carl Posted 28 juni 2003 Report Share Posted 28 juni 2003 Toch verschijnen er af en toe nog wel eens nieuwe (nou ja) draaitafels. Thorens schijnt nu met een TD 350 te komen gebaseerd op de oudere modellen met bladveren. VPI heeft kennelijk een Aries in de maak in basic vorm met de JWM 9 en het plateau van de Scout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 28 juni 2003 Report Share Posted 28 juni 2003 Kostdat?? (die VPI) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 juni 2003 Report Share Posted 28 juni 2003 Geplaatst door carl:Toch verschijnen er af en toe nog wel eens nieuwe (nou ja) draaitafels. Thorens schijnt nu met een TD 350 te komen gebaseerd op de oudere modellen met bladveren. VPI heeft kennelijk een Aries in de maak in basic vorm met de JWM 9 en het plateau van de Scout. Thorens komt met een kompleet nieuwe lijn, nl de TD800, TD810 en TD850. Zo zijn er meer bedrijven die nieuwe draaitafels op de markt brengen. Clearaudio maakte afgelopen week bekend met een nieuw instapmodel te komen en ook Michell heeft een nieuwe instapper (Tecnodeck). De prijzen liggen of beginnen allemaal rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 28 juni 2003 Report Share Posted 28 juni 2003 Geplaatst door Sodejuu: Thorens komt met een kompleet nieuwe lijn, nl de TD800, TD810 en TD850. Zo zijn er meer bedrijven die nieuwe draaitafels op de markt brengen. Clearaudio maakte afgelopen week bekend met een nieuw instapmodel te komen en ook Michell heeft een nieuwe instapper (Tecnodeck). De prijzen liggen of beginnen allemaal rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 28 juni 2003 Report Share Posted 28 juni 2003 Als ik zo die prijzen eens zie van die draaitafels.....Pfoeoeh.. Alsof je een emmer leeg gooit. Een opvolger voor de 320 kost dan ineens 3300 oude guldentjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Geplaatst door Kermit:Als ik zo die prijzen eens zie van die draaitafels.....Pfoeoeh.. Alsof je een emmer leeg gooit. Een opvolger voor de 320 kost dan ineens 3300 oude guldentjes. Beste Kermit, Klopt, je hebt helemaal gelijk ! Door de lage oplage is de prijs hoger. Precies hetzelfde als alles ! Een Opel Kadett koste vroeger 6999,99 gulden een Opel Astra komt nu op 18.000 euro. En zo kan ik nog wel even doorgaan ,huizen,kleren,schoenen,horloges,etc. Waar gaat het om ? waar hebben we het hier over ? Gaat het over audio of over geld ? Of moet er een nieuwe site komen hoe slecht wij het hebben. Voor wie het niet kan betalen is alles te duur. MvG, Haudio Voor wie het niet kan betalen is alles te duur ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 juni 2003 Author Report Share Posted 29 juni 2003 Hai Kermit, Hoeveel Thorensen zullen er vroeger gemaakt zijn en hoeveel nu? We zijn allemaal geinteresseerd maar kopen natuurlijk ook niet elke dag een nieuwe draaitafel. Je moet je afvragen wat de kwaliteit is van die nieuwe draaitafels. Of het zo is weet ik niet, maar met de huidige fijnmechanica zou je een veel beter en constanter produkt moeten kunnen maken dan vroeger. Overigens bedoelde ik niet een Scout, maar een nieuwe Aries met JMW 9 arm. Volgens de site van multifoon 3000 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Haudio, Carl Ik praat niet in termen van (te) duur of goedkoop, ik constateer slechts een prijsontwikkeling die eigenlijk haaks staat op wat er in de rest van de audio-video industrie plaatsvindt. Niet meer en niet minder. En ik moet nog zien dat ze fijnmechanischtechnisch beter zijn dan de betere oudere spelers... Maar daar kan Haudio wellicht meer over vertellen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Is ie mooi h Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Beste vrienden, ik heb een paar mooie foto's voor jullie i.v.m. draaitafels op de Beurs van Frankfurt. groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Beste vrienden, Ik heb een paar mooie foto's voor jullie i.v.m. draaitafels op de Beurs van Frankfurt. http://www.alphahighend.be/frankfurtshow groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 juni 2003 Report Share Posted 29 juni 2003 Leuk hoor: nieuwe draaitafels! Maar wel een boel geld, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 30 juni 2003 Report Share Posted 30 juni 2003 Geplaatst door spido:Leuk hoor: nieuwe draaitafels! Maar wel een boel geld, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 juni 2003 Report Share Posted 30 juni 2003 Was de arm-elementcombinatie misschien niet optimaal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 30 juni 2003 Report Share Posted 30 juni 2003 De arm/element combi moet goed zijn geweest aangezien er een Akai element in zat wat speciaal voor de 306 is gemaakt. Dit was ook het meest luxe element wat Akai ooit heeft gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 juni 2003 Report Share Posted 30 juni 2003 Doe mij deze maar (zonder knijper). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 juni 2003 Report Share Posted 30 juni 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Doe mij deze maar (zonder knijper). Die wil je echt niet, geloof me maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 30 juni 2003 Report Share Posted 30 juni 2003 Duck-Twacy, Euro 799,= met element bij hifi-edition. Maar Roger wil niet dat je hem koopt. Dus dan gaat dat niet door denk ik. Maar wat koop je voor 799,= met element? Dat wel door de analoge kennersbeugel kan? Roept u maar!!! En dan niet 2e hands!!! Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 30 juni 2003 Report Share Posted 30 juni 2003 Rega P3 met Grado element???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 30 juni 2003 Report Share Posted 30 juni 2003 Je was me net voor Puur ik wou 't zelfde zeggen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 juni 2003 Report Share Posted 30 juni 2003 En een P25?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 30 juni 2003 Report Share Posted 30 juni 2003 Die is te duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 juni 2003 Report Share Posted 30 juni 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:En een P25?? Een Thorens TD800 of een Michell Tecnodeck??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 juli 2003 Report Share Posted 2 juli 2003 Geplaatst door Puur:De arm/element combi moet goed zijn geweest aangezien er een Akai element in zat wat speciaal voor de 306 is gemaakt. Dit was ook het meest luxe element wat Akai ooit heeft gemaakt. Heb je die Akai draaitafel ook eens uitgeprobeerd met een element waar je enthousiast over bent? Met een Grado, bijvoorbeeld? En beluisterd via een versterker en een paar weergevers naar je zin? Je moet hem wel net zo'n goede kans geven om z'n kwaliteiten te tonen als jouw Rega, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts