misschien aan nieuwe buizen toe was. Nou moe! zo eerlijk kom je zelden tegen.

groet,

:D

Geplaatst door Arjen de Goeij:

Ja, momenteel is die JBL TiK serie ook de enige acceptabele speaker van JBL. Bonus is ook nog dat ze er schitterend uitzien en de reviews zijn zonder uitzondering ook zeer lovend...

Ik moet zeggen dat ik die TiK-serie eigenlijk helemaal niet mooi vind. Qua uiterlijk tenminste, want ik heb ze nog nooit gehoord.

Maar wat ik zo gek vind, is dat alle JBL's tegenwoordig (tenminste alle type's die ik op de site zie staan) van het bass-reflex type zijn. De mijne (TLX-10; niet meer in de handel) zijn dicht, maar veel goedkoper dan de bijvoorbeeld TiK-serie. En ze komen best laag (-3dB @ 30Hz). Waarom zou dat zijn?

Geplaatst door Henrie:

Ik moet zeggen dat ik die TiK-serie eigenlijk helemaal niet mooi vind. Qua uiterlijk tenminste, want ik heb ze nog nooit gehoord.

Maar wat ik zo gek vind, is dat alle JBL's tegenwoordig (tenminste alle type's die ik op de site zie staan) van het bass-reflex type zijn. De mijne (TLX-10; niet meer in de handel) zijn dicht, maar veel goedkoper dan de bijvoorbeeld TiK-serie. En ze komen best laag (-3dB @ 30Hz). Waarom zou dat zijn?

Omdat de specs niet kloppen en of overdreven zijn. En specs geen maatstaf zijn voor de geluidskwaliteit, muzikaliteit coherentie if hoe de audiofielen alle ongrijpbare begrippen ook omschrijven.

Dat specs niks over het gluid zeggen, dat snap ik, maar ik weet ook dat in principe een dichte kast beter is dan een bass-reflexkast...

En dat mijn specs niet zouden kloppen dat betwijfel ik... Ze komen namelijk ook echt erg laag...